• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

@home emailadres werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jandevries1955

Wij zijn onlangs verhuisd van Den Bosch naar Eindhoven, van Ziggo naar (toen nog net) UPC. Via Outlook kan ik geen mail meer verzenden via het @home.nl adres, terwijl ons door Ziggo was verzekerd dat dat zonder problemen voortgezet kon worden. UPC helpdesk kon mijn niet helpen omdat zij niets wisten van @home. Bij Ziggo konden ze mij niet helpen omdat wij geen Ziggoklant meer waren. Nu weer wel dus, maar nog steeds is er geen oplossing. Is er iemand met een soortgelijk probleem, maar meer nog met een oplossing?
 
mail verzenden is onafhankelijk van het @home adres. Dit gaat via de SMTP server van de provider. Doe dit bij voorkeur via poort 465 of 587 (beide met authenticatie) en niet via poort 25.

Poort 25 wordt vaak geblokkeerd tussen providers om spam tegen te gaan. De huidige advies instellingen van Ziggo gebruiken ook geen poort 25 meer, ziggo heeft de afgelopen jaren de meeste van zijn handleidingen in dit opzicht aangepast. Maar misschien gebruik je nog de oude instellingen in outlook die door de verhuizing naar een ander gebied niet meer werken. (zou niet moeten omdat alles Ziggo is)
 
Uitgaande instellingen (Thunderbird):
Gebruikersnaam = E-mailadres !
 
Wij zijn onlangs verhuisd van Den Bosch naar Eindhoven, van Ziggo naar (toen nog net) UPC. Via Outlook kan ik geen mail meer verzenden via het @home.nl adres, terwijl ons door Ziggo was verzekerd dat dat zonder problemen voortgezet kon worden. UPC helpdesk kon mijn niet helpen omdat zij niets wisten van @home. Bij Ziggo konden ze mij niet helpen omdat wij geen Ziggoklant meer waren. Nu weer wel dus, maar nog steeds is er geen oplossing. Is er iemand met een soortgelijk probleem, maar meer nog met een oplossing?

Garanderen kan ik het niet, maar ik zou er toch vanuit gaan dat je oude e-mail adres niet meer bestaat. Normaal gesproken heft Ziggo de mailboxen op van klanten die vertrekken en gezien het feit jullie voor de effectieve fusie vertrokken zijn...

Ik neem trouwens aan dat je ook geen mail meer ontvangt op de desbetreffende e-mail box? Of dat wel?
 
Ik ontvang wel mail, het probleem zit 'm alleen in het versturen.
 
mail verzenden

Ja heb ik ook gehad, maar kijk eens onder EXTRA mail verzenden en stel het daar goed in klik bv op groep accounts als je meer dan één adres hebt. Je kunt het proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan