• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon box gaat niet meer in naar laagste eco stand

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joey
  • Startdatum Startdatum
Berichten
41
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Mijn horizon box gaat niet meer in de laagste eco modus.
Hij is daar nog wel op ingesteld maar het klokje blijft altijd aan.
Tot enkele weken geleden ging de box nog normaal naar de laagste eco stand.
Iemand een idee wat het kan zijn?
 
Hoi Joey,

Bovenstaande is inderdaad wat je als eerste kunt proberen. Mocht het hierna nog niet zijn opgelost, stuur ons dan een privebericht met je postcode+huisnummer, samen met een (korte) toelichting of kopie van je bericht, dan gaan we je verder helpen.

Groet,

Jelle van Ziggo
 
Als ik de box een nachtje echt uit heb gezet (stekker er uit) dan doet de eco stand het weer een paar dagen. Dan moet ik weer de box echt uitzetten. Lijkt me niet echt de bedoeling dat de box iedere paar dagen van het stroom af moet.
 
Bij Ziggo denken ze dat je de hele dag die box aan het uit en aan zetten bent, soms is dat ook wel nodig want er is altijd wel wat aan de hand. Is het normaal dat wij de storingen oplossen of wordt het eens geen tijd om een alternatief voor die horizon/XL box te vinden, dat ding heeft al sinds de tijd van UPC gedonder.
 
Bij Ziggo denken ze dat je de hele dag die box aan het uit en aan zetten bent, soms is dat ook wel nodig want er is altijd wel wat aan de hand. Is het normaal dat wij de storingen oplossen of wordt het eens geen tijd om een alternatief voor die horizon/XL box te vinden, dat ding heeft al sinds de tijd van UPC gedonder.

In eerste instantie is een reset de beste manier om na te gaan of het probleem is opgelost. Constant resetten mag natuurlijk niet de bedoeling zijn. Mocht je er niet uitkomen, stuur ons dan nog even een privébericht met een korte toelichten van je situatie en je postcode en huisnummer, dan gaan we samen verder!

Groet, Leroy van Ziggo
 
Mijn horizon box gaat niet meer in de laagste eco modus.
Hij is daar nog wel op ingesteld maar het klokje blijft altijd aan.
Tot enkele weken geleden ging de box nog normaal naar de laagste eco stand.
Iemand een idee wat het kan zijn?

Ik heb sinds een week of twee een mediabox XL en een los modem en de box ingesteld op eco-stand standby.
De box wil echter sinds een week niet meer in eco stand, hij blijft op hoog in standby staan, luide ventilator en wit standby licht.

Ik heb al diverse malen de fabrieksinstellingen gereset, de box elke nacht uitgezet, maar om nou de uit schakelaar standaard te gebruiken als ik de box in feite even niet wil gebruiken lijkt mij ook niet de bedoeling.

Wat kan ik nog meer doen, behalve mijn oude humax Ihdr aansluiten? Beetje flauw natuurlijk, ik ben niet voor niets willens en wetends overgestapt naar een duurder abonnement, wetende de traagheidsproblematieken en instabiliteits issues van de mediabox.
Maar goed een simpele eco stand instelling die al teveel van het goede is voor mijn box had ik niet verwacht.

Bedankt alvast, groeten.
Martijn
 
Update: heb de webcare middels een chat ook benaderd en na enkele tests, zowel bij mij als bij Ziggo werd duidelijk dat het probleem in mijn box zit.

Een vervangende is onderweg.
 
Kan het trouwens zo zijn, dat de box pas na 15minuten terugschakeld naar eco stand, in de standby stand?
Daarmee bedoel ik, ik merk nu pas dat wanneer ik de box via de afstandsbediening uit zet, de box op stand hoog in de stand by gaat.

Met stand hoog bedoel ik: wit licht schijnt onder de box, ventilator luid aan, tijdsaanduiding op display voorkant box te zien.
Aan zetten vanuit deze stand lukt gelijk, direct beeld en geluid op de tv.

Na een minuut of 15, misschien is dit op andere momenten korter of langer durend, merk ik dat de box ineens op eco stand overschakelt.
Met eco stand bedoel ik: rood licht schijnt onder de box, ventilator uit, display op voorkant box op zwart.
Aan zetten vanuit deze stand duurt enkele minuten voordat ik beeld en geluid op de tv heb.

Als dit het geval is, dat de box uitblaastijd nodig heeft om vanuit aan stand naar standby-stand eco modus te gaan, dan is een nieuwe box niet nodig.

Maar ja dit moet ik dus eerst gaan bekijken, gisternacht bijvoorbeeld was hij na een uur nog steeds aan het blazen in de hoog standby stand.
 
Terug
Bovenaan