D
Davithjah
Hallo mensen, ik heb een vraag en heb het nog niet terug kunnen vinden op het forum. Hopelijk kan iemand me helpen:
Ik wil mijn horizon opnemen in mijn bestaande thuisnetwerk en aansluiten op een aparte modem en router. Bij de router staat DHCP dus uit, ik heb alles handmatig ingesteld en alle apparaten hebben een vast ip adres.
Nu komt dus het probleem: ik kies via de tv interface voor de optie om horizon in bestaand netwerk op te nemen. Hij zoekt even, vind een bestaand netwerk en vervolgens kies ik voor 'bekabeld'. Hier gaat het mis, deze stap kan niet succesvol worden doorlopen. De oorzaak is neem ik aan dat de horizon ervanuit gaat dat DHCP aan staat in de router en hij zelf een IP adres kan verkrijgen. Maar dit is dus niet zo, ik moet de horizon zelf een IP adres (en overige instellingen) geven. Alleen kan ik nergens via de tv interface de DHCP optie van de uitzetten.
Moet ik dit via de webinterface doen? Als ik 192.168.100.1 intyp in de browser kom ik in het menu van de modem en niet van de horizon. Dit waarschijnlijk omdat de router/moden functie van de horizon niet is ingeschakeld.
Wat nu? Ik sta open voor alle tips en suggesties!
Ik wil mijn horizon opnemen in mijn bestaande thuisnetwerk en aansluiten op een aparte modem en router. Bij de router staat DHCP dus uit, ik heb alles handmatig ingesteld en alle apparaten hebben een vast ip adres.
Nu komt dus het probleem: ik kies via de tv interface voor de optie om horizon in bestaand netwerk op te nemen. Hij zoekt even, vind een bestaand netwerk en vervolgens kies ik voor 'bekabeld'. Hier gaat het mis, deze stap kan niet succesvol worden doorlopen. De oorzaak is neem ik aan dat de horizon ervanuit gaat dat DHCP aan staat in de router en hij zelf een IP adres kan verkrijgen. Maar dit is dus niet zo, ik moet de horizon zelf een IP adres (en overige instellingen) geven. Alleen kan ik nergens via de tv interface de DHCP optie van de uitzetten.

Moet ik dit via de webinterface doen? Als ik 192.168.100.1 intyp in de browser kom ik in het menu van de modem en niet van de horizon. Dit waarschijnlijk omdat de router/moden functie van de horizon niet is ingeschakeld.
Wat nu? Ik sta open voor alle tips en suggesties!

Ik ga de boel nu instellen, en dan hopen dat de horizon box dit slikt. Moet ik eerst inderdaad nog wel even het mac adress zien te achterhalen..