• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

horizon box gaat telkens uit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Opa Roel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
O

Opa Roel

Hallo, wij hebben een horizon doos gekregen en die deed het een week of 5 prima.

Probleem:
Sinds 2 dagen krijg ik ineens een zwart scherm, de box laat in het display allen blokjes zien die heen en weer gaan om na 1 minuut of langer weer de tijd aan te geven. Je moet hem dan weer opnieuw aanzetten.

Onnodig om te zeggen dat het erg vervelend is, en de stoom komt na 5 x wel uit je oren. Ik heb de stroom eraf gehaald, maar dat maakt niet uit.

wat te doen?? iemand hier ervaring mee?? Heb gekeken naar topic's over mijn klacht over de box maar ik kan het niet vinden.

ik hoor graag van jullie.
 
Ziggo bellen, als je ook telefoon van ziggo hebt, via 1200 bellen.
Het eerste wat ze zeggen, je bekabeling cq alle aansluitingen na kijken.

gr. Arie
 
bedankt voor je reactie,
das het standaard antwoord natuurlijk, dan resetten ws en dan weer terug bellen. dan komt monteur die zegt toch dat het signaal beter kan,........ tja zo gaan het nu eenmaal.

Maar ik had graag een reactie natuurlijk van iemand die het herkend en het lieft gelijk de oplossing weet, :oyeah:
 
bedankt voor je reactie,
das het standaard antwoord natuurlijk, dan resetten ws en dan weer terug bellen. dan komt monteur die zegt toch dat het signaal beter kan,........ tja zo gaan het nu eenmaal.

Maar ik had graag een reactie natuurlijk van iemand die het herkend en het lieft gelijk de oplossing weet, :oyeah:


Een andere oplossing is er niet, alleen als u het zelf niet kunt controleren, dan ziggo bellen.:oops:
 
Dat is ook zo, maar aangezien het apparaat gewoon perfect heeft gewerkt voor een aantal weken en er niets is veranderd door mij aan instellingen of kabel en pluggen, en de kleinkids kunnen er niet bij. ??
Maar sinds gisteravond, ik weet niet waarom, doet hij het weer goed. Ik heb lang naar tv gekeken ivm met diverse gebeurtenissen in nice en turkije, maar geen enkele spontane restart. We zijn er wel blij mee, en hopen dat het zo blijft.
Had ook een vraag hierover via een bericht op faceboek gezet maar helaas nog niets op teruggekregen.
Bedankt voor je reactie meneer Arie
 
het is me opgevallen dat het vooral de hd kanalen zijn van nat geo en disc. dan zit bij mij op 202 tot 210.
Signaal minder sterk van die zenders of toch een te slecht signaal naar mijn box toe? Nieuwe kabel trekken is ook niet echt tof.

iemand?
 
het is me opgevallen dat het vooral de hd kanalen zijn van nat geo en disc. dan zit bij mij op 202 tot 210.
Signaal minder sterk van die zenders of toch een te slecht signaal naar mijn box toe? Nieuwe kabel trekken is ook niet echt tof.

iemand?

Als ik het goed heb zit Leiden in de regio Sassenheim.
De frequenties die hier staan zijn niet actueel: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/44186412#44186412
Ze waren gelijk aan die in de regio Den Haag, dus dat zal nu ook nog wel zo zijn.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/47447335#47447335

Net als elders is de frequentie van transport stream # 3003 gewijzigd naar een frequentie 122, 122.75 of 120 MHz.

ts # 2063: 18.National Geographic Channel HD, 17.Discovery HD, 52.Canvas HD, 425.FOX Sports 5 Eredivisie HD, 112.HBO2 HD
zit op 378. MHz.
Dit is een C2000 frequentie.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=148502&postcount=58
https://www.c2000masten.nl

Kan dit de oorzaak zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
moet hier eens even naar kijken, ik zie dat mijn signaal sterkte in het midden van goed staat en de signaalkwaliteit aan het eind van uitmuntend. Dus het is niet de coax, ga ik dan maar even van uit.
ik bedoelde Discovery Science, Discovery World, Nat Geo Wild, Animal Planet HD.

Maar ik verder geen idee over de frequenties, dat gaat ook boven mijn pet hoor. :) als ik naar de lijst kijk van zendmasten in Leiden, dan staan er geen C2000 masten in mijn directe omgeving.
thanks voor je reactie,
 
202, 203, 208, 938, 939,

ik heb diverse keren via facebook, contact gehad, eerst lag het aan de box, er zou een nieuwe komen. Toen toch de kabels wisselen, en proberen, en daarna een fabrieks- reset doen. Dat heb ik gisteren gedaan, moest ook nog een foto maken van het display, maar dat was gewoon het opstart rijtje met blokjes. Het is niet normaal dat de box zichzelf een soort van reset, dus weer die blokjes, en dan gewoon uit gaat. Dat zijn ze wel eens hoor, dus het / de oplossing, duurt nog even kennelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan