• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe kan je programma's goed opnemen?

Berichten
298
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Mijn vriendin neemt veel programma's op maar via de Horizon box is echt een ramp.

-Heeft weer iets niet opgenomen.
-Heeft t weer voor de helft opgenomen.
-Als je een ander programma aan het opnemen bent en je kijkt een eerder opgenomen programma te gelijker tijd en deze stop je met kijken, dan stopt de het met opnemen ook.
-Opnemen van via de guide is een ramp, heeft weer niet het einde erop gezet of begint te laat.
-Het scrollen door je opnames is een ramp, niet netjes onder elkaar gesorteerd op datum tijd.
-etc
-etc

We zetten nu alles handmatig erin maar dat helpt ook niet.

Heeft iemand nog tips?

Eigenlijk wil ik gewoon weer terug naar die Cisco PVR want die deed het 100000x beter dan deze rampenbox.
 
Hoe heb je de tijd voor en na de opname ingesteld? Staat deze op automatisch, dan wil de box nog wel eens een opname vergeten. Hij wacht op een signaal wat er niet komt. Ik heb hem op 1 min voor en 15 min er na, de uitzending loopt vaak niet gelijk met de gids. Vooral de commerciële omroepen zijn daar goed in. Nu geen problemen meer.
 
De gids gebruik ik niet eens meer omdat je niet ver genoeg voorruit kan.
 
waren bij mij ook al problemen.

Ik heb eens een film opgenomen waarvan ik het eerste half uur/ drie kwartier al had gekeken.
Ten eerste kon ik niet verder spoelen, zodra ik dat probeerde ging ik terug naar het hoofdmenu. toen maar alles nog een keer gekeken, staan de laatste 20 minuten er niet op !?!?

uiteraard wel de tijd na het programma op 10 minuten gezet.

Ik neem niet heel vaak iets op, maar dit zijn vind ik toch wel hele slechte zaken. Nieuwe functies die niet of niet optimaal werken dat snap ik, maar opname functie die ik al dik 2 jaar met de sisco box gebruik, zou naar mijn mening toch wel gewoon voor 100% moeten werken.
 
Heb gisteren drie opnames gemaakt en alle drie maar half opgenomen. Dit is niet leuk meer. Ik vertrouw de horizonbox niet meer.
 
Hier ook heel veel problemen met opnemen.

Serie Revenge wordt gevolgd door mijn vriendin. Laatste aflevering niet opgenomen terwijl deze in de gids stond en gepland voor opname.

Wat dus weer resulteert in frustratie en illegaal downloaden. Kost weer tijd etc.

Daarnaast series opnemen.... auction kings bv. Die wil ik wekelijks. Wat doet ie? Neemt alles op zucht.... en ga dan maar zoeken met die *$! Icoontjes...

ZUCHT
 
Echt je word er gek van, me vriendin neemt GTST op alleen waarom elke keer maar voor de helft?

Einde staat er dan weer niet op, er staat dan een rood 3/4 rond icoontje. Opname is er handmatig ingezet van 20:00 tot 20:30 alleen hij stop met opnemen na 15/20 min.

Iemand een idee?
 
wackid zei:
Wat dus weer resulteert in frustratie en illegaal downloaden. Kost weer tijd etc..

ZUCHT
Zolang het video of audio is, is het niet illegaal.
En mijn ervaring is dat ik het sneller op Usenet gevonden en gedownload heb, dan dat ik in het ondemand of media menu iets gevonden heb...
 
Opnamen spontaan verdwenen die gister nog gewoon in mijn media stonden ....
Nee er is niemand anders aan geweest.
Ingeplande opnamen spontaan verdwenen ....
Idem

Wie nog meer bekend met dit fenomeen?
 
@bdegraaf,

Dit probleem duurt al vanaf dat de Horizon er is. Er wordt op diverse plekken over geschreven, dus je bent bepaald niet alleen.
Ik heb de box sinds eind september en heb er tot nu toe maar één probleem mee. Juist, datgene wat jij dus schrijft.
Ik had voor vanavond het regionale nieuws van Flevoland, NH en AT5 ingeprogrammeerd. Die waren er tot 2 keer weer uit verdwenen. Tegenwoordig controleer ik het meerdere keren per dag.
Soms gaat het 1 of 2 weken goed, maar dan weer helemaal fout.
Ik neem aan dat men dit probleem niet kan oplossen aangezien dit na 3,5 maand nog steeds niet gebeurd is. Wat ik wel weet is dat als dit probleem in september nog niet is opgelost, ik heel snel weg ben bij UPC. Ik word er helemaal gallisch van.
Je begrijpt uit mijn verhaal dat ik beter had kunnen beginnen met "breek me de bek niet open". ;)
 
Terug
Bovenaan