• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon en Xbox 360

  • Onderwerp starter Onderwerp starter shikakka
  • Startdatum Startdatum
S

shikakka

Sinds een aantal weken bezitter van een Horizon Box, deze gebruik ik enkel als decoder niet als modem. Wel aangesloten op de Technicolor modem die er licht.

Begin van deze week, ging ik voor het eerst sinds de Horizon Box in gebruik is genomen een avondje gamen op Xbox live. Lag...lag en nog eens lag.
Eerst dacht ik nog het is de kabel, andere xbox op andere kabel gepakt en het zelfde effect. Wireless geprobeerd, nog steeds het zelfde.

Daarna een aantal avonden stoeien met het Technicolor modem, resetten, poorten openen enz... Bedacht ik mij dat als laatste de Horizon in het netwerk was gekomen.
Losgekoppeld en geen problemen meer met het Xbox Live netwerk.
Vervolgens weer aangesloten en daar begonnen de problemen weer, compleet gereset, als Nieuw Netwerk en Bestaand netwerk ingesteld en als Bridge (via de tutorial). Niets hielp.

Gister ook de update van de Horizon binnen gekregen, nogmaals aangesloten. Is het zelfs nog erger geworden. >:(

Is dit een bekend probleem? Is het op te lossen? Niet dat ik perse de Horizon aan het netwerk gesloten wil hebben, maar mocht het mogelijk zijn is het wel zo prettig.
Voor de rest overigens wel tevreden over de Horizon box, beetje traag met zappen maar wel beter beeld kwaliteit als de vorige decoder.
 
Is je Horizon box aangesloten met een UTP kabel op de TechniColor.
Zo ja, probeer dan deze methode:
https://ziggoforum.nl/topics/47223/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is inderdaad met een UTP kabel aangesloten en die manier ook geprobeerd. Maar nee werkte niet.

De xboxen staan direct aan de Technicolor aangesloten, horizon ook. Ook met een switch ertussen geprobeerd, maar hielp ook niet.
Gekke vind ik dan weer dat het enkel met de Xboxen problemen geeft, niet met de PC's/Ipad/Laptop of PS3.
Hoewel PS3 niet online gegamed word, downloadsnelheid is daar wel goed en stabiel.
 
Wij hadden het zelfde probleem.
Althans de kids konden niet online. Xboxlive deed het niet meer, opeens....
Wij hebben de Xbox aangesloten op een switch die op de horizon is aangesloten.

Zojuist bij UPnP ingeschakeld en ze kunnen weer online...
Papa is nu weer ff hun held
 
Uiteindelijk was het de Technicolor. Deze is er nu helemaal mee gestopt... Nu alles internet/tv via de Horizon box en het netwerk is een stuk stabieler.
Geen problemen meer met Xbox live, maar ook de pc zitten nu +-2mb hoger als hiervoor, 122mb zonder pieken of dalen.
 
Terug
Bovenaan