• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon ... deze zomer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

René

Moderator
Berichten
10.056
Internet
  1. Plinq
Het ziet er naar uit dat UPC's nieuwe digitale televisie platform Horizon eindelijk deze zomer zal worden gelanceerd. Onlangs is de 'fieldtest' van deze mediabox 2.0, of beter gezegd mediabox 10.0 flink uitgebreid.
Ook op dit forum doen veel mensen mee met de test. Wel heeft iedereen die mee doet een geheimhoudingsverklaring moeten ondertekenen. Het is overigens niet mogelijk om je op te geven voor de test, dus als je geen uitnodiging hebt ontvangen dan zul je nog even moeten wachten.

De nieuwe Horizon box zal als separaat abonnement worden verkocht. Het is (voorlopig) niet de bedoeling om bestaande mediaboxen te vervangen. Wil je gebruik maken van het nieuwe Horizon platform dan kun je een speciaal (duurder?) abonnement afsluiten.

Horizon belooft zeer spectaculair te worden, een compleet media systeem. De vraag is natuurlijk of consumenten zitten te wachten op een soort mediacenter die volledig wordt beheerd door de provider. Hoe dan ook ziet Horizon er zeer compleet en gelikt uit. We zijn dus benieuwd.

(Op verzoek van UPC link naar reclamefilmpje over Horizon verwijderd)

Firmware update Mediabox
Hoe zat het ook alweer met de firmware update van de normale mediabox?
De firmware update zou nieuwe features bevatten waaronder het sorteren van de zenders, waar we al heel lang op wachten. En uiteraard ook de nodige bugfixes. We vroegen woordvoerder Ronald Sutmuller om de status. Hij wist ons te vertellen dat er nogsteeds druk wordt getest met de nieuwe firmware. Helaas kon hij niet vertellen wanneer de nieuwe firmware versie 4.1 fasegewijs zal worden uitgerold. De ontwikkeling van de mediabox en Horizon worden door twee verschillende partijen gedaan. De ontwikkeling van Horizon zou de reguliere mediabox firmware updates dus niet in de weg zitten. Afwachten maar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die Horizon lijkt inderdaad wel een beetje op de zomer.....
We kijken er al lang naar uit maar het komt niet :laugh:
Iedereen vol goede berichten maar we merken er niets van..... ;D
 
De reclame laat ook goed zien waarop ze mikken, grote gezinnen uit de klasse met flappen.
 
Sjah zei:
De reclame laat ook goed zien waarop ze mikken, grote gezinnen uit de klasse met flappen.

Knap dat je dat aan het filmpje ziet (uit de klasse met flappen)... ik mis denk ik iets.
 
Het oogt inderdaad allemaal nogal luxe. Een mooie platte samsung tv, een ipad, een notebook en een iphone.
Skateboarden in huis doe je ook niet 3 hoog achter. Tja het is voor sommige mensen misschien de standaard, maar je hebt toch flappen nodig?
 
Tx René, hoef ik me niet te verdedigen, want lijkt me dat velen dat toch aanvoelen.... wat ik daarmee bedoel. Dat skateboarden zeg je goed, evenals die luxe trap naar boven, maarja ik woon in Amsterdam en hier is dat duur, een meer-etage woning, en lijkt me dat die reclamejongens in Amsterdam wonen. Ok als jij een 3 etage woning uit een rijtje hebt in Groningen, prima, maar ook die types vond ik meer grachtengordel/Gooi dan Gronings. Maar dat kan mijn fout zijn.
 
Oftewel iedereen laat die horizon links liggen of de prijs moet zelfde zijn zoniet goedkoper dan huidige boxen.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Het oogt inderdaad allemaal nogal luxe. Een mooie platte samsung tv, een ipad, een notebook en een iphone.
Skateboarden in huis doe je ook niet 3 hoog achter. Tja het is voor sommige mensen misschien de standaard, maar je hebt toch flappen nodig?

Luxe hoeft toch niet duur te zijn... gewoon kwestie van smaak en over smaak valt...?

Sjah zei:
Tx René, hoef ik me niet te verdedigen, want lijkt me dat velen dat toch aanvoelen.... wat ik daarmee bedoel.

Verdedigen is natuurlijk onzin... maakt ook verder niet uit. Ben gewoon verbaasd.
Maar goed, is verder toch offtopic.

Leuk artikel. Hopelijk staat Horizon snel 'officieel' naast de versterker.
 
Yup leuk dat dit langskomt.

Over de Fw-update, tja ik snap best dat het nog even op zich laat wachten ,maar het zou o zoveel geloofwaardiger zijn geweest als Sutmuller ons een klein beetje meer detail had gegeven, dit lijkt zo op een standaard antwoord om er van af te zijn. Zeg dan hoever je bent, of er iets onoverkomelijks is, of dat het gewoon snel gepiept is. Ja dit is gezeur, maar mag ik, ik hoorde al eind 2010 dat dit zou komen...FwUpdate4Never.
 
Devil-Strike.net zei:
Oftewel iedereen laat die horizon links liggen of de prijs moet zelfde zijn zoniet goedkoper dan huidige boxen.

den Tsaar zei:
Tijdens het Cable Congress in Brussel heeft CEO Mike Fries van Liberty Global een aantal uitspraken herhaald die ook al in 2009 de aandacht trokken.

Ten eerste kondigde hij, net als enkele maanden geleden, een 'next-generation' set-top box aan die door de UPC-dochters in 2011 moet worden aangeboden. Dit moet een IP-box zijn met zes tuners, WiFi, een ingebouwde modem en HD-DVR. De kosten zijn gelijk aan die van een HD-DVR een jaar geleden.


Let even op de postdatum wanneer Fries zijn uitspraak deed. Die box moet dus nu ongeveer net zo veel kosten als een HD-box maar misschien nog wel goedkoper zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan