• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon box kan eigen volume niet regelen? Really?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jowi
  • Startdatum Startdatum
Berichten
1.060
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb net voor een maatje een Horizon box neergezet, maar wat me opviel was dat ondanks dat er volume up en down knoppen op de remote zitten, die niet werken? Je kunt dus met de remote niet het volume wat de box uitstuurt regelen?

Ook zie ik tot mijn ergernis dat je alleen van een paar tv's het volume kunt 'overnemen' met de volumeknoppen, maar mensen die een tuner of versterker gebruiken, worden dus door de Horizon box in de steek gelaten? Daar zit je dan met je dure 7.1 surround set en je versterkers.

Je moet dus met 2 remotes werken? Zeg me dat ik iets mis? Dit kan toch niet waar zijn?
 
Die volumeknop werkt alleen als de afstandsbediening ook gekoppeld is met de TV. Dan wordt het volume van de TV dus geregeld. Heeft nooit gewerkt voor de HB zelf i.t.t. de volumeknop op de 'oude' DVR boxen.
 
boekje staat uitleg hoe je volume ken instellen met je horizon box staan ook tv codes in
 
Reflex_1967, ik wil dus geen TV regelen maar een receiver (Denon). Dat gaat dus niet. Alternatief zou dan nog zijn dat je het volume van de box ZELF zou kunnen regelen met de remote maar dat gaat dus OOK al niet... kan er echt niet bij dat ze dit niet ingebouwd hebben... alsof je een auto bouwt en het stuur vergeet. Wat een idioten.

Nou, dan moet er maar een universele, programmeerbare remote aangeschaft worden, is het ook opgelost. Veel beter.
 
Ik denk dat je een beetje teveel wilt, je wilt in een Mercedes rijden terwijl je een Skoda koopt.
Je kan ook zeggen dat het probleem bij Denon ligt en niet bij de horizon box. Beetje krom wat je zegt.
 
Ik heb een Sony tv en kan daar de speakers via het instellingen menu uitschakelen. Vervolgens heb ik het geluid van de externe uitgang van de tv op mijn versterker aangesloten. Op deze manier kan ik toch het geluid via de HB AB bedienen. Misschien is dit ook nog een optie.
 
Ik ben juist blij dat je het volume van de Horizon niet kunt regelen... bij de oude boxen zag ik nog al vaak dat men constant het volume van de box aan het schakelen is... op zich niet erg maar als de tv hard staat, de box laag en je zet vervolgens een dvd aan, kun je je het apelazerus verschieten (spreekwoordelijk ;))

Dus, je zal toch echt, OF de optie van Bankie moeten proberen, of een Logitech kopen...
 
totaal zei:
Ik denk dat je een beetje teveel wilt, je wilt in een Mercedes rijden terwijl je een Skoda koopt.
Je kan ook zeggen dat het probleem bij Denon ligt en niet bij de horizon box. Beetje krom wat je zegt.
Nee natuurlijk niet... dat is echt onzin. De Horizon is niet bepaald een Skoda, het is een supermoderne hi-tech TV/HD/streaming oplossing met ingebouwde internet connectivity en zelfs DLNA mogelijkheden als client/server, en app ondersteuning. Dat is best een stoer apparaat wat je serieus in kan zetten, ook in de betere hifi-ketens, niet alleen op de Aldi setjes. Ze mikken duidelijk op het idee dat de Horizon de centrale multimedia 'hub' gaat spelen in je huis. Maar ze zijn dus duidelijk een steekje vergeten bij de afstandsbediening. Die heeft niet de professionele mogelijkheden zoals je die verwacht als je de rest van de functionaliteit ziet.

Het is eerder een Mercedes met alles erop en er aan maar waar een plastic kinderzitje staat op de plek van de bestuurderstoel...

Ze hadden simpelweg wat meer codes van de meest voorkomende HiFi merken in moeten bouwen ipv een handjevol TV setjes. Iets wat je zelfs al tegenkomt op de goedkoopste chinese troep.

Maar goed, het wordt dus een universele remote.
 
Ik ben het wel met de Topicstarter eens, zeker aangezien de meeste universele afstandsbedieningen niet bepaalde knoppen van de nieuwe aftsandsbediening van de Horizon kunnen overnemen aangezien deze geen IR meer gebruikt. Wil je dus echt van alle functies gebruik maken en genieten van je surround geluid zal je altijd minimaal twee afstandsbedieningen nodig hebben.
 
Knurk zei:
Ik ben het wel met de Topicstarter eens, zeker aangezien de meeste universele afstandsbedieningen niet bepaalde knoppen van de nieuwe aftsandsbediening van de Horizon kunnen overnemen aangezien deze geen IR meer gebruikt. Wil je dus echt van alle functies gebruik maken en genieten van je surround geluid zal je altijd minimaal twee afstandsbedieningen nodig hebben.
Dat maakt het nog erger; als de Horizon remote geen RC5 gebruikt, dan kun je dus het gebruik van een universele remote ook wel vergeten...

Weet je zeker dat de remote geen RC5 is? Hoe kan ie anders een beperkt aantal tv's bedienen dan? Die zullen toch wel RC5 zijn?
 
Terug
Bovenaan