• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon aansluiten op bestaande router zonder DHCP?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Davithjah
  • Startdatum Startdatum
D

Davithjah

Hallo mensen, ik heb een vraag en heb het nog niet terug kunnen vinden op het forum. Hopelijk kan iemand me helpen:

Ik wil mijn horizon opnemen in mijn bestaande thuisnetwerk en aansluiten op een aparte modem en router. Bij de router staat DHCP dus uit, ik heb alles handmatig ingesteld en alle apparaten hebben een vast ip adres.

Nu komt dus het probleem: ik kies via de tv interface voor de optie om horizon in bestaand netwerk op te nemen. Hij zoekt even, vind een bestaand netwerk en vervolgens kies ik voor 'bekabeld'. Hier gaat het mis, deze stap kan niet succesvol worden doorlopen. De oorzaak is neem ik aan dat de horizon ervanuit gaat dat DHCP aan staat in de router en hij zelf een IP adres kan verkrijgen. Maar dit is dus niet zo, ik moet de horizon zelf een IP adres (en overige instellingen) geven. Alleen kan ik nergens via de tv interface de DHCP optie van de uitzetten. :-\

Moet ik dit via de webinterface doen? Als ik 192.168.100.1 intyp in de browser kom ik in het menu van de modem en niet van de horizon. Dit waarschijnlijk omdat de router/moden functie van de horizon niet is ingeschakeld.

Wat nu? Ik sta open voor alle tips en suggesties! :)
 
"Bestaand" betekent dat de Horizon box een IP verwacht van de bestaande DHCP server (in BV de router).
NB1: static IP kun je bij de Horizon niet instellen met de normale interface. Maar normaal gesproken is dat ook helemaal niet nodig. Gewoon DHCP in je router configureren.
NB2: Ik zag dat de Horizon box ook meerdere IP adressen gebruikt.

"Nieuw" betekent dat de Horizon box als accesspoint staat ingesteld met DHCP server.
 
Davithjah zei:
Hallo mensen, ik heb een vraag en heb het nog niet terug kunnen vinden op het forum. Hopelijk kan iemand me helpen:

Ik wil mijn horizon opnemen in mijn bestaande thuisnetwerk en aansluiten op een aparte modem en router. Bij de router staat DHCP dus uit, ik heb alles handmatig ingesteld en alle apparaten hebben een vast ip adres.

Nu komt dus het probleem: ik kies via de tv interface voor de optie om horizon in bestaand netwerk op te nemen. Hij zoekt even, vind een bestaand netwerk en vervolgens kies ik voor 'bekabeld'. Hier gaat het mis, deze stap kan niet succesvol worden doorlopen. De oorzaak is neem ik aan dat de horizon ervanuit gaat dat DHCP aan staat in de router en hij zelf een IP adres kan verkrijgen. Maar dit is dus niet zo, ik moet de horizon zelf een IP adres (en overige instellingen) geven. Alleen kan ik nergens via de tv interface de DHCP optie van de uitzetten. :-\

Moet ik dit via de webinterface doen? Als ik 192.168.100.1 intyp in de browser kom ik in het menu van de modem en niet van de horizon. Dit waarschijnlijk omdat de router/moden functie van de horizon niet is ingeschakeld.

Wat nu? Ik sta open voor alle tips en suggesties! :)

Ik heb zelf de box nog in bestelling staan maar wat een eventuele optie is om met vaste ip-adressen te werken en tegelijk ook met DHCP server. Dan moet je in de router ip-adressen reserveren door ze te koppelen aan het mac adres van de apparatuur. Op deze manier heb je het beste van 2 werelden! Moet je even kijken wat het mac adres is van je Horizon box. Succes.
 
Harrie45 zei:
"Bestaand" betekent dat de Horizon box een IP verwacht van de bestaande DHCP server (in BV de router).
NB1: static IP kun je bij de Horizon niet instellen met de normale interface. Maar normaal gesproken is dat ook helemaal niet nodig. Gewoon DHCP in je router configureren.
NB2: Ik zag dat de Horizon box ook meerdere IP adressen gebruikt.

"Nieuw" betekent dat de Horizon box als accesspoint staat ingesteld met DHCP server.

Mja, ik wil dus geen DHCP gebruiken omdat ik o.a. zo mijn wifi netwerk beter kan dichtimmeren. Geen optie dus..
 
joobur zei:
Ik heb zelf de box nog in bestelling staan maar wat een eventuele optie is om met vaste ip-adressen te werken en tegelijk ook met DHCP server. Dan moet je in de router ip-adressen reserveren door ze te koppelen aan het mac adres van de apparatuur. Op deze manier heb je het beste van 2 werelden! Moet je even kijken wat het mac adres is van je Horizon box. Succes.

Hm ik snap denk ik wat je bedoelt maar ik wist niet eens dat dit mogelijk was met een router :) Ben benieuwd of dit kan met een linksys wrt320n.. ik ga het eens proberen. Goede tip iig!
 
Kun je op je router dan niet een ip adres toewijzen a.d.h.v. het mac adres ?
 
sanook zei:
Kun je op je router dan niet een ip adres toewijzen a.d.h.v. het mac adres ?

Ja, net gevonden! :) Eerst DHCP enablen op de setup pagina van de router, en dan klikken op 'DHCP reservation".

Echt een supertip, thnx joobur :D Ik ga de boel nu instellen, en dan hopen dat de horizon box dit slikt. Moet ik eerst inderdaad nog wel even het mac adress zien te achterhalen..
 
Harrie45 zei:
"Bestaand" betekent dat de Horizon box een IP verwacht van de bestaande DHCP server (in BV de router).
NB1: static IP kun je bij de Horizon niet instellen met de normale interface. Maar normaal gesproken is dat ook helemaal niet nodig. Gewoon DHCP in je router configureren.
NB2: Ik zag dat de Horizon box ook meerdere IP adressen gebruikt.

"Nieuw" betekent dat de Horizon box als accesspoint staat ingesteld met DHCP server.

Maar "besstaand" beteknd niet dat de box geen DHCP server draait: hij claimt alle beschikbare IP addressen van mijn DHCP server en dan doet hij als hij de DHCP server is. Niet wat ik wil.

(Overigens doet TV het niet en geeft error 1030)
 
Davithjah zei:
Ja, net gevonden! :) Eerst DHCP enablen op de setup pagina van de router, en dan klikken op 'DHCP reservation".

Echt een supertip, thnx joobur :D Ik ga de boel nu instellen, en dan hopen dat de horizon box dit slikt. Moet ik eerst inderdaad nog wel even het mac adress zien te achterhalen..

Ik heb de DHCP server gedisabled na hem te configureren als in een nieuw netwerk en dan hem herconfigureren in een bestaand netwerk. Dat werkt niet.

Configureren met een kleine pool (min 5 adressen) helpt misschien maar niet wat ik wil. En verkleinen
werkt ook niet. Een een "nieuw netwerk" zonder DHCP lijkt wel mogelijk maar dan weet de horizon niet
waar de rest van het internet leeft.

Dit is echt buiten gewoon kapot.
 
Hier staat volgens mij de oplossing

https://ziggoforum.nl/topics/47223/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan