@home account op OS 10.9.2

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Brigitter

Ha, Heb OS10.9.2 geïnstalleerd op mijn Macbook. Sindsdien komt mijn @home mail moeizaam binnen. Verzenden gaat helemaal niet. Instellingen nog eens helemaal doorlopen aan de hand van instructie op de website. Krijg nu de melding:
" Het afzenderadres ‘[email protected]’ is geweigerd door de server ‘smtp.home.nl’.
De reactie van de server was: Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt"

Het wachtwoord wordt vervolgens niet geaccepteerd.
Krijg het niet opgelost, maar ik zag wel dat de instructie uitgaat van Mac OS 10.6.4. Kan het daar mee te maken hebben?
 
Ik gebruik ook OS10.9.2 en daar gaat het verzenden probleemloos. (Ik gebruik Ziggo alleen voor sturen van mail).

In het verleden heb ik ook wel zo iets gehad van een goed WW dat niet geaccepteerd wilde worden. (Bij mij juist onder OSX 10.6) Volgens mij heb ik dat toen opgelost door alle instellingen opnieuw aan te maken.

Het mail programma slaat alle wachtwoorden op in de sleutelhanger. Misschien is daar iets niet goed opgeslagen is. Open het sleutelhanger programma en kijk in de "Inloggen" sleutelhangen naar de entry "stmp.home.nl". Daar moeten alle account instellingen correct staan.
 
Webmail doet het.
Stappen doorlopen (overigens met andere screens dan in de instructie), maar kreeg melding:
voorkeurenpaneel 'internetaccounts' kan geen verbinding maken met account. Geef wachtwoord op..'
Na ingeven wachtwoord krijg ik de melding dat controle is mislukt.
Kortom: geen verandering.
 
Ik gebruik ook OS10.9.2 en daar gaat het verzenden probleemloos. (Ik gebruik ziggo alleen voor sturen van mail).

In het verleden heb ik ook wel zo iets gehad van een goed WW dat niet geaccepteerd wilde worden. (Bij mij juist onder OSX 10.6) Volgens mij heb ik dat toen opgelost door alle instellingen opnieuw aan te maken.

Het mail programma slaat alle wachtwoorden op in de sleutelhanger. Misschien is daar iets niet goed opgeslagen is. Open het sleutelhanger programma en kijk in de "Inloggen" sleutelhangen naar de entry "stmp.home.nl". Daar moeten alle account instellingen correct staan.

Dank, ook dit gecheckt. alles staat correct.
 
Overigens ook even een heel nieuw account aangemaakt, maar daar krijg ik dezelfde meldingen.
 
Paar dagen later is probleem nog steeds niet opgelost.
Heb meerdere instellingen uitgeprobeerd en instructie precied gevolgd.

Krijg melding:
Het afzenderadres ‘[email protected]’ is geweigerd door de server ‘smtp.ziggo.nl’.

De reactie van de server was: Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan