• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

@Home/Ziggo verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
339
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Dit kreeg ik vandaag in de mail:

Belangrijke mededeling: inloggen met uw e-mailadres
Geachte heer/mevrouw,

Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres?

Daarom kunt u vanaf vandaag inloggen met xxx@home. nl. Uw gebruikersnaam vervalt daarmee. Het liefst zouden we u hierover alleen informeren, maar helaas moet u zelf ook een aantal stappen doorlopen om de gewijzigde inlog te realiseren. Omdat we dit zo makkelijk mogelijk voor u willen maken, ontvangt u hierbij informatie waarmee u eenvoudig de instellingen van uw internetdiensten kunt wijzigen.
Het is belangrijk dat u de instellingen zo snel mogelijk aanpast. Zo weet u zeker dat u gebruik kunt blijven maken van uw internetdiensten zoals u dat gewend bent.
Hieronder leest u hoe u dit kunt doen.
Hoe en waar wijzig ik mijn instellingen?
Uw instellingen moeten worden aangepast binnen de volgende omgevingen:

1. E-mailprogramma
2. Persoonlijke website
3. Webmail
N. B. Als u gebruik maakt van Newsservers waarop u zich heeft geabonneerd, dan blijft u inloggen op de manier zoals u dat eerder al deed.
1. E-mailprogramma
Om de instellingen aan te passen, is het belangrijk dat u onderstaande stappen doorloopt. U doet dit op de pc waarop u de
e-mail voor dit adres ophaalt.
N. B. Indien u meerdere e-mailadressen binnen uw abonnement heeft aangemaakt en gebruikt, is het belangrijk onderstaande stappen voor elk e-mailadres te doorlopen.
Indien u gebruik maakt van Outlook
1. Open Outlook 2. Kies Extra > E-mailaccounts 3. Kies Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen en
klik op Volgende 4. Kies het mail. home. nl account en kies wijzigen 5. Voer op de plaats van uw gebruikersnaam uw volledige
e-mailadres in 6. Klik op Volgende en vervolgens op Voltooien 7. De instellingen zijn aangepast!
Indien u gebruik maakt van Outlook Express
1. Open Outlook Express 2. Kies Extra > Accounts 3. Kies het tabblad Alles 4. Kies het mail. home. nl account en kies Eigenschappen 5. Kies het tabblad Servers 6. Selecteer uw gegevens bij Account name en verwijder ze 7. Voer op de plaats van uw account name uw volledige
e-mailadres in 8. Klik op OK en op Sluiten 9. De instellingen zijn aangepast!
Let op: u hoeft uw wachtwoord niet te veranderen en uw e-mailadres blijft ook ongewijzigd.
2. Website
U gebruikt uw volledige e-mailadres en wachtwoord om uw website te uploaden.
3. Webmail
De instellingen van uw webmail veranderen minimaal. Waar u voorheen alleen inlogde met het gedeelte van het adres voor het
@-teken, logt u vanaf nu in met uw hele e-mailadres.
Meer informatie
Wilt u iets vragen over de gewijzigde manier van inloggen? Op www.ziggo.nl/e-mailhandleidingen vindt u een uitgebreide handleiding van de wijzigingen. Ook kunt u bellen met onze Klantenservice op telefoonnummer
088-7170100 (lokaal tarief). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur; op zaterdag en zondag tussen 09.00 tot 18.00 uur. Met vriendelijke groet,

Willy Verweij
Product Manager Internet en Telefonie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kreeg dat ook.
Ze willen het makkelijker maken, yeah right..

Nu moet je inloggen met jopiedropveter en straks als [email protected]
Da's een stuk makkelijker want je onthoudt [email protected] natuurlijk veel gemakkelijker dan jopiedropveter...:?
 
Ze zeggen niet voor wie het makkelijker wordt.
Mss dat het voor hunzelf makkelijker wordt met het omzetten van het systeem ofzo
 
Ze maken alle systemen gelijk.
Wij (Multikabel) moesten vroeger ook inloggen met een gebruikersnaam, dat waren vrij cryptische namen (zoiets als "majula33"). Dat is bij ons in mei gewijzigd naar ook het complete email-adres. Is op zich even wennen, maar toch wel wat makkelijker te onthouden als je bijvoorbeeld via webmail wilt inloggen.
 
ik kreeg deze mail ook

Vond het wel een beetje apart dat het niet naar het hoofd-email-adres gestuurd werd. maar naar het laatst aangemaakte email-adres.
Heb het daarom ook maar eventjes laten liggen (je leest zoveel over phissing-mails).

Maar nu ik lees dat het bij CeeS al een tijdje zo is, zal ik het binnenkort ook maar gaan aanpassen.
 
Ze maken alle systemen gelijk.
Wij (Multikabel) moesten vroeger ook inloggen met een gebruikersnaam, dat waren vrij cryptische namen (zoiets als "majula33"). Dat is bij ons in mei gewijzigd naar ook het complete email-adres. Is op zich even wennen, maar toch wel wat makkelijker te onthouden als je bijvoorbeeld via webmail wilt inloggen.


Ah dan kunnen we hier toch al wel een beetje uit opmaken.. dat de overstap naar Ziggo er nu echt aan zit te komen voor de @home mensen.
Aangezien het bij jullie ook rond die periode was.
 
Tja ook dit vind ik weer een vreemde geschiedenis.... het enige dat bij mij wijzigt is dat ik de @home toevoeging erbij moet zetten. Verder verander er niets. De inlog was altijd (bij mijn weten) alles voor de @home. Bezorgt mij als klant alleen maar extra werk, dus ik begrijp niet wat daar makkelijker aan is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan