• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe krijg ik mijn E-mail account werkend op een Samsung Galaxy mini 2 GSM

Status
Niet open voor verdere reacties.

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Na vele malen invullen lukt het me niet de E-mail account Server werkend te krijgen.
Ook de Helpdesk, die dit keer zeer gemotiveerd meeleefde lukte het niet, wat doen we verkeerd.

Instellingen binnenkomende server zijn:

Gebruikersnaam:
[email protected]

Wachtwoord:
(zelfde als onder email account op PC)

POP3-server:
pop.ziggo.nl (dit adviseert de Helpdesk, op PC staat pop.quicknet,nl, ook geprobeerd).

Beveiligingstype:
Geen

Poort:
110

E-mail verwijderen van server
Nooit

Hierna druk ik op volgende en krijg de melding: Installatie kan niet worden voltooid "Kan niet verbinden met server".

Na drukken "Details wijzigen, komen we weer in het invul menu, waar niet wordt aangegeven wat verkeerd is ingevuld, is dit normaal, als een veld foutief ingevuld is dan moet toch worden aangegeven welke dit is.
Bij meerdere pogingen herhaalt zich alles opnieuw.
We hopen dat er iemand is die kan helpen en of meer weet.

Gerard.
 
Na vele malen invullen lukt het me niet de E-mail account Server werkend te krijgen.
Ook de Helpdesk, die dit keer zeer gemotiveerd meeleefde lukte het niet, wat doen we verkeerd.

Instellingen binnenkomende server zijn:

Gebruikersnaam:
[email protected]

Wachtwoord:
(zelfde als onder email account op PC)

POP3-server:
pop.ziggo.nl (dit adviseert de Helpdesk, op PC staat pop.quicknet,nl, ook geprobeerd).

Beveiligingstype:
Geen

Poort:
110

E-mail verwijderen van server
Nooit

Hierna druk ik op volgende en krijg de melding: Installatie kan niet worden voltooid "Kan niet verbinden met server".

Na drukken "Details wijzigen, komen we weer in het invul menu, waar niet wordt aangegeven wat verkeerd is ingevuld, is dit normaal, als een veld foutief ingevuld is dan moet toch worden aangegeven welke dit is.
Bij meerdere pogingen herhaalt zich alles opnieuw.
We hopen dat er iemand is die kan helpen en of meer weet.

Gerard.

Instellingen lijken prima te zijn mits je een quicknet.nl en geen @ziggo.nl adres hebt maar dat ga ik wel vanuit.

Test voor de zekerheid je inlognaam en wachtwoord bij Webmail van Ziggo. https://webmail.ziggo.nl. Als je daarmee goed kunt inloggen dan weet je zeker dat je de juiste gegevens hebt.

Check op je telefoon ook voor je begint of Internet werkt op je telefoon. Lijkt er bijna op dat je geen verbinding hebt. Ga even naar een nieuwe website (dus niet de pagina die hij direct opent) en als dat goed werkt dan weet je ook dat dit deel goed werkt.

popserver kun je idd gewoon gebruiken dat moet werken gebruik ik hier ook icm een @quicknet.nl.

Probeer ook als dit mogelijk is om een handmatige setup ipv de automatische instellingen op je telefoon.
 
Wachtwoord blijkt niet het wachtwoord van de account gebruiker te zijn, ook niet van de WIFI router, maar van de WPA sleutel beveiliging dat moesten we invullen.
Vier medewerkers van de Ziggo Helpdesk gehad en ook Service Plus, konden ons niet helpen.
Gisteravond nog eens geprobeerd, weer een ander en ja hoor deze medewerker had er zin in en leidde ons naar de juiste weg, hij bleef netjes aan de lijn tot alles werkte.
Er blijkt dus veel verschil met kennis van de medewerkers onderling.
Ik denk dat ze voor een deel worden opgeleid, maar voor de rest is het eigen interesse en motivatie.

Eerder was er nog een ander probleem, wat waarschijnlijk door een medewerker van Saturn (de winkel waar de GSM is gekocht) is opgelost.
Dit betreft de Open WIFI in gemeenschappelijke ruimtes.
De POP3 stond ingesteld en dit moest volgens de medewerker .........Exchange zijn (weet niet meer precies, is niet meer te achterhalen).

Verder zij de laatste Ziggo medewerker dat zowel quicknet.nl als ziggo.nl beiden ondersteunen, het geeft niet hoe het account is aangemaakt.
Wel zal dit te zijner tijd veranderen in alleen ziggo.nl

Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan