• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon Go app accepteert mijn wachtwoord niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
4.421
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Bij mij werkte de "Horizon Go" app tot volle tevredenheid op mijn Samsung phone met Android 6.0.1 os

Twee week geleden heb ik mijn "Mijn Ziggo" wachtwoord opnieuw aangemaakt. Geen probleem. Op mijn Laptop en PC's werkt alles perfect. Ik kan inloggen op Mijn Ziggo en op Horizon.tv

Vorige week wilde ik het wachtwoord ook in de App op mijn telefoon aanpassen. Ik blijf echter de melding krijgen dat het account of wachtwoord fout is.
Ik heb ook al de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook dat geeft geen succes.

Het wachtwoord en accountnaam zijn natuurlijk goed, want op mijn laptop en PC werken ze wel. Heeft iemand vergelijkbare ervaring? Kan het een bug zijn in de app dat hij b.v. bepaalde karakters of lange wachtwoorden niet accepteert of verkeerd doorstuurt?

(Iets soortgelijks heb ik overigens met het "Mijn Stentor" account die ook niet werkt op de Android en wel op de laptop.)
 
Werkt het ook niet als je het weer wijzigt naar een simpel wachtwoord ? (en later weer terug naar je huidige, blijkbaar moeilijke)

Ben je overgezet naar het nieuwe administratiesysteem misschien ? (mijn-ziggo er anders uit als je al overgezet bent)
 
Dat wilde ik nu net niet proberen. Nu toch gedaan. Een simpel wachtwoord van 8 tekens.

Hiermee kom ik inderdaad gewoon binnen. Dan zit er blijkbaar een bug in de Horizon Go app dat hij bepaalde tekens niet goed doorgeeft of dat hij misschien niet de volle 40 tekens doorgeeft die je kunt instellen.
Hij was bij mij 19 tekens lang in de stijl xxx-xxx-xxx-xxx-xxx. Dit is de stijl met mintekens die Apple voor wachtwoord suggesties gebruikt om te zorgen dat je minder snel de tel kwijt raakt.

Wat me nu opvalt, bij het aanmaken binnen Mijn Ziggo, is dat de eisen voor het wachtwoord zijn: minimaal 1 Hoofdletter en 1 getal.

Toen ik vorige week een aanmaakte buiten "Mijn Ziggo" via wachtwoord herstel, las ik nog meer aanvullende eisen. o.a. maximaal 3 letters achter elkaar.

Edit:
Ik heb nu mijn oude wachtwoord weer hersteld, maar nu zonder de minnetjes. Dat wordt nu wel geaccepteerd door de app.
Ik zal dat dan nu maar laten. Maar wel dom, dat hij zo over de mintekens valt. Of het is de lengte die nu 4 tekens korter geworden is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog wat gespeeld met andere wachtwoorden en allen werden geaccepteerd.

Toen weer terug naar mijn oorspronkelijke wachtwoord. Nu accepteert de Horizon Go app dat wachtwoord wel.

Toen het niet lukte en nu wel, tikte ik het wachtwoord over vanuit hetzelfde document. Ik kan uitsluiten dat hier iets anders geworden is. Het enige verschil is dat het wachtwoord oorspronkelijk aangemaakt is via de "vergeten WW optie" (Dus buiten mijn Ziggo) en nu binnen "Mijn Ziggo". Via de browser kon ik echter wel altijd al inloggen op Horizon.tv met dat wachtwoord.

Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo verschillende wachtwoord databases gebruikt voor inloggen via de App en met de browser. Hoewel het er nu wel een beetje op lijkt.
Dat zou ik kunnen testen door weer een wachtwoord te veranderen via de "vergeten WW" optie, maar daar heb ik nu even geen zin meer in om die nieuwsgierigheid te bevredigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan