• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon Extra aansluiten?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Melissen
  • Startdatum Startdatum
M

Melissen

Hoi,

Allereerst hoop ik dat ik mijn vraag in het juiste topic plaats.

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar door alle technische termen snap ik weinig van alle antwoorden. Vandaar...

Ik heb in de woonkamer een Horizon mediabox staan. Deze regelt de TV, telefoon en internet (draadloos en bedraad).
Omdat het Wifi-signaal op de 1e verdieping en zolder slecht is, heb ik via een UTP-kabel een extra router aangesloten op de HorizonMediaBox. Nu is de ontvangst van Wifi op zolder op bepaalde plaatsen nog erg slecht, dus wil ik van de router nog een utp-kabel aansluiten naar een EXTRA router op de zolder. Deze zal dus op zolder een goed wifi signaal geven en ik heb dus ook weer 4 LAN-aansluitingen. (ik zal dus zelf moeten kiezen voor welk wifi-netwerk ik wifi wil gebruiken, maar dat is geen probleem)

Kan ik nu op 1 van deze LAN-aansluitingen ook de EXTRA Horizon Mediabox aansluiten via utp-kabel?
Of moet deze op één lange utp-kabel vanaf de Horizonbox in de woonkamer helemaal naar de zolder toe?


dus samengevat:

Horizonbox -> utp -> router -> utp -> router -> utp -> Extra Mediabox

gaat dit werken???

Oja, de router staat ingesteld als ACCESS-POINT. dus in de Horizonbox zijn alle apparaten zichtbaar onder hetzelfde ip-nummer (behalve het laatste gedeelte).
192.168.192.***

192.168.192.2 is de Horizonbox
192.168.192.11 is de samsung TV
192.168.192.30 is de router (access-point)
192.168.192.47 is de computer
enz. enz. enz.... dit is allemaal automatisch gedaan. Dus als ik nog een router als access-point neerzet, dan zullen ook deze ip-adressen in deze range vallen...


Vast bedankt voor jullie begrip en het antwoord.
 
Volgens het nieuwsbericht/topic van 4 maart 2015 waarin de komst van de Extra box werd aangekondigd (zoek op UPC maakt Horizon Extra mediabox beschikbaar) zou dit moeten werken. Ik heb nog nergens gelezen dat het niet zo is.
 
Als je toch kabels aan het trekken bent.......
Gewoon UTP vanaf de Horizon naar de client, scheelt je weer een extra router.
Via WIFI werkte het bij mij (2 verdiepingen hoger) ook erg slecht, en MOCA
was al helemaal een ramp. Nu aangesloten met een enkele kabel vanaf de Horizon
naar de client, en geen enkel probleem meer. Flawless, en geen gezeik met slechte
of stotterende verbinding via WIFI.
 
UTP kabels trekken is niet zo'n probleem, echter moet alles weg door de PVC-buis willen. Dat is een groter probleem.

Omdat Wifi op zolder slecht is, trek ik liever 1 UTP naar zolder om daar een access-point te maken en ook direct de extra-horizonbox op aan te sluiten. Maar dan moet dat dus wel kunnen.

Anders haal ik nu eerst zo'n extra horizon-box op, sluit hem aan via mijn vernieuwde COAX kabels (MoCA). Werkt dit niet, Dan koop ik een nieuwe router (access-point met wifi) voor beneden en kijk dan of het wifi signaal in huis 100% wordt. Blijft het Wifi-slecht, dan gaat de 'oude'router gewoon naar zolder. Hoef ik alleen een utp-kabel vanuit de meterkast naar de zolder te trekken. En eventueel op de 1e verdieping een 'switch' om daar dus ook bedraad internet te krijgen.
 
Overal in huis nu nieuwe Coax-kabels en een versterker geplaatst. Helaas nog niet kunnen kijken of de bestelde "extra-Horizon-box" werkt, want deze wordt pas in de 2e helft van december geleverd.

Jammer dat dit zolang moet duren, bij het afsluiten in de winkel zeiden ze nog: 1e helft december...

Ondertussen ook het UTP-netwerk aan het vernieuwen in huis. Overal cat6 kabels plaatsen, dus anders aansluiten via UTP als Coax niet blijkt te werken....
 
Terug
Bovenaan