• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon box word heel erg warm.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dora55
  • Startdatum Startdatum
D

dora55

Wat ik mij afvraag of het wel normaal is dat de horizonbox zo ontzettend warm word, en vraag me dan ook af of dit misschien ook gevaarlijk kan zijn, en hoeveel stroom het gebruikt. Trouwens, ik zie alleen het rode lampje van de telefoonaansluiting. Internet gaat bij mij nog op een apart modem, totdat UPC alle problemen met de horizonbox heeft opgelost.
 
Rode lampje (telefoonsymbool) is een bug en is door Jordy-UPC bevestigd:

Jordy-UPC zei:
29. Telefoon led op frontpanel Horizon box brand zonder dat er een telefoon abbo actief is.

Dit is een bug. Het telefoonlampje gaat op dit moment alleen uit wanneer er 2 lijnen geconfigureerd zijn. Het lampje brand als er een storing is met de lijn. De box denkt nu dus dat de 2e lijn in storing is terwijl er 1 lijn is geconfigureerd. Dit probleem is in onderzoek.

Hier wordt de Horizonbox niet warm. Wel iets natuurlijk, maar niet meer dan handwarm. Ventilator blijft ook heel stil.

Overigens, met de trefwoorden "rode/rood" en "telefoon(tje)" zijn heel veel berichten (+ antwoorden) via de zoekfunctie van dit forum te vinden.
 
Creative Solution zei:
Hier wordt de Horizonbox niet warm. Wel iets natuurlijk, maar niet meer dan handwarm. Ventilator blijft ook heel stil.

Die van mij wordt ook redelijk warm. Moet wel zeggen dat kastje in een tv meubel staat, met weinig vrije ruimte om de box heen.
 
Hier staat de Horizonbox in een TV-meubel, bovenop een mediaplayer en naast een receiver. Wel een TV-meubel dat open is (voorkant), dus ventilatiemogelijkheden genoeg.
 
Warm als hij aan of uit is, als ie uit is kan je ook de energie instellingen aanpassen:


De Horizon HD DVR Mediabox geeft met verschillende kleuren aan of hij actief is:

Blauw: de mediabox is aan.
Geel: de mediabox staat hoog in stand-by.
Rood: de mediabox staat laag in stand-by.
Geen verlichting: de mediabox staat uit.
Let op: wanneer de Horizon Mediabox laag in stand-by staat, dan werken telefonie en internet via de mediabox niet. Geplande opnames zullen wel opgenomen worden, de mediabox gaat hiervoor tijdelijk terug naar hoog stand-by.

Om de stand-by instellingen aan te passen, gaat u in het hoofdmenu via 'Opties' naar 'Instellingen'. Kies dan 'Mediabox' en vervolgens 'Energiebeheer'. Hier kunt u bijvoorbeeld instellen wanneer de mediabox automatisch op stand-by gaat. Ook kunt u instellen hoeveel stroom de mediabox verbruikt wanneer hij stand-by staat.
 
Energiestand staat op [Hoog] en nog wordt de box niet heet. En nu?
 
Als hij hier een avondje volop staat te draaien word hij nog niet echt warm.
En toch heb ik alles via de Horizon lopen.
 
Ja die van mij liep gisteren vast.
Hij was erg warm, ik heb toen de stekker eruit gehaald.

Na een halve minuut er weer ingedaan, TV deed het internet en VOD niet.
Nogmaals de stekker eruit gehaald en een half uur gewacht.
Toen deed het internet en VOD het weer.

Allleen werkt mijnj Exchange sindsdien niet meer, ik kan wel zien in het modem dat alle instellingen er nog gewoon staan.
 
Die van mij wordt ook knap warm zonder dat ie lang aan staat..
 
Wat is warm???
Over hoeveel graden celcius praten we??
Warm op zich is een relatief begrip....
 
Terug
Bovenaan