Hoe lang duurt deblokkeren van account?

J

Japie

Door een zootje in de administratie aan mijn kant, zijn mijn betalingen naar UPC in het honderd gelopen. Door de wazige facturatie en een deelherinnering zijn mijn diensten tijdelijk geblokkeerd geweest.

Dat de blokkade erop is gezet, vind ik terecht. Moet ik maar op tijd betalen, maar ik heb hier wel een vraag over.

Gisterenmiddag ben ik door een dame van UPC te woord gestaan. Gemeld dat mijn betalingen bij hun binnen moeten zijn en gevraagd hoe lang het ongeveer duurt voordat de blokkade van de diensten afgehaald worden.

Mij werd verteld dat afgelopen nacht de blokkade eraf wordt gehaald en dat ik dus vanaf vandaag weer gebruik kan maken van mijn diensten.

Nu is het zo dat ik wel weer kan bellen, maar mijn account van Chello is nog niet vrijgegeven. Klopt het dat deze langer duurt?

Modem aan en uit heeft geen zin, want het account is echt geblokkeerd. Ik kan namelijk via webmail ook niet inloggen.

Ik zit nu trouwens via een UMTS verbinding te internetten. ;D

Weet iemand van jullie hoe het zit met het deblokkeringsproces?
 

KillRoy

Forum Gebruiker
Berichten
499
Het zal normaal genomen ook wel een dag duren (al is bij Chello één dag natuurlijk een ruim begrip)

Heb je het geld via een gio in de bus gegooid, of met telebankieren. En als het telebankieren is hoe laat heb je dit dan gedaan?

Het kan weliswaar wel op de rekening van Chello staan, maar je rekeing net de run van die dag mist bij Chello kan je wachten op de volgende run voordat het verwerkt wordt.

Of kon de medewerker het bedrag zien in het systeem, en melde daarom dat de blokade eraf zou worden gehaald?

Anyway, ik zou het even afwachten tot maandag, en dan weer even bellen met Chello als het nog niet werkt...
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Japie

KillRoy zei:
Heb je het geld via een gio in de bus gegooid, of met telebankieren. En als het telebankieren is hoe laat heb je dit dan gedaan?

Het kan weliswaar wel op de rekening van Chello staan, maar je rekeing net de run van die dag mist bij Chello kan je wachten op de volgende run voordat het verwerkt wordt.

Of kon de medewerker het bedrag zien in het systeem, en melde daarom dat de blokade eraf zou worden gehaald?

Ik heb de betaling middels via girofoon overgeboekt. UPC heeft ook een girorekening, dus dat staat er tegenwoordig dan direct op de rekening. Ik heb donderdagochtend de betaling gedaan, gisterenmiddag gebeld.

De dame aan de andere kant kon mijn betaling zien, dus deze was gisteren al verwerkt in hun administratie.

Ik zal dus nog even geduld moeten hebben.

Toen ze de blokkade erop gezet hebben, was ook het telefonie gedeelte het eerste wat was geblokkeerd. Chello was een paar uur later geblokkeerd. Deblokkeren gaat middels dezelfde volgorde?

Ik wacht het nog wel even af.

Bedankt voor je reactie :6
 
M

Mario

Het is heel simpel:
gewoon naar de helpdesk bellen en zeggen dat gezegd is dat je gedeblokkeerd zou worden, en dat het nog steeds niet werkt.
Wedden dat het binnen een half uur weer werkt?
 

KillRoy

Forum Gebruiker
Berichten
499
Japie zei:
Ik heb de betaling middels via girofoon overgeboekt. UPC heeft ook een girorekening, dus dat staat er tegenwoordig dan direct op de rekening. Ik heb donderdagochtend de betaling gedaan, gisterenmiddag gebeld.

De dame aan de andere kant kon mijn betaling zien, dus deze was gisteren al verwerkt in hun administratie.

Ik zal dus nog even geduld moeten hebben.

Toen ze de blokkade erop gezet hebben, was ook het telefonie gedeelte het eerste wat was geblokkeerd. Chello was een paar uur later geblokkeerd. Deblokkeren gaat middels dezelfde volgorde?

Ik wacht het nog wel even af.

Bedankt voor je reactie :6

Als je donderdag al betaald hebt zou de betaling al verwerkt moeten zijn, in dat geval zou ik ook meteen even een telefoontje plegen naar Chello...
 

Lytse Pier

Forum Gebruiker
Berichten
2.681
Mario zei:
Het is heel simpel:
gewoon naar de helpdesk bellen en zeggen dat gezegd is dat je gedeblokkeerd zou worden, en dat het nog steeds niet werkt.
Wedden dat het binnen een half uur weer werkt?
Wedden van niet ?

https://ziggoforum.nl/posts/122285/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topicstarter
Topicstarter
J

Japie

Ik sta nu in de wacht bij hun helpdesk. Ik waag er toch maar even een telefoontje aan.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Japie

Heb een medewerker aan de lijn gehad. Het proces dat de blokkade van het account af moet halen, loopt nog. Dit kan hij niet versnellen. ???

Kortom: Ik moet geduld hebben. Naar verwachting moet mijn account voor morgen einde dag :9 gedeblokkeerd zijn.

Afwachten dus.
 
S

sysnet

Japie zei:
Heb een medewerker aan de lijn gehad. Het proces dat de blokkade van het account af moet halen, loopt nog. Dit kan hij niet versnellen.  ???

Kortom: Ik moet geduld hebben. Naar verwachting moet mijn account voor morgen einde dag  :9 gedeblokkeerd zijn.

Afwachten dus.

klopt, dit is een automatisch proces, en niet iets wat de helpdeskmederwerker kan versnellen.

Netty
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Japie

sysnet zei:
klopt, dit is een automatisch proces, en niet iets wat de helpdeskmederwerker kan versnellen.

Netty

Oke.
Dankjewel voor het bevestigen Netty . Het is lastig in te schatten hoe systemen werken bij een provider. Ik ben nog niet zo lang overgestapt van ADSL naar Kabel.

XS4all incasseerde automatisch. Dus daar heb ik nooit te maken gehad met een afsluiting. Dit moet ik ook maar eens bij UPC gaan regelen. Ik ben een ramp wat betreft de administratie  ::)
 
Bovenaan