• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe lang nog voor het echt over is en de gevolgen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter grandduke3
  • Startdatum Startdatum
G

grandduke3

Nog even en we kunnen nergens meer legaal downloaden (FTD dicht en ondertussen een flink aantal websites)
Wat zijn straks de gevolgen als we geen kant meer uit kunnen?
Nu kunnen we met spotnet nog wel wat vinden maar als Tim (lees Brein) hier op een of andere manier ook een stokje voor steek is het over en uit.
Wat zijn de gevolgen dan voor ons allemaal?
Hou jij je duren abonnement aan bij UPC????
Ik niet ik zeg gelijk mij abonnement (60 Mbit) op want heb ik niet meer nodig
Ik neem dan wel ergens een of ander goedkoop abonnement.
Ik heb ondertussen op diverse fora zitten lezen en met mij zullen dit veel mensen doen.

Wat zijn de gevolgen voor UPC en de andere providers?
Denk dat er een aantal hun deuren wel kunnen sluiten als half Nederland zijn snelle abonnement opzegt.
Wat zijn de gevolgen voor de economie?
- Providers veel minder inkomsten dus moet er personeel uit.
- Usernet aanbieders kunnen ook wel stoppen denk ik zo.
- lege dvd's en cd's worden een stuk minder verkocht.

Zo maar een paar dingen die bij mij opkomen en volgens mij nog geen eens zo vreemd zijn.
Hoeveel banen gaat dit dan kosten?
Is dit het allemaal waard om voor de grote muziek en filmmaatschappijen bedrijven net nog iets meer winst binnen te halen?

Waarom komt en toch maar geen goed alternatief om tegen een kleine vergoeding dingen te kunnen downloaden?
Hier mee zou alles in eens een stuk anders worden omdat we dan een alternatief hebben.

Ik ga echt geen cd's of dvd's kopen mocht het helemaal over zijn met downloaden uit de nieuwsgroepen.
Cd's kopen doe ik sinds 1998 niet meer. Ik was op vakantie in Canada en betaalde daar voor nieuwe cd's tussen de 17 en 21 gulden ja ook Andre Rieu lag in de schappen voor die prijs.
Wat moest ik toen in Nederland betalen voor de zelfde cd's 40 gulden, dat was voor mij het punt dat ik mij niet langer liet naaien door die platen bazen.

Zou ik meer naar de bioscoop gaan denk het niet, kijk wel films op tv of zo.
Alles wat ik nu aan films download zo ik toch nooit allemaal gaan kijken in de bios of kopen.
Dus willen ze wat verdienen zeg ik maak nu eerst eens een goed alternatief voor dat je alles probeer te stoppen met alle gevolgen van dien.

Ben benieuwd hoe andere hier over denken.
Ik wilde het gewoon even kwijt want ik vind Nederland een vreemd land aan het worden met uitspraken van rechters die eigenlijk niet kloppen.
oh en voor de liefhebber https://petities.nl/petitie/ftd-moet-blijven Vul deze maar in wie weet.
 
Petitie heeft geen nut, rechter heeft dit beslist en daar kan een petitie niets aan doen, erg jammer maar is zo, of ze moeten ftd zo aanpassen dat het totaal geen nut heeft om ftd nog in leven tehouden.

Dan komt er nog eens bij dat downloaden van films en muziek legaal is, ook dit heeft de rechter duidelijk gezecht ik de uitspraak ook uit illigale bron mag gedownload worden.

Usenet providers kunnen ook niet aangepakt worden aangezien dat gewoon een doorgeef luik is, net als de alle isp's, anders zou brein elke provider direct uit delucht halen.

Oftewel de eenigste banen die weggaan zijn van ftd zelf en dit heeft gewoon weg geen inpackt op het download gedrag, en er zal alleen maar meer gedownload worden.
 
Voorop gesteld dat ik ook een gebruiker ben van Usenet/FTD, maar laten we eerlijk zijn, is het normaal dat we films/muziek binnenhalen zonder dat de artiest er een cent van ziet??

