Ik vind het maar vreemd dat ze zomaar een wetwijziging kunnen doen, zonder de mensen die het aangaat (website beheerders) op de hoogte te stellen. Er moeten allemaal technische ingrepen voor worden gedaan, maar er wordt nergens aan gegeven hoe dat precies moet. En ook de termijn waarop dit alles gebeurd?
Je verneemt het van technische newssites als tweakers, maar veel meer info is er niet over.
De cookies die Chelloo.nl plaatst worden overigens alleen gebruikt door het forum om het wachtwoord te onthouden. Verder niets bijzonders.
Volgens mij, als je aanvinkt dat je het niet wilt onthouden, wordt er ook geen cookie geplaatst. Dus dan zijn we er toch?
Wat google allemaal uitvreet weet ik niet. Zouden die ook toestemming moeten vragen?
Zou ik daar een plugin voor moeten nstalleren op deze site? Of een stukje code implementeren? Echt te vaag voor woorden dit. Ik kan me niet voorstellen dat dit een succes is of dat de website bezoekers met deze maatregel geholpen zijn.
Verplicht de webbrowsers om een eenvoudige 'dont track me' knop erin te bouwen en je bent er.
Met deze wet slaan ze de plank weer eens volledig mis.