• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon box vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
273
Ik heb deze week de horizon box binnen gekregen en geinstalleerd. Omdat ik ee niet retour geschikte versterker heb zit op de SQ610 (in de meterkast) de splitter die meegeleverd is. 1 kant naar de horizon box de andere naar de oude versterker voor de rest van de tv's. Mijn wat oudere kabel voldoet omdat ik geen storingen bemerk in het beeld. Zelfs AMC is nu goed, welke met de versterker op de CI++ module constant hoge BERwaarde gaf en blokken.
Signaalsterkte staat matig geheel vol en raakt goed net. Kwaliteit 100 %. Hierover vele discussies gevolgd maar sterkte blijkt niet al te hoog hoeven te zijn. of toch naar een nieuwe versterker?
Wireless ingeschakeld en 2 en 5 Ghz maar even aparte namen gegeven om te teste. Wil eigenlijk alles naar 1 SSID waarbij de tablet maar moet kijken wat het beste signaal is. Werkt dit ook bij de horizon box?
DHCP van horizon ook bestudeerd. Ik word door de installatie gedwongen in een setup en kan niet zoals beschreven het static ip van de horizon aanpassen. Deze heeft nu een vaste waarde. Nu 192.168.1.25. Mijn leases op het modem startne bij .10 reeks. Zou het een beter idee zijn om dat te wijzigen naar .100 zodat static leases en HB leases niet botsen?
 
Probeer af en toe even op ENTER te drukken, dan leest je verhaal een stuk prettiger.

Sterkte is niet het belangrijkste. Kwaliteit en BER wel. Als je BER hoger is dan = 0 dan heb je last van stroingen en dan kun je terug zien in je beeld door bv blokjes etc.

Soms is alles eeb keer nalopen en indien mogelijk opnieuw aansluiten en strippen van de COAX voldoende om de BER weg te krijgen.

Lukt dat niet of zijn het kabels die gegoten aansluitingen hebben dan kan het helpen om de aansluitdoosjes eens opnieuw na te lopen en als de kabel het toelaat opnieuw te strippen/aansluiten. Vaak wordt de COAX niet goed gestript en heeft de buitenmantel onvoldoende aansluiting.

Een goede uitleg hoe je de kabels moet strippen kun je hier vinden.

Als dat allemaal goed is maar de BER blijft dan wordt het tijd om je kabels te gaan vervangen de Kabel Keur COAX en F-connectors. Begin met de kabels die van de muuraansluiting naar decoders en tv lopen te vervangen. Meestal is dat voldoende.

SSID dezelfde naam geven kan prima alleen laat niet alle Wifi apparten het toe om dezelfde naam te gebruiken voor 2.4 en 5 ghz. Dit heeft ook niet veel zin want de meeste apparaarten kijken niet welk signaal het sterkte is helaas. Ze proberen zo lang mogelijk een wifi verbinden te behouden. Als je dan alles dezelfde naam geeft kun je zelf niet eenvoudig een keuze maken omdat je niet direct ziet waarmee je verbonden bent.

Dus beter kun je SSID Wifi_2.4Ghz en Wifi_5Ghz instellen. SSID is even als voorbeeld. Maak daarna met beide een keer verbinding en je kan altijd switchen. 5 Ghz is veel zwakker dus al je je veel verplaatst door je huis zal je toestel snel de verbinding verliezen en weer de 2.4Ghz pakken omdat deze vele male sterker is. Je zal dus vaak zelf moeten switchen.

Er zijn wel Apps te vinden waar je een voorkeur kunt aangeven maar ervaring leert dat deze ook niet lekker werken.

Wel kun je alle 2.4Ghz als ook 5ghz SSID overal dezelfde namen geven. Dus elke 2.4Ghz noem je Wifi_2.4Ghz + hetzelfde wachtwoord. Voor 5Ghz Wifi_5Ghz + zelfde wachtwoord.

De Horizon kun je handmatig instellen en DHCP kun je uitzetten. Hier staan alle stappen.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=496709&postcount=47

De Ip range kun je inderdaad aanpassen naar wat je wilt.
Nog mooier is om je Horizon een vast ip-adres te geven. Veel router hebben de mogelijkheid om het MAC adres te koppelen aan een IP-Adres. Dan krijgt de HB dus altijd hetzelfde adres van de router. Kan dat niet dan stel je dit zelf in op de HB kies je bv 192.168.1.10 als adres voor de HB en dan reserveer je nog 20 extra adressen voor de HB. Dit kun je opgeven via de HB als je het stappenplan wat ik hierboven heb vermeld volg.

Je router laat je dan pas vanaf 192.168.1.50 adressen uitdelen. Dan hebben ze geen last van elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan