• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

homedrive.ziggo - rar bestand delen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jack-2007
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jack-2007

Hallo,

Ik gebruik mijn webspace onder andere voor een gamegroep waarbij ik een aantal kleine rar bestanden wil delen. (mappen voor games)
Tot gisteren was dit geen probleem, gewoon de url naar het rar bestand en klaar, ieder lid kon dan downloaden.

Nu heb ik het, volgens mij, in de publieke map staan, maar moet er ineens ingelogd worden als ik zo'n bestand wil downloaden.
Een foto pakt hij probleemloos.....

Is dit een actie van Ziggo om bestanden delen tegen te gaan of .....
Hoe los ik dit op ?

Gr. Jack
 
Ik vermoed dat je hem dus niet in je publieke map hebt staan maar in de prive map die je nu ook hebt. Of je gebruikt misschien een verkeerde url??

Zonder verdere gegevens kunnen we hier echter niets van zeggen, je zou dus url even moeten opgeven, maar dat wil je misschien niet in het forum zetten, dat snap ik. In elk geval moet je het rar bestand in dezelfde directorystructuur hebben staan waar je een homepage zichtbaar kunt maken.
 
link verwijderd uit veiligheid.

hij staat toch echt in de publieke map volgens mij.
Ik heb gekeken via de site van ziggo en daar staat hij echt aangegeven in de publieke map.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
https://homedrive.ziggo.nl/[email protected]/publiek/w32clan/w32_uo_mappack.rar

hij staat toch echt in de publieke map volgens mij.
Ik heb gekeken via de site van ziggo en daar staat hij echt aangegeven in de publieke map.
Je linkt rechtstreeks naar de Homedrive en dat werkt niet.
Die is alleen toegankelijk als je inloggegevens hebt.

Als je iets in de publieke map zet dan is deze door anderen te bekijken via https://members.ziggo.nl/gebruikersnaam/
Jij gebruikt een Quicknetadres dus zal het bij jouw waarschijnlijk https://members.quicknet.nl/cyber2001/ zijn.
 
Jij gebruikt een Quicknetadres dus zal het bij jouw waarschijnlijk https://members.quicknet.nl/cyber2001/ zijn.

Zo te zien klopt dat.

@Jack-2007:
Op die url staan je bestanden, alleen de .rar die je noemt niet.
Ga zelf eens naar die url en vergelijk dat even met je upload.

Gebruik je trouwens wel de nieuwe manier van uploaden van je homepage?? Dit is recent gewijzigd (17 feb) en daar hebben alle multikabel klanten een mail over gehad op hun hoofd-emailadres.

In die mail stond:
Geachte abonnee,


U maakt gebruik van Ziggo Webspace. Vanaf 15 februari 23.00 uur tot 16 februari 23.00 uur brengen we een aanpassing aan in deze dienst. Tijdens de werkzaamheden kunt u niet uploaden naar Ziggo Webspace.

Gebruikersnaam
Voor u als klant veranderen er twee zaken:

1. Met ingang van 17 februari a.s. heeft u alleen toegang tot Ziggo Webspace als u uw volledige e-mailadres als gebruikersnaam invoert. Dit betekent dat u aan uw huidige gebruikersnaam ‘@quicknet.nl’ toevoegt. Alleen met deze toevoeging kunt u inloggen.
Door gebruik te maken van uw volledige e-mailadres zorgt u ervoor dat uw persoonlijke gebruikersnaam uniek en herkenbaar blijft, ook na de volledige samenvoeging van de systemen van @Home, Multikabel en Casema.

2. Gebruik voor het inloggen met uw FTP-programma ‘homedrive.ziggo.nl’ in plaats van ‘home.quicknet.nl’. Gebruik ook hier uw volledige e-mailadres om in te loggen.

Toelichting
Klik hier voor een uitgebreide toelichting met de meest gestelde vragen over dit onderwerp.
Heeft u verder nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op het speciaal voor deze migratie ingerichte nummer 088 – 717 4040. De Klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur - 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 – 22.00 uur.


Nog een tip:
Zet een (leeg) bestand met de naam index.html in elke map neer, anders kan iedereen de inhoud van je directories zien .... :wink:
 
Ik heb het door.
Ik dacht dat de url ook anders moest omdat de naamstelling veranderd was.
Het is overigens best wel verwarrend om quicknet en ziggo te moeten combineren. Ze hadden in mijn optiek beter de boel in 1x om kunnen gooien.

Het werkt weer gelukkig.

Mijn dank is groot !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan