Hoe zit het met de cookies Chelloo.com?

Berichten
9.286
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Op een aantal sites kun je nu op accepteren of weigeren klikken wat cookies betreft en voor zover ik weet is dat nu ook bij wet geregeld. Veel ruchtbaarheid is er tot nu toe nog niet aan gegeven en veel sites en/of forums 'doen' er nog niet aan.

Nog wat huiswerk te doen René? :)
 
Als ik inlog wordt er een cookie op mijn pc opgeslagen die ik overigens bewaar zodat ik niet iedere keer mijn naam en ww hoef in te typen. Misschien een IE9 affaire?
 
den Tsaar zei:
Misschien een IE9 affaire?

Nee hoor, dat gebeurt met Firefox net zo. Hoe zou je anders automatisch kunnen inloggen? Vermoedelijk heeft René een en ander nog niet aangepast.

Edit: zojuist even gekeken in Firefox en Chelloo.nl plaatst een zevental cookies.
 
Vreemd.
Na het wissen van de Celloo.com cookies en het weer inloggen wordt er nu inderdaad aangegeven dat er cookies gebruikt worden. :embarassed:

Zeker een omgevallen bitje. :laugh:
 
Ik denk dat die add-on pas gaat melden als er cookies worden geplaatst. Als de cookies er al zijn op het moment dat je die add-on installeert zal hij niet reageren.
 
Ik vind het maar vreemd dat ze zomaar een wetwijziging kunnen doen, zonder de mensen die het aangaat (website beheerders) op de hoogte te stellen. Er moeten allemaal technische ingrepen voor worden gedaan, maar er wordt nergens aan gegeven hoe dat precies moet. En ook de termijn waarop dit alles gebeurd?
Je verneemt het van technische newssites als tweakers, maar veel meer info is er niet over.

De cookies die Chelloo.nl plaatst worden overigens alleen gebruikt door het forum om het wachtwoord te onthouden. Verder niets bijzonders.
Volgens mij, als je aanvinkt dat je het niet wilt onthouden, wordt er ook geen cookie geplaatst. Dus dan zijn we er toch?

Wat google allemaal uitvreet weet ik niet. Zouden die ook toestemming moeten vragen?
Zou ik daar een plugin voor moeten nstalleren op deze site? Of een stukje code implementeren? Echt te vaag voor woorden dit. Ik kan me niet voorstellen dat dit een succes is of dat de website bezoekers met deze maatregel geholpen zijn.

Verplicht de webbrowsers om een eenvoudige 'dont track me' knop erin te bouwen en je bent er.
Met deze wet slaan ze de plank weer eens volledig mis.
 
Volledig met je eens René. Iedere browser kan je zo instellen dat hij geen cookies of slechts bepaalde typen cookies accepteert. Ik zie dan ook het probleem niet. Typisch weer zo'n kulmaatregel van politici die niet snappen hoe de werkelijkheid in elkaar steekt. Politici moeten zich richten op het oplossen van problemen, niet op het oplossen van zaken die geen oplossing behoeven.
 
Precies! En wat ik me nog afvraag, stel je vraagt de gebruiker als hij deze website bezoekt of hij wel of geen cookies wilt. Dan moet je die instelling toch ergens opslaan?
Waar moet je dat opslaan als de gebruiker geen cookies accepteert? :)
Dan moet je dus telkens een popup laten zien, en vragen 'mogen wij een cookie plaatsen'.
Sjezus wat een idiote regel is dit haha.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Ik vind het maar vreemd dat ze zomaar een wetwijziging kunnen doen, zonder de mensen die het aangaat (website beheerders) op de hoogte te stellen.

Ken jij de wet niet? Elke Nederlander kent de wet toch? ;)
Abonnementje op de Staatscourant? Daar staat elke wijziging in ;D

Oh, sh*t, ik beheer twee website en ik wist het ook niet :embarassed:
 
Terug
Bovenaan