Jij wil toch ook betaald worden voor je werk. En kom nu niet met het argument dat de platenbaas er het meest aan verdiend, als dat zo is het de artiest het verkeerde contract afgesloten.

Het verschil tussen niet kopen en downloaden via usenet is gelijk voor de artiest, hij krijgt er in beide gevallen niets voor.

Zo maar een overweging op zondagmorgen. :o
 
Nee niet zolang er minder nummers op cd staan voor zelfde prijs al 10jaar terug.

Heb hier 100de originele cd's van vroeger waar vaak gewoon 20nummers opstaan, nu mag je blij zijn met 10 nummers op 1cd maar de prijs is nogsteeds zelfde als vroeger, dan komt er nog eens bij dat de kwali stukken slechter is, aangezien je geen kwality check meer hebt zoals vroeger met DDD op een cd.

Dan komt er nog eens bij dat mensen eerst willen testen om het zo maar tenoemen, en aangezien je films cd's spellen en software niet kan terug brengen haken mensen af en downloaden het eerst.

Ook komt er nog eens bij dat bij elke onderzoek keer op keer eruit komt dat downloaders meer originele dingen kopen dan niet downloaders.

Artisten verdienen al eeuwen niets aan cd's dit gaat namelijk direct naar de platen maatschapijen, artisten verdienen met optredens niet met cd verkoop.
 
Ja nu doe je hetzelfde als iedereen, redenerend vanuit je eigen situatie, nu even vanuit de artiest, daar ging mijn statement over. :)

Als jij download krijgt hij dus (artiest) niets. En de rechter heeft gezegd dat downloaden niet illegaal is, maar dat betekent natuurlijk niet dat auteursrechtelijk beschermd werk maar klakkeloos mag worden binnengeleept. Want dat is beschermt door de wet op de auteursrechten.
 
hatolex zei:
Ja nu doe je hetzelfde als iedereen, redenerend vanuit je eigen situatie, nu even vanuit de artiest, daar ging mijn statement over. :)

Als jij download krijgt hij dus (artiest) niets. En de rechter heeft gezegd dat downloaden niet illegaal is, maar dat betekent natuurlijk niet dat auteursrechtelijk beschermd werk maar klakkeloos mag worden binnengeleept. Want dat is beschermt door de wet op de auteursrechten.

Nee dat doe ik niet, ik redeneer het gros van de mens.
 
Devil-Strike.net zei:
Nee dat doe ik niet, ik redeneer het gros van de mens.

Ja maar dat wil niet zeggen dat die gelijk hebben natuurlijk. ;)

Daar hoeft een rechter geen rekening mee te houden, die past de wet toe (gelukkig).
 
hatolex zei:
Ja maar dat wil niet zeggen dat die gelijk hebben natuurlijk. ;)

Daar hoeft een rechter geen rekening mee te houden, die past de wet toe (gelukkig).

Ja en de wet zecht dat je films en muziek mag downloaden(software en games is wel verboden).
 
Vreemde redenering :o

Zoiets van:
Waarom moet je rustiger auto rijden, want dan hebben de tankstations minder omzet.
Waarom mag je niet meer stelen, want dan krijgt de politie het minder druk, en dan worden die werkeloos.
Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

En, inderdaad ik vind de CD's in nederland ook vaak te duur. Ik koop ze dan gewoon niet. Hebben ze geen omzet, dan worden ze wel goedkoper. Kijk maar eens naar de prijzen van cd, dvd, br in US en UK, die zijn veel lager dan hier. En tot nu toe downloaden ze daar ook, maar in verhouding wel minder, want daar is het strafbaar.
 
Devil-Strike.net zei:
Ja en de wet zecht dat je films en muziek mag downloaden(software en games is wel verboden).

Dus de rechter ziet het hier verkeerd in jouw redenering, lijkt me een mooie kans voor een rechtenstudent hier eens flink mee te scoren in een hoger beroep zaak. Winst gegarandeerd, en veel gratis publiciteit waar Bram jaloers op zou zijn. :D
 
Terug
Bovenaan