• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon box niet meer te benaderen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter teremai
  • Startdatum Startdatum
T

teremai

Hoi,

Ik had mijn horizon box op mijn router aangesloten en dit werkte prima.
Maar omdat mijn modem niet meer dan 100 Mbit ondersteunt toch maar weer (tijdelijk) modem gaan gebruiken.
Nu lukt het mij niet om de horizon box in mijn netwerk te hangen
Ik kan hem ook niet meer benaderen via webinterface.
Hij wordt ook nergens aangegeven in mijn modem.
Wat kan ik nu doen?

Mvg
 
Heb je de Horizon box al eens uitgezet en na enige seconden weer aan?
Mogelijk houd de Horizon box het IP adres vast dat hij van je router had gekregen en past dat niet bij de IP adressen die de modem/router uitgeeft en dan krijg je geen werkende verbinding.
 
Je kunt toch op je TV zien welk ip adres je horizon box heeft gekregen. Kijk eens in Status Lannetwerk

Waarschijnlijk ergens in de 192.168. range. ik had hetzelfde probleem toen de Horizon de laatste software update kreeg.
Na de laatste software update bleef het draadloos verbinden naar mijn Cisco 3925 modem/router een ramp. Uiteindelijk de Horizon via een UTP kabel aan de Cisco 3925 gekoppeld en geen enkel probleem meer ondervonden.

Suc6
 
Jah hij geeft nog steeds het oude ip weer 192.168.192.1
Maar ik heb alweer een aantal ideeën om uit te proberen.
 
Nou het werkt nog steeds niet.
Wat ik ook vreemd vind, dat hij na 62% stopt en zegt dat het netwerk is ingesteld
Als ik dan kijk bij status staat er dat hij niet verbonden is met netwerk.
Ik snap er niks meer van is het lastiger om een 7401 aan een netwerk te koppelen of zo?
 
teremai zei:
Jah hij geeft nog steeds het oude ip weer 192.168.192.1
Maar ik heb alweer een aantal ideeën om uit te proberen.
192.168.192.1 is het gateway adres van de Horizonbox het fysieke adres van de Horizon is een ander adres deze staat ook in de lijst vermeld. Op dat adres is de Horizon ook te benaderen en niet op 192.1. nogmaals dit is het gateway adres.
 
AntS zei:
192.168.192.1 is het gateway adres van de Horizonbox het fysieke adres van de Horizon is een ander adres deze staat ook in de lijst vermeld. Op dat adres is de Horizon ook te benaderen en niet op 192.1. nogmaals dit is het gateway adres.

Als je een los modem hebt... maar met geactiveerd modem in de HB is 192.168.192.1 wel het adres wat je moet hebben voor instellingen.

Edit: enkel reactie op @AntS. Om onduidelijkheid te voorkomen bij mensen die geen los modem hebben ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik doelde meer op het feit dat hij daar niet een ip adres aangeeft van mijn modem.
Zoals ik heb begrepen zou daar bijv. 192.168.0.x moeten staan er staat nu 192.168.1.201
Ik weet dat er andere ip adressen zijn waarop de box te bereiken (192.168.1.200/201) en gwlogin.net is ook een optie.
Maar via alle drie de opties is hij niet te bereiken.

edit: via handmatig instellen ip van laptop in range van hb kon ik weer inloggen
 
Terug
Bovenaan