• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon en Sitecom 300N verbinden

Berichten
105
Wil mijn wifi via de Sitecom 300N laten lopen omdat ik niet tevreden ben met de wifi van de Horizon. Voorheen werkte de Sitecom perfect, dus wil die weer gaan gebruiken. Nu heb ik een kabel achter in de Horizon box gedaan, en die aangesloten op de blauwe(modem) ingang. De Sitecom wordt gelijk gezien en kan verbinden, echter krijg geen internet verbinding.
Aangezien ik tot morgen heb om mijn aankoop te herzien, zou ik graag zsm de Sitecom willen laten werken zodat ik kan controleren of mijn wifi dan wel naar alle tevredenheid werkt.

Wie o wie kan mijn vertellen wat ik fout doe?
 
Volgens mij is het gelukt na wat proberen, maar weet niet of het juist is.
Heb via de Horizon box bij draadloos de ssid ingevuld van de Sitecom, en nu heb ik weer internet via de Sitecom.
Kan iemand bevestigen of ik de juiste manier heb gevonden, of doe ik iets fout?
 
Wat is je hoofdmodem van UPC.
Heb je internet via de HorizonBox?
Of heb je een los modem van UPC.

Als de HorizonBox hoofdmodem is, dan is deze ook DHCP server.
Standaard staat op de SiteCom ook DHCP aan, en als ze dan in het zelfde subnet IP-adressen uitdelen, dan kun je problemen krijgen.
 
robjanssen zei:
Wat is je hoofdmodem van UPC.
Heb je internet via de HorizonBox?
Of heb je een los modem van UPC.

Als de HorizonBox hoofdmodem is, dan is deze ook DHCP server.
Standaard staat op de SiteCom ook DHCP aan, en als ze dan in het zelfde subnet IP-adressen uitdelen, dan kun je problemen krijgen.

Mijn hoofdmodem is de Horizonbox, en had ook al even het IP adres van de Sitecom gewisseld.
Dit gaf geen resultaat, en toen kreeg ik een heldere ingeving om het via de box te veranderen.
Heb toen ingelogd op de box, en onder het kopje draadloos zag ik SSID staan. Heb toen daar het adres ingevoerd van mijn Sitecom router, en het werkte weer!
Wel jammer dat de Horizonbox zelf geen stabiele Wifi kan afgeven, want anders was ik echt helemaal tevreden met de box.
 
Hier is de Wifi van de Horizonbox wel stabiel.
Heb wel een los modem van UPC (TC7200).
De Horizonbox werkt dus als repeater.
Dat werkt hier prima.
 
Heb steeds last dat mijn wifi er uit knalt, dus ga morgen maar weer bellen met UPC om mijn bestelling te herzien.
Ga meer weer terug naar de oude box en Cisco modem icm de Sitecom router. In deze combinatie nooit problemen gehad met mijn WIFI, dus helaas maar weer terug. Televisie vind ik via de Horizonbox veel beter, maar het gezeur met de wifi ben ik helemaal zat.

Waarom is bij UPC vernieuwing niet altijd verbetering, zo jammer.
 
Je kan toch ook aan UPC vragen om de Horizonbox te houden en om een los modem (TC7200) vragen ?
Zeker weten dat die Sitecom aan de TC7200 kan als die Wifi niet goed genoeg is.
 
Het_Ventje zei:
Je kan toch ook aan UPC vragen om de Horizonbox te houden en om een los modem (TC7200) vragen ?
Zeker weten dat die Sitecom aan de TC7200 kan als die Wifi niet goed genoeg is.

Ik heb de TC7200 hier liggen, en toen de monteur deze aansloot ging mijn internet van 120Mbps naar 88Mbps. Monteur vond dit acceptabel, maar uiteraard heb ik dat niet geaccepteerd. Het is toch gek dat ik niet de volle 120Mbps haal met de TC7200 en de monteur dit acceptable vindt.
 
Was die 88Mbps bedraad of draadloos?
Bedraad zou je met de TC7200 gewoon de 120Mbps moeten halen. Draadloos kan het wel kloppen dat je maar 88Mbps haalt, maar dan moet je er gewoon een eigen (betere) router achter hangen.
 
De 88Mbps was bedraad, en gemeten zonder tussenkomst van een router.
Het commentaar van de monteur was, "dit is acceptabel". Toen ik zei dat het niet acceptabel was vertelde hij dat het niet anders is. Heb nog gezegd dat ik via de Horizonbox 120Mbps haalde en laten zien dmv een opgeslagen speedtest, maar daar kon hij niets mee.
 
Terug
Bovenaan