• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe radiosignaal op extern dolby surround systeem ontvangen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter margriet
  • Startdatum Startdatum
M

margriet

Vandaag de Thompson DCI 622 binnen gekregen ter vervanging van de DCI 62. Wat blijkt: maar 1 scartaansluiting zodat we ons surroundsysteem nu rechtstreeks op de TV moeten gaan aansluiten i.p.v. via de mediabox. Tot zover moet het gaan lukken, lijkt mij. Maar hoe krijgen we nu radio-ontvangst op ons surroundsysteem?
 
De nieuwere mediaboxen hebben inderdaad alleen nog maar een antenne ingang en geen antenne uitgang meer. Je moet op de antennekabel een splitter aansluiten en dan vanaf die splitter met een kabel naar de mediabox en met een kabel naar de surround systeem gaan.
 
Johnny54 zei:
De nieuwere mediaboxen hebben inderdaad alleen nog maar een antenne ingang en geen antenne uitgang meer. Je moet op de antennekabel een splitter aansluiten en dan vanaf die splitter met een kabel naar de mediabox en met een kabel naar de surround systeem gaan.

Waarschijnlijk bedoel de TS het radiosignaal van digitale radio.

Om dit op een externe dolby surround systeem te ontvangen kan de rode en witte tulp plug gebruikt worden of de SPDIF (coax) als de dolby surround deze ingang ook ondersteund.

suc6
 
pa3eia zei:
Om dit op een externe dolby surround systeem te ontvangen kan de rode en witte tulp plug gebruikt worden of de SPDIF (coax) als de dolby surround deze ingang ook ondersteund.

De Thomson kan ook nog via Toslink (optisch) aangesloten worden op de surroundset (mits ondersteund door de surroundset natuurlijk).
 
Bedankt voor het beantwoorden. Ik ga het proberen met de coax of tulppluggen. Optisch kan helaas niet. Gisteren na veel, héél veel gepruts hebben we de oude mediabox maar weer aangesloten want de nieuwe bleef hangen tijdens installatie van de zenders :(
 
Johnny54 zei:
Dom ikke. ::)
Er word gesproken over scart en ik begin over antenne.

Gelukkig zijn we allemaal nog mensen, we mogen/moeten dus weleens een foutje maken.

73's
 
Terug
Bovenaan