Homecast Colorada zit in opstart loop

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DDM

Homecast Colorado zit in opstart loop

Hallo,

12-3-2014 hebben wij in Den Haag een storing gehad van het signaal van Ziggo.

De storing is volgens de Ziggo website en helpdesk opgelost, de stappen met de helpdesk aan de telefoon (die ik al gedaan had zelf) nogmaals uitgevoerd en hij blijft opnieuw opstarten), helpdesk vertelde probeer het later op de dag nog een keer. Echter werkt de decoder nog steeds niet. Het gaat om een Homecast Colorado HD.

De decoder gaat aan, geeft blauw beeld, springt naar het laatst gekozen kanaal (13CH) geeft nog steeds blauw beeld, gaat dan uit en herstart weer en dat doet de decoder continu ook met verwijderde smartcard en coax kabel loos en aantal minuten van de stroom af te zijn geweest. Door dat de decoder steeds opnieuw opstart en geen beeld geeft, kunnen we ook niet in het menu komen om fabrieksinstellingen terug te zetten e.d.

Stroom eraf, erop, smartcard eruit enzovoorts werkt ook niet. Heeft er iemand een oplossing? Of is de decoder defect.

Alvast bedankt.

Robert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Homecast colorado in opstartloop

hier hetzelfde verhaal, sinds gisteren start hij op op laatste kanaal, daarna weer opnieuw.
ga morgen de helpdesk maar bellen, tenzij iemand iets weet

Roel
 
Service

Vandaag de helpdesk van Ziggo aan de lijn gehad. Erg behulpzaam!
Moest natuurlijk alle stappen nog een keer doorlopen totdat ook de medewerker ervan overtuigd was dat het ding echt stuk is.
Ik krijg een nieuwe HD ontvanger opgestuurd. Moest er wel bij beloven dat ik nog een jaar abonnee zou blijven maar dat was ik toch al van plan dus geen punt.
Wel raadde hij me aan het deze week nog af en toe te proberen, ik denk echter dat ik komende week maar analoog kijk.

veel succes verder, Roel
 
Vandaag de helpdesk van Ziggo aan de lijn gehad. Erg behulpzaam!
Moest natuurlijk alle stappen nog een keer doorlopen totdat ook de medewerker ervan overtuigd was dat het ding echt stuk is.
Ik krijg een nieuwe HD ontvanger opgestuurd. Moest er wel bij beloven dat ik nog een jaar abonnee zou blijven maar dat was ik toch al van plan dus geen punt.
Wel raadde hij me aan het deze week nog af en toe te proberen, ik denk echter dat ik komende week maar analoog kijk.

veel succes verder, Roel

Sinds 3 dagen ook het probleem dat mijn Colorado spontaan er mee ophield. Inmiddels al een aantal keren met de helpdesk aan de lijn gezeten en alles geprobeerd. Geen resultaat. Hij blijft in die loop zitten. Volgens de medewerker heeft Ziggo inderdaad een storing gehad (ik denk nog steeds) waardoor een aantal receivers niet (goed) meer werken.
Ik dus voorgesteld om dan mijn ontvanger om te ruilen of een klantvriendelijk aanbod te doen daar het probleem schijnbaar door Ziggo is veroorzaakt maar helaas, omdat ik vorig jaar mei ingegaan ben op een speciale prijs voor een receiver kan dat pas in mei. (misschien!!) Vraag ik teveel als ik om een oplossing vraag voor een probleem veroorzaakt door Ziggo? Het advies van Ziggo is afwachten en na het weekend wederom contact opnemen. Ben ik de enige met dit probleem momenteel of zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben sinds een paar dagen? Ik hoor het graag!:sleep:
 
Update van mij: De Homecast is defect waarschijnlijk door de storing van van de week, maar dat kan niemand bewijzen..

In ieder geval omdat ie al meer als 2 jaar zijn werk gedaan heeft, kreeg ik een aanbieding om me contract met 12 maanden te verlengen en kon dan tegen een speciaal tarief van 49 euro een HD ontvanger/recorder (die normaal 200 euro kost) opgestuurd krijgen binnen werkdagen, dus volgende week moet ik die binnen hebben.


Wat ik alleen jammer vind is dat al die digitale zooi van tegenwoordig, maar heel kort mee gaat, veel last van storingen heeft of kan veroorzaken....waar je in het ANALOGE tijdperk nooit geen onkosten of last van had. Dus wat mij betreft is het geen vooruitgang, maar zijn de nieuw HD tvs, eerder dure Aquariums geworden die regelmatig onderhoud nodig hebben! :mrgreen:
 
Opstart loop na Update Ziggo Netwerk

Sinds 3 dagen ook het probleem dat mijn Colorado die er na de update er mee ophield. Inmiddels al een aantal keren met de helpdesk aan de lijn gezeten en alles geprobeerd. Geen resultaat. Hij blijft in die loop zitten. Volgens de medewerker heeft Ziggo inderdaad een storing gehad (ik denk nog steeds) waardoor een aantal receivers niet (goed) meer werken.
Vandaag (zaterdag) voor de vierde maal gebeld met de helpdesk zonder resultaat, ben het nu wel een beetje zat . Er word door Ziggo niet in oplossingen gedacht maar alleen in hoe vertellen we de klant het best hoe hij geen service kan verwachten. De garantie van mijn modem is inmiddels verlopen, en dat werd door de medewerker ook nog eens even gemeld. Lekker verhaal zeg het probleem is ontstaan na een update op hun eigen netwerk!! Ik vraag mij af of dit ook gebeurd zou zijn als alle modems niet door klanten werden gekocht, maar van Ziggo zelf zouden zijn. Wat mij opvalt is dat in sommige regio's mensen een nieuwe ontvanger krijgen zonder al te veel moeilijkheden alleen beloven dat je nog een jaar klant blijft.

Goed ik zal as maandag nog maar eens aan de bel hangen want de klachten afdeling is vandaag gesloten alleen de helpdesk is open?
Ik heb namelijk een voorstel gedaan om mij kosteloos een CI+ module te leveren ter compensatie, want zelf opnieuw aanschaffen, dacht het niet:no:.
 
Het kan dus wel

Het kan dus wel , ben zojuist (Zaterdag middag) door de klachten afdeling terug gebeld die een aantal voorstellen voor mij had om de klacht op te lossen. Uiteindelijk gekozen voor een CI+ module die kosteloos geleverd gaat worden. Dit omdat het probleem is ontstaan na de update op het Ziggo netwerk.

Bedankt Ziggo, na wat met de kettingen te hebben gerammeld word de klacht uiteindelijk serieus genomen en naar tevredenheid opgelost.:frons:

Sinds 3 dagen ook het probleem dat mijn Colorado die er na de update er mee ophield. Inmiddels al een aantal keren met de helpdesk aan de lijn gezeten en alles geprobeerd. Geen resultaat. Hij blijft in die loop zitten. Volgens de medewerker heeft Ziggo inderdaad een storing gehad (ik denk nog steeds) waardoor een aantal receivers niet (goed) meer werken.
Vandaag (zaterdag) voor de vierde maal gebeld met de helpdesk zonder resultaat, ben het nu wel een beetje zat . Er word door Ziggo niet in oplossingen gedacht maar alleen in hoe vertellen we de klant het best hoe hij geen service kan verwachten. De garantie van mijn modem is inmiddels verlopen, en dat werd door de medewerker ook nog eens even gemeld. Lekker verhaal zeg het probleem is ontstaan na een update op hun eigen netwerk!! Ik vraag mij af of dit ook gebeurd zou zijn als alle modems niet door klanten werden gekocht, maar van Ziggo zelf zouden zijn. Wat mij opvalt is dat in sommige regio's mensen een nieuwe ontvanger krijgen zonder al te veel moeilijkheden alleen beloven dat je nog een jaar klant blijft.

Goed ik zal as maandag nog maar eens aan de bel hangen want de klachten afdeling is vandaag gesloten alleen de helpdesk is open?
Ik heb namelijk een voorstel gedaan om mij kosteloos een CI+ module te leveren ter compensatie, want zelf opnieuw aanschaffen, dacht het niet:no:.
 
Goedemiddag,

Zelf ben ik het bezit van 3 Homecast Colorado ontvangers, eentje in de huiskamer, eentje in de slaapkamer en ik heb er onlangs eentje aan mijn zwager gegeven omdat ik persoonlijk erg tevreden over deze HD ontvangers ben/was. (dus eigenlijk bezit ik er twee) Maar inderdaad, sinds de 12e van maart zijn ze er beide mee opgehouden. Ook die van mijn zwager. Alles geprobeerd, maar niets is mogelijk. De ontvangers blijven in een 'loop' hangen. Alle 3!

Zat zelf te denken, dat kan toch geen toeval zijn? Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, ik wacht ook nog even tot na het weekend, en zal dan actie ondernemen. Bellen met de klantenservice of iets dergelijks.

Dacht, ik meld dit even als een aanvulling, het is wel balen dit.

Fijne zondag nog, en ik zal dit draadje even blijven volgen. Ben benieuwd wat de uiteindelijke regeling zal zijn vanuit Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan