Ik heb deze week de horizon box binnen gekregen en geinstalleerd. Omdat ik ee niet retour geschikte versterker heb zit op de SQ610 (in de meterkast) de splitter die meegeleverd is. 1 kant naar de horizon box de andere naar de oude versterker voor de rest van de tv's. Mijn wat oudere kabel voldoet omdat ik geen storingen bemerk in het beeld. Zelfs AMC is nu goed, welke met de versterker op de CI++ module constant hoge BERwaarde gaf en blokken.
Signaalsterkte staat matig geheel vol en raakt goed net. Kwaliteit 100 %. Hierover vele discussies gevolgd maar sterkte blijkt niet al te hoog hoeven te zijn. of toch naar een nieuwe versterker?
Wireless ingeschakeld en 2 en 5 Ghz maar even aparte namen gegeven om te teste. Wil eigenlijk alles naar 1 SSID waarbij de tablet maar moet kijken wat het beste signaal is. Werkt dit ook bij de horizon box?
DHCP van horizon ook bestudeerd. Ik word door de installatie gedwongen in een setup en kan niet zoals beschreven het static ip van de horizon aanpassen. Deze heeft nu een vaste waarde. Nu 192.168.1.25. Mijn leases op het modem startne bij .10 reeks. Zou het een beter idee zijn om dat te wijzigen naar .100 zodat static leases en HB leases niet botsen?
Signaalsterkte staat matig geheel vol en raakt goed net. Kwaliteit 100 %. Hierover vele discussies gevolgd maar sterkte blijkt niet al te hoog hoeven te zijn. of toch naar een nieuwe versterker?
Wireless ingeschakeld en 2 en 5 Ghz maar even aparte namen gegeven om te teste. Wil eigenlijk alles naar 1 SSID waarbij de tablet maar moet kijken wat het beste signaal is. Werkt dit ook bij de horizon box?
DHCP van horizon ook bestudeerd. Ik word door de installatie gedwongen in een setup en kan niet zoals beschreven het static ip van de horizon aanpassen. Deze heeft nu een vaste waarde. Nu 192.168.1.25. Mijn leases op het modem startne bij .10 reeks. Zou het een beter idee zijn om dat te wijzigen naar .100 zodat static leases en HB leases niet botsen?