• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon i.c.m. Synology NAS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter viper28
  • Startdatum Startdatum
V

viper28

Hallo,

Ik heb gisteren de horizon binnen gekregen en direct aangesloten. Ik moest mijn huidige cisco modem blijven gebruiken en mijn huidige router.

Nu werkt alles wel, alleen krijg ik mijn synology NAS niet te zien in de Horizon box.

Horizon box is aangesloten op mijn router en mijn NAS ook. Media Server staat ook aan op de NAS. Ik kan wel gewoon video's streamen met mijn AC Ryan.

Hoe komt het dan de horizon box mijn NAS niet ziet? Kan iemand mij helpen?

Update:
Twonky als test op pc gezet, en de horizon ziet die wel.
horizon heeft als ip 192.168.0.104
nas heeft 192.168.0.105

nas kan ik wel pingen en horizon niet....
 
Ik heb ook een Synology NAS. wordt ook niet herkend, wellicht heb je al een oplossing.
 
Ik heb hier iets gevonden, ben het nu aan het testen:

https://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=47&t=10546&p=55425&hilit=horizon#p55425
 
Ik heb zelf de Synology DiskStation 712+. Heb even het eea voor je gestest. Gebruik de NAS (met de Media server app) zelf nooit zo maar altijd via de DLNA mogelijkheid op m'n TV. Dat werkt prima.

Ik zie "DiskStation" wel via de Horizon box bij "mijn apparaten" en ook bij "mijn media". Ik kan er alleen niks vanaf spelen want hij ziet er niks op staan. Zal wel weer een van de vele bugs op de Horizon box zijn. Ik zie hem dus wel maar het werkt niet en nogmaals, aan de NAS zal het niet liggen want via m'n TV/laptop/PC/telefoon werkt het allemaal perfect.
 
tnx voor het testen, maar ik kan mijn nas dus helemaal niet zien op de horizon. Hoe is het bij jou aangesloten?
 
viper28 zei:
tnx voor het testen, maar ik kan mijn nas dus helemaal niet zien op de horizon. Hoe is het bij jou aangesloten?

Misschien heb je hier iets aan: https://ziggoforum.nl/posts/600449/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zie dat jij een upc modem hebt met wifi? Ik heb een cisco 3212. Met daarop maar 1 ethernet poort.
 
viper28 zei:
ik zie dat jij een upc modem hebt met wifi? Ik heb een cisco 3212. Met daarop maar 1 ethernet poort.

Dat maakt op zich weinig uit, de router kun je ook voor de wifi gebruiken en de nas aansluiten op de router, dan werkt het hetzelfde.
 
viper28 zei:
tnx voor het testen, maar ik kan mijn nas dus helemaal niet zien op de horizon. Hoe is het bij jou aangesloten?

Ik heb de NAS via een netwerk kabel op de Horizon box aangesloten en gebruik de Horizon box ook als modem en router.
 
Terug
Bovenaan