• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe KOKA 9-TS strippen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Madoow
  • Startdatum Startdatum
M

Madoow

Goedemorgen,

Hoe moet ik de koka 9ts strippen?
Ik mag geen folie verwijderen toch?

Mvg

Voor diegene die het antwoord zoekt:
Volgens de technische afdeling van Hirschmann monteer je de kabel hetzelfde als de KOKA 799 alleen verwijder je de buitenste folie laag.
 
Gewoon de folie terugslaan en dan om de binnenmantel draaien.
 
Maar de koka 9ts heeft dubbele afschermig
 
Bijgaand een link naar een filmpje hoe dat moet:

https://www.youtube.com/watch?v=OnWNc2lE5Tc

Succes.
 
Non Nominandus zei:
Bijgaand een link naar een filmpje hoe dat moet:

En jij gaat er maar weer gelijk vanuit dat iemand een F-connector gebruikt?
Tevens is de gebruikte kabel niet de kabel waar naar gevraagd wordt. Lezen?

Madoow zei:
Hoe moet ik de koka 9ts strippen?
Ik mag geen folie verwijderen toch?

Madoow zei:
Maar de koka 9ts heeft dubbele afscherming?

Het is inderdaad wel een goede vraag van jou. Zeker met die drievoudige afscherming. Ik denk dat velen hier wel wat aan hebben. Ja... niet die video, maar misschien een duidelijke uitleg van een expert ;)
 
Kun je hier niets iets mee?
https://ziggoforum.nl/posts/445200/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan nergens wat vinden hoe je de kabel moet strippen..
Net even een stukje geprobeerd:
de plastic isolatie haal ik weg, daar onder zit de folie en daar onder zit de braiding (de losse draadjes zegmaar)
Onder de braiding zit weer folie, die folie zit echter vast aan het diëlektrikum (het omhulsel van de koperen kern).

Ik denk dus dat je de 2e folie laag sowieso niet kan laten zitten.
 
Ik denk (wanneer ik de afbeelding bekijk) je eerst de kabel stript tot aan de kern.
Dit kun je voorzichtig proberen met een stanleymes en klein knip tangetje of gereedschap die daarvoor bestemd is.
Dit doe je dan laag voor laag.
De lengte van het strippen hang af van wat er op de kabel komt.
 
Nog een paar keer de filmpjes van Hirschmann bekeken. De losse draaidjes die dienen voglensmij als aarde.
Als ik de IEC connector gebruik maken de lossen draadjes dus geen contact omdat er nog een laag folie tussen zit.
Dit gled ook bij de F-connector. Daar dienen de draadjes over de kabel geslagen te worden maar de folie zit er natuurlijk overheen. Een expert die hier meer vanaf weet?
 
Juist Madoow... men laat alleen maar filmpjes en informatie zien over de Koka 799 met dubbele afscherming. Niet over de 9 TS welke drievoudige afscherming heeft en wat men dus met die buitenste afscherming doet... ;)

Die informatie moet ik nog tegenkomen voor custom kabels.
 
Terug
Bovenaan