• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon en SiteCom Acces Point (AP) 300N

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jeffrey00
  • Startdatum Startdatum
J

Jeffrey00

Hallo,

Hele vreemde situatie. Op mijn oude box werkte het AP-tje prima. Echter is na de boxswop me internet weg op het AP-tje.

Vanaf me laptop heb ik het accespoint opnieuw geconfigureerd. Op de HB heb ik alleen me wifi uit gezet. En me sitecom verbonden met UTP.

In me sitecom staan de volgende instellingen:

IP Settings:
DHCP Disabled
IP Address 192.168.192.3
Sub: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.192.1

Mode = Accesspoint
Band: 2.4 GHz BGN
SSID: mijn upc ssid
Channel: 1

Ik zie de SSID wel aangezien die van de HB uit staat moet die het wezen. Echter krijgt mijn iphone, ipad en laptop geen verbinding met het SSID.

Er branden ook maar 2 lampjes. De power en ik vermoed het LAN.

Wat doe ik verkeerd?
 
DHCP aanzetten, dan krijgt hij vanuit de Horizonbox de goede gegevens.
 
Nee, DHCP moet op het accesspoint juist uitstaan, dat is goed. Alleen heb je het vaste IP adres van het AP veel te laag gekozen, deze valt (RUIM) binnen de range van de DHCP van de Horizon. Verander die aans in iets hogers, bijvoorbeeld 192.168.192.200. Dan zit ie RUIM buiten de range en is is van een IP conflict geen sprake meer.

Succes!
 
rondol1 zei:
Alleen heb je het vaste IP adres van het AP veel te laag gekozen, deze valt (RUIM) binnen de range van de DHCP van de Horizon. Verander die aans in iets hogers, bijvoorbeeld 192.168.192.200. Dan zit ie RUIM buiten de range en is is van een IP conflict geen sprake meer.

En wat als je de DHCP-range op de Horizonbox pas vanaf bijvoorbeeld 192.168.192.100 hebt ingesteld? ;)
 
rondol1 zei:
Nee, DHCP moet op het accesspoint juist uitstaan, dat is goed.

En waarom? Met DHCP kun je instellingsproblemen uitsluiten doordat je zeker de juiste gegevens (gateway, DNS e.d.) automatisch krijgt toebedeeld. Als het dan werkt kun je gaan zoeken wat je handmatig verkeerd hebt gedaan.
 
Terug
Bovenaan