• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon besteld. Modem moet vervangen worden. Wat krijg ik?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jobson1980
  • Startdatum Startdatum
J

Jobson1980

Ik heb horizon (60 Mbit) besteld. Vanmiddag krijg ik de box in huis.
Ik heb aangegeven hem op te willen nemen in het bestaande netwerk, maar mijn huidige modem is een Arris TM602B. Dus niet geschikt voor 60 Mbit.

Ik moet dus nog een ander modem krijgen. Hier moet ik nog over bellen, want volgens mij zijn ze dat vergeten.

Maar welke ga ik dan krijgen? Ik lees iets over een Cisco? Hier zit ook Wireless in.

Op dit moment is de situatie als volgt:

[grote boze internet] -> [Arris TM602B] -> [TP Link TL-WR1043ND]
Telefoon hangt uiteraard aan de Arris.

De TP Link werkt prima en hier heb ik ook alles op geconfigd wat betreft port forwarding etc..

Hoe gaat dat in de nieuwe situatie? Of hoe kan ik dit het beste opzetten als ik die TPLink wil houden?
Of kan ik die er beter tussenuit halen en alles op de Cisco doen? Kan dat dan wel?
 
Sommige mensen wilden alles via de Horizon box, maar moesten hun losse modem houden, anderen wilden hun losse modem houden en bij hun loopt nu alles via de Horizon box.
Er is op dit moment geen zinnig woord over te zeggen wat UPC bij jou heeft gedaan.
Als je pech hebt loopt dadelijk alles via de Horizon en is dat pas over enkele maanden weer te veranderen.

Met Cisco EPC3925 kun je alle gangbare zaken van een losse router doen.
Wil je je eigen router achter de Cisco zetten dan vind je daarvoor een handleiding op https://ziggoforum.nl/topics/37685/
Dat gaat over de Thomson TWG870, maar geld ook voor de Cisco EPC3925.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Johnny..

Toevallig net met UPC gebeld. Medewerker wist mij te vertellen dat een nieuw modem onderweg is. Deze komt een dezer dagen bij mij binnen.
Ik kon de horizon box volgens hem gewoon aansluiten op bestaande modem. En als nieuwe modem binnen is de oude modem vervangen door de nieuwe..

Klonk erg simpel... de praktijk zal het uitwijzen
 
Ik heb heb exact hetzelfde en mij is toegezegd dat ik een nwe modem binnenkort zal ontvangen welke wel 60MB snelheid aankan.

Mijn Horizon zou ik volgengs de HD door sommige mdw-ers wel en sommige weer niet kunnen aansluiten op mijn huidige oude Modem..

Op dit moment ben ik nu mijn Horizon aan het installeren.. ben bnwd
 
Ik ook! Laat even weten of het gelukt is en hoe je het gedaan hebt!
 
Toch nog de vraag: Wat zou het voordeel van alleen de Cisco gebruiken zijn t.o.v de Cisco + een eigen router.
Afgezien van het feit dat het 1 device scheelt.

Kan ik met de Cisco echt alles? en is deze een beetje betrouwbaar?
 
Jobson1980 zei:
Toch nog de vraag: Wat zou het voordeel van alleen de Cisco gebruiken zijn t.o.v de Cisco + een eigen router.
Afgezien van het feit dat het 1 device scheelt.

Kan ik met de Cisco echt alles? en is deze een beetje betrouwbaar?

Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens met trefwoord: EPC3925
 
Ja ik heb nog gewoon internet via mijn oude modem ook tel. Maar ik heb tijdens de installatie ook aangegven dat ik gebruik wil maken van een bestaand thuisnetwerk, nu zie ik het menu bridge staan maar echter kan de horizon geen verbinding maken met mijn thuisnetwerk.
 
@Sterrenburg is het gelukt?

Hier wordt het verhaal nog wat mooier (uh.. juist niet).
Werd net gebeld door UPC. Verhaal wat mij vanmiddag verteld was (over oude en nieuwe modem) klopt niet.
Alles is bij mij geactiveerd in de horizon (wat ik niet wil). Hier is voorlopig niks aan te doen.

Op mijn vraag waarom men dan vanmiddag zei dat er een nieuw modem onderweg was, was het antwoord dat dat niet zo is. Dus iemand zat/zit te liegen daar. :embarassed:

Verder twijfelde hij aan mijn aansluiting. Mijn upc kabel komt via de muur binnen. Daarop zit soort splitter. Hij dacht dat dit niet ging werken.

Als ik het nu zelf ga proberen is de kans dat het niet werkt aanwezig. Ik heb dan ruim een week geen internet en tv, want zodra de horizon box aangesloten wordt, wordt al het oude gedeactiveerd.

De monteur kon a.s. vrijdag wel, maar dan ben ik niet thuis en mn vrouw wil er niets mee te maken hebben :)
(die heeft nog liever dat ik de hele handel terugstuur).

ps: Mocht het niet werken. Analoge tv (zoals nu boven op de slaapkamer) blijft het toch altijd doen?
 
Ik heb ook een splitter direct op de kabel uit de muur, geen probleem (bij mij althans).

Bij de installatie moet je er gewoon voor zorgen dat je eerst de oude modem van de kabelaansluiting haalt. Dan gewoon de installatie laten doen en als het ergens misloopt gewoon contact opnemen met de Helpdesk. Heb ik ook gedaan (ik kreeg een error tijdens de installatie, waarschijnlijk doordat mijn oude modem ook nog aan de kabel hing), en de medewerker heeft mij toen door de installatie geloodst. Gelukkig iemand met verstand van zaken.



Mod edit:
Citaat verwijdert.
Alleen een bericht citeren als het voor de duidelijkheid van het antwoord nodig is.
In alle andere gevallen de citaat knop aub niet misbruiken als antwoord knop
 
Terug
Bovenaan