• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon Box buiten netwerk houden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Heppieboeddah
  • Startdatum Startdatum
H

Heppieboeddah

Stap na enige tijd weer over van Zakelijk naar particulier UPC.

Nu krijg ik een los modem [Cisco 3925] voor bellen , en had gevraag of ik zo n oude Cisco box kon krijgen [Cisco 8645 ?]

Bij de nieuwe abbo's wordt inmiddels alleen nog maar de Horizon uitgeleverd.
In principe wil ik deze niet in het bestaande netwerk hangen. Ik vraag mij echter af of hij dan wel nog de eventuele updates krijgt

Kan iemand mij vertellen of zijn updates via het netwerk krijgt, of via de coax?

Indien het eerste het geval is, moet ik m dus wel in mijn netwerk gaan hangen.
 
Weer uiterst snel paraat Creative.. ;D

Laten we m lekker er buiten.

Weet jij of dit nu die clientboxen zijn, of hebben ze hier gewoon het modem-gedeelte gedeactiveerd?
 
Gewoon de standaard Horizon box, de cliënt boxen zijn er nog niet voor klanten.
Iedere media box (ook Horizon box) heeft een ingebouwd modem dat word gebruikt voor updates en On Demand aanvragen.
 
Dat is dan toch weer tegenstrijdig met wat Creative zegt?!

Nu raak ik in de war.. ???
 
Ik wilde al wat zeggen na de reactie van @Johnny54 over zijn opmerking van een modem. In de HB zitten 2 modems (of in ieder geval 2 gedeeltes die zich elk met 'verschillende' dingen bezighouden). 1 wordt gebruikt voor internet en telefonie en 1 wordt gebruikt voor TV-doeleinden. Updates en On Demand worden dus met dat 2e modem geregeld. Daarom heeft je box dus ook een 10.*.*.* IP-adres.

Internetmodem (+ telefonie):

2014-11-14_21-04-21.png


Kabelmodem voor TV-doeleinden en updates:

2014-11-14_21-02-38.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helder..:)

Mijn conclusie is: hoeft dus niet in het netwerk te hangen voor updates en on demand

Is dat juist... ;)
 
Een modem dat met de FrankWest mode geconfigureerd is kan niet eens bij het Internet; hij weet dan niet dat je
via jouw router moet routeren.

Ik had begrepen dat het internet gedeelte met firmware 1.14 eindelijk goed zou werken maar ik heb die firmware niet.
(Met goed werken bedoel ik een systeem dat zich gewoon als DHCP client kan gedragen en niet meteen alle adressen
uit mijn DHCP server stelen en vervolgens zelf DHCP server te spelen)
 
Terug
Bovenaan