• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoor de andere kant niet.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cid
  • Startdatum Startdatum
C

Cid

Ik heb regelmatig het probleem dat de telefoon gaat, en als ik opneem hoor ik de andere kant niet. Echter hoort de beller mij wel.

Een modem reset helpt altijd, maar om nu systematisch het modem te blijven resetten...

Iemand hier ervaring mee? En een eventuele oplossing?
 
Hoeveel telefoon toestellen heb je fysiek aangesloten? Het kan door een te hoge belspaning komen.

En probeer eens een ander telefoon toestel uit.
 
smartie zei:
Hoeveel telefoon toestellen heb je fysiek aangesloten? Het kan door een te hoge belspaning komen.

En probeer eens een ander telefoon toestel uit.

1 basis station in de huiskamer, die is aangesloten op het modem. Voor de rest nog 2 extra draadloze stations.

Een te hoge belspanning? Wat wil dat zeggen?
 
Wat voor kabel modem heb je ? Motorola's zijn berucht vanwege de diverse problemen, bij mij hebben ze 'm onlangs voor een Cisco en sindsdien werkt alles vlekkeloos.
 
Cid zei:
1 basis station in de huiskamer, die is aangesloten op het modem. Voor de rest nog 2 extra draadloze stations.

Een te hoge belspanning? Wat wil dat zeggen?

Belspanning is het voltage wat jou modem levert om je telefoon te laten rinkelen en te voeden. (te voeden geld alleen voor vaste huistelefoons, dus 1 zonder adapter). Sommige mensen hebben bij voorbeeld 3 of meer vaste telefoon toestellen op het UPC modem aangesloten waardoor de aansluitfactor te hoog is geworden. In dat geval is de gevraagde stroom te hoog voor wat het modem kan leveren en heb je kans op rare kuren. Zoals: je telefoon rinkeld niet op het moment dat je gebeld word of je hoort de andere partij niet maar zij jou wel etc.
 
olafp zei:
Wat voor kabel modem heb je ? Motorola's zijn berucht vanwege de diverse problemen, bij mij hebben ze 'm onlangs voor een Cisco en sindsdien werkt alles vlekkeloos.

Hmm, misschien eens bellen dan. Ik heb inderdaad een Motorola. Wat heb je gedaan om UPC zo ver te krijgen dat ze je modem gingen vervangen?

smartie zei:
Belspanning is het voltage wat jou modem levert om je telefoon te laten rinkelen en te voeden. (te voeden geld alleen voor vaste huistelefoons, dus 1 zonder adapter). Sommige mensen hebben bij voorbeeld 3 of meer vaste telefoon toestellen op het UPC modem aangesloten waardoor de aansluitfactor te hoog is geworden. In dat geval is de gevraagde stroom te hoog voor wat het modem kan leveren en heb je kans op rare kuren. Zoals: je telefoon rinkeld niet op het moment dat je gebeld word of je hoort de andere partij niet maar zij jou wel etc.

Ah ok, maar dat geldt dus niet voor mij aangezien ik draadloze (+adapter) telefoons gebruik.
 
Monteur die ik op bezoek kreeg vertelde mij dat de Motorola's niet meer worden uitgeleverd vanwege die problemen, en dat daarom vanaf heden alleen nog Cisco's worden uitgeleverd. Wellicht is een verzoek tot omruilen (monteur bezoek) voldoende om het probleem opgelost te krijgen. In mijn geval had ik ook een slechte verbinding, met beperkte bel functionaliteit. Na het omruilen van het modem werkte alles prima (zonder verdere andere aanpassingen).
 
olafp zei:
Monteur die ik op bezoek kreeg vertelde mij dat de Motorola's niet meer worden uitgeleverd vanwege die problemen, en dat daarom vanaf heden alleen nog Cisco's worden uitgeleverd. Wellicht is een verzoek tot omruilen (monteur bezoek) voldoende om het probleem opgelost te krijgen. In mijn geval had ik ook een slechte verbinding, met beperkte bel functionaliteit. Na het omruilen van het modem werkte alles prima (zonder verdere andere aanpassingen).

Ik zal nog eens een poging doen met de helpdesk dan...
 
Maar een berichtje gestuurd aan het webcare team, gezien mijn eerdere niet zo positieve ervaringen met de telefonische helpdesk.
 
Terug
Bovenaan