• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon geschikt voor grote aantallen mediafiles?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter gverhoef
  • Startdatum Startdatum
G

gverhoef

Bij voorbaat dank voor het lezen!

Ik beschrijf eerst wat mijn huidige situatie is en welke problemen ik tegenaan loop en vraag dan of de Horizon (met nieuwe firmware) dat wellicht oplost.

Ik ben nu al een jaar of twee bezig om A/V files van mijn thuisnetwerk op mijn TV/Receiver af te spelen.
Daarvoor heb ik een Samsung blue ray speler aangeschaft met SMART functie. Dat werkt, maar niet optimaal. Problemen bv niet kunnen afspelen van flac audiofiles, slechte user interface, uiterst trage synchronisatie als er nieuwe files op de computer komen en wegvallende netwerkverbinding (ook bij bekabelde toegang ipv wifi).

Ik heb geprobeerd om PLEX server te installeren en via een PLEX client op de samsung af te spelen, maar dat levert hakkelende beelden en een vertraging van minuten bij het indrukken van iets simpels als de pauze knop op de afstandsbediening. Alleen de flexserver, en afspelen via de reguliere SMART interface werkt helemaal niet, het systeem weigert dat.

Mijn Onkyo receiver speelt audio goed af, maar is niet gemaakt voor video. Gelukkig worden reguliere TV kanalen nu via mijn UPC HD box goed afgespeeld, terwijl de audio over de Onkyo naar mijn hifi boxen loopt.

Vanwege die problemen overweeg ik al enige tijd de Horizon, maar ik las de verhalen over kinderziektes en de update die nu wordt uitgerold naar de laatste firmware, dus wellicht is dit het moment om toch over te stappen op de Horizon ook vanwege de betere TV mogelijkheden. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en of de Horizon alle fileformats afspeelt. Op een Engelstalige upc site stond een korte mededeling dat er een probleem zou zijn als het aantal mediabestanden groot was. Nou, dat is nij mij zeker het geval: ik heb ruim 1TB aan mediafiles. Kortom: kom ik bij aanschaf van e Horizon van mn problemen af, is een groot aantal bestanden bij iedere mediaserver een probleem? Iedere info welkom!
 
Ik zou als ik jou was gewoon een mede8er kopen. Speelt alles af zonder problemen. Horizon is geen goeie mediaplayer
 
De Horizon als mediaspeler speelt maar een beperkt aantal bestandsformaten en ook ondertiteling is bij veel formaten niet goed ondersteund.
Zoek in het Horizon forum deel maar eens op Twonky.
 
LordChaotic zei:
Ik zou als ik jou was gewoon een mede8er kopen. Speelt alles af zonder problemen. Horizon is geen goeie mediaplayer
Dat leek me een gezond advies en ben direct maar even naar de mediamarkt gereden en een MED500x2 aangeschaft. Het eerste exemplaar bleek kaduuk: gaf geen enkel beeld en het duurde even voordat ik alle mogelijk bedienings/aansluitings-fouten had uitgesloten, maar ik kreeg zonder problemen een ander exemplaar en dat heb ik zojuist aangeschaft. De snelheid van bedienen alleen al is een verademing en het speelt tot nu toe allen af wat ik wil. Eindelijk een systeem dat zonder problemen gewoon werkt? Even afkloppen.

Wat ik bedoel te zeggen: veel dank voor een zinnig advies
 
gverhoef, om deze reden had ik ook de horizon genomen. als je de reclames mag geloven is dit een alles kunner. maar ik ben er achter gekomen dat dit echt een afrader is. heb nu zelf een raspberry pi met XBMC wat wel gewoon goed werkt zoals ik wil. samen met Coutchpotato sickbeard transmission gaat daar mee een wereld voor je open :).
Begrijp me niet verkeerd de Horizon is een prima apparaat hoor, echter is hij pas perfect als er native XBMC op zou draaien. aan het netwerk kant mist ook het een en ander zal mooi zijn als daar pfsense op zou draaien.

kortom prima box alleen *#*# software :)
 
Met mijn LG smart-tv kan ik meer bestanden lezen dan met de horizon.
Keek er van op.
Gebruik nu de LG voor de bestanden die de Horizon niet leest (twonky software).
 
LordChaotic zei:
Ik zou als ik jou was gewoon een mede8er kopen. Speelt alles af zonder problemen. Horizon is geen goeie mediaplayer

Kan het wel worden als upc eens afstapt van dlna en gewoon samba gaat ondersteunen, maarja upc en luisteren naar klanten is nogo.

Idem met afspelen van 24fps en 30fps zooi, upc gooi alles naar 25fps met gevolg judder.
 
Ik snap ook niks meer van die Horizon Media Player :-\

Mijn thuisvideo maak ik met Pinnacle in MPEG4 format. Maar de HB speelt dit niet af, error 9030. Dus wat korte testvideo's gemaakt in verschillende formaten, speelt vanalles en ook MPEG4 ???
Wat blijkt: een korte video (zeg even korter dan 30min) speelt netjes af. Een langere video speelt wel maar met veel artefacten en op een gegeven moment error 9030. Een lange video (meer dan een uur) speelt helemaal niet, meteen error 9030.

Gelukkig heb ik PC met Windows Media Center aan mijn TV hangen, die doet wel gewoon wat er van verwacht wordt. Ook foto's in een diapresentatie enzo, allemaal zaken waar de HB niks mee kan. Jammer voor de HB, dit was voor mij één van de overstap-argumenten.

Ik heb gezien dat de H2 update ook verbeterde/aangevulde codecs heeft, mogelijk dat dat nog iets oplevert.
 
gverhoef zei:
Dat leek me een gezond advies en ben direct maar even naar de mediamarkt gereden en een MED500x2 aangeschaft. Het eerste exemplaar bleek kaduuk: gaf geen enkel beeld en het duurde even voordat ik alle mogelijk bedienings/aansluitings-fouten had uitgesloten, maar ik kreeg zonder problemen een ander exemplaar en dat heb ik zojuist aangeschaft. De snelheid van bedienen alleen al is een verademing en het speelt tot nu toe allen af wat ik wil. Eindelijk een systeem dat zonder problemen gewoon werkt? Even afkloppen.

Wat ik bedoel te zeggen: veel dank voor een zinnig advies

Geen dank. Ben blij dat je tevreden bent. Ik heb nog het 'oude' model mede8er en het is gewoon een top ding.
 
Terug
Bovenaan