• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe tv signaal splitsen naar slaapkamer?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter patrick91
  • Startdatum Startdatum
P

patrick91

Situatie:
Tv op de slaapkamer is een oud klein tvtje, signaal krijgt hij door een kabel die ik vanaf de mediabox splits met een splitser van de gamma, de kabel die naar boven loopt is ook gewoon een bouwmarkt kabel met stekker die je er zelf op kunt zetten. niet ideaal maar voor de kleine tv en het nieuws op de slaapkamer kijken prima. De kabel vervangen is geen optie, is in de hoek weggewerkt door hem in een kitrand te duwen waarna het geheel is gladgestreken en er spuitwerk overheen is gegaan.
Ter illustratie kan ik nog aangeven dat de kwaliteit van bijv. discovery slecht is.

Wat ik wil is een andere tv aanschaffen voor in de slaapkamer, model rond de 22-24 inch denk ik, de hoek waar ik hem hang is beperkt qua ruimte.

Komen we uit bij de vraag die ik eigenlijk heb: krijg je een goede splitter bij de Ci module? Wellicht dat je gelijk uit de muur al splitst?

Tips voor een leuke kleinere goede tv die met ci om kan gaan zijn ook welkom. Ik ken de lijst met modellen maar gebruikersinfo is wel handig, kijk in de woonkamer naar een pana plasma..
 
Begin eerst eens hier te lezen voordat je iets aan gaat schaffen wat mogelijk niet naar volle tevredenheid gaat werken.

Er zijn verschillende vergelijkkings site waar je filter kunt aanzetten voor datgene je zoekt.

suc6
 
Ik heb al een paar pagina's gelezen in verschillende delen maar kwam niet tegen wat ik wilde weten. Zoeken op CI+ werkte ook niet. Wellicht kun je uitleggen wat je bedoelt.
 
Digitale TV - CI+

Overigens heb ik gewoon de splitter gebruikt die UPC meelevert met het pakket (niet de opzetsplitter, die zit gewoon op de WCD, mijn AOP). 1 kabel naar de decoder beneden en 1 kabel naar de decoder boven. Beide decoders hebben 70% signaalsterkte (minimaal is 50%) en 100% signaalkwaliteit. Voor zover ik weet zit er geen splitter bij de CI+ module.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het gedeelte van je link had ik al zitten zoeken :)

Ik heb op de cwd een kastje zitten met internet, radio, tv. De tv kabel splits ik niet daar maar op de decoder, had ik volgens mij gedaan vanwege het gebrek aan ruimte op de wcd, zal dat nog eens nakijken.
 
patrick91 zei:
Ik heb op de cwd een kastje zitten met internet, radio, tv. De tv kabel splits ik niet daar maar op de decoder, had ik volgens mij gedaan vanwege het gebrek aan ruimte op de wcd, zal dat nog eens nakijken.

Van de WCD met opzetsplitter (TV/Radio/Data inderdaad) gaat er een kabel naar de modem en een kabel naar een splitter (die ik onder de modem geplaatst heb) en van daaruit gaan er dus 2 kabels naar de decoders. Hele riedel (inclusief router op anderhalve meter hoogte) is achter de in-between gordijnen gemonteerd en de kabels liggen in kabelgoten in de kleur van de muur dus je ziet er niets van.
 
Wat voor type splitter is dat? Klikt beter dan het opzetding dat ik gebruik in elk geval!
 
Splitter is een Qamtex van UPC zelf.

IMG_0258.JPG


Moet alleen de stekkerdoos nog verplaatsen, maar ja, de router moet ook stroom hebben :)

Edit: Zie net dat ik onder de WCD nog wat bij moet tippen ::)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die komt wel bekend voor nu ik hem zie, heb ik denk ik niet meer maar is wel aan te komen, dank voor de hulp!!
 
Creative Solution zei:
Splitter is een Qamtex van UPC zelf.

Edit: Zie net dat ik onder de WCD nog wat bij moet tippen ::)

De montage ziet er netjes uit.

Alleen een kleine opmerking;

Waarom niet de f-connetor's direct op de coax aan de uitgang van de splitter?
In deze opstelling geeft het nog eens 2db verlies vanwege een extra overgang.

Als (on)deskundige vindt ik de opstelling niet 100% ideaal.
Maar als er geen problemen zijn is mijn advies: lekker zo laten zitten.

In het vervolg niet het afdekplaatje monteren op een natte muur ;).

73's
 
Terug
Bovenaan