• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon als access point

Berichten
142
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo allemaal,

In de aankondiging van de nieuwe modem software 1.08 stond dat de Horizon nu ook als access point kan worden gebruikt.
Ik heb echter in het menu gekeken maar daar zie ik niets over staan. Kijk ik er overheen of moet je het nog steeds doen op de manier zoals door Francwest is beschreven?
Alvast bedankt.
 
Blijf maar bij de Francwest methode.

Zie mijn opmerking in :

https://ziggoforum.nl/posts/681366/

Ik heb de nieuwe versie 1.08.

Volgens Webcare moet deze o.a. navolgende kunnen als je een apart modem/router gebruikt:

"- Extra draadloos Acces Point
Loopt je internetverbinding niet over de Horizon Mediabox? En is de Horizon Mediabox bedraad aangesloten op de losse modem/router? Dan is het vanaf nu mogelijk om de ingebouwde WiFi van de Horizon Mediabox als Access Point (AP) te gebruiken. Zo kan het binnenhuisnetwerk op een extra punt in huis draadloos uitgebreid worden."

Ik heb deze situatie, maar het werkt nog steeds niet bij mij.
Wel verbinding, maar geen internet. Lijkt op een DNS fout.
DNS Horizon wijst naar de gateway en is niet in te stellen.

Ik ben ook weer terug bij de Francwest methode en zo werkt het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie. Hoe heb jij dat dan ingesteld? Ik zie nergens de optie om de HB als access point in te stellen. Ik wil het graag bij mij ook proberen voordat ik aan de Francwest oplossing begin.
 
Je zult toch eerst de instellingen moeten uitvoeren zoals beschreven door Francwest.

Zie https://ziggoforum.nl/posts/596971/

Ik heb ervoor gekozen om mijn eigen router (192.168.0.1) als DHCP server de range 192.168.0.2 t/m 192.168.0.199 uit te laten geven.

IP adres HB staat vast op 192.168.0.200 (dus buiten de range van de DHCP server!) en vandaar zijn er 32 plaatsen gereserveerd die via de HB kunnen worden uitgegeven voor de HB als wireless accesspoint.

Zie foto in de bijlage

1e DNS is van UPC
2e DNS in van google.

Al deze instellingen kun je alleen maar invoeren via de webaccess van de HB. Bij mij dus via 192.168.0.200

succes
 

Bijlagen

  • HB_LAN.JPG
    HB_LAN.JPG
    56,4 KB · Weergaven: 128
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga er van de week eens voor zitten. Ik laat weten hoe het afgelopen is. Bedankt alvast.
 
Terug
Bovenaan