• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon beeld uitval

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vbouw
  • Startdatum Startdatum
V

vbouw

LS:
Ik heb sinds 1 week horizon hd met samsung box.
Begin veel problemen met installatie omdat afst.bed. bleef hangen! Via een buurman met een wat oudere afst.bed. voor elkaar gekregen.
Enfin monteur geweest en bleek er een paar install. probleempjes te zijn geweest die nergens in de handleiding stonden.
Mijn vraag is nu wanneer ik tv kijk (HD kanaal) valt beeld vaak even uit en daarna weer in orde.
Heeft dat met de HD te maken? (Philips LCD tv)
bvd
 
Dat is het beroemde probleem tussen de HB en Philips TV's. Modellen van voor 2010 (< xxx5) hebben hier voornamelijk last van.
 
Ik zie het maar een-keer een minuut na het inschakelen van de TV (dat likt me dat wel te verholpen zijn).
Als het vaker voor komt is het heel vervelend.
 
casperd zei:
Ik zie het maar één keer een minuut na het inschakelen van de TV (dat likt me dat wel te verholpen zijn).

Ondanks vele updates kunnen de 'oudere' Philips TV's nog voor de vermelde problemen zorgen...
 
Ja philips houd zich niet erg aan de hdmi/hdcp standaard bij oudere modellen met de grootste gevolgen(zelfs pc op tv ging met vooral ati kaarten moeilijk)
 
Devil-Strike.net zei:
Ja philips houd zich niet erg aan de hdmi/hdcp standaard bij oudere modellen met de grootste gevolgen(zelfs pc op tv ging met vooral ati kaarten moeilijk)

Kip en het ei verhaal. UPC heeft mij een jaar lang beloofd om het handshake probleem tussen (niet alleen!) Philips
en horizon op te lossen. Pas nadat het duidelijk werd dat het om "maar een paar" klanten ging heeft men de
ontwikkeling van de software stop gezet. De updates brachten nooit soelaas en is mij zelfs persoonlijk verteld
dat ik UPC kostenloos mocht verlaten omdat de kosten van ontwikkeling software niet opwegen tegen de baten.
Heb je i.d.d. een TV van voor 2010 (wat ik nergens lees), kun je i.d.d. handshake problemen verwachten.
Enigste oplossing is dan om de Horizon eruit te knikkeren, of je TV te vervangen.....
 
Nou echt hinderlijk niet want gebeurd maar 1x tijdens switchen naar een andere zender.
Maar gekke is dat boven ( slaapkamer) via een C1 module op een samsung hetzelfde plaats vindt!
Een nieuwe voor de philips kopen is een beetje ver gezocht want die doet het voor de rest met zijn 101 cm beeld prima!
 
caesar zei:
Kip en het ei verhaal. UPC heeft mij een jaar lang beloofd om het handshake probleem tussen (niet alleen!) Philips
en horizon op te lossen. Pas nadat het duidelijk werd dat het om "maar een paar" klanten ging heeft men de
ontwikkeling van de software stop gezet. De updates brachten nooit soelaas en is mij zelfs persoonlijk verteld
dat ik UPC kostenloos mocht verlaten omdat de kosten van ontwikkeling software niet opwegen tegen de baten.
Heb je i.d.d. een TV van voor 2010 (wat ik nergens lees), kun je i.d.d. handshake problemen verwachten.
Enigste oplossing is dan om de Horizon eruit te knikkeren, of je TV te vervangen.....

Dit lijkt mij niet het kip en het ei verhaal, ik heb het zelf met meerdere mac mini's en een eigen gemaakte HTPC meegemaakt dat Philips zich niet aan de standaard houd. Dat is een kwestie voor Philips om op te lossen, UPC heeft er wel degelijk een update aangewaagd waardoor het voor heel veel TV's is opgelost.
 
Heb sinds een week Horizon box en kamp met hetzelfde hdmi-probleem op mijn Philips tv. Herhaaldelijk, best vaak, springt het beeld even op zwart (box ingesteld op RGB). Op alle andere HDMI-opties verkleurt het beeld geruime tijd, rozeblauwgroenig. Ik zag dat dit probleem al jaaaren bekend is bij UPC, maar er wordt kennelijk weinig aan gedaan.--- Ook kan ik via het menu geen ondertiteling voor slechthorenden op de buitenlandse zenders (BBC) instellen, wel via 888 teletekst. Ben een newbee wat betreft Horizon en ik vrees dat iki nog vele ondeugdelijkheden zal tegenkomen. Mijn vorige UPC-mediabox werkte overigens uitstekend, geen storingen met hdmi. Wat te doen? Iemand ervaringen? Andere box? Morgen komt een monteur, maar ik heb weinig hoop op verbetering....
 
Terug
Bovenaan