• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe kan ik zien of Routerfunctie uit- of aanstaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bosdal

Hallo allemaal,

Zit met de volgende vraag, hoe kan je zien of de routerfunctie uitstaat? :shock: Heb een EVW3200 en sinds kort (2 week) heb ik geen thuisnetwerk meer. Voorheen werkte alles perfect maar kan nu niet meer de diverse pc's met elkaar verbinden. Ook kan ik met de X-Box 360 geen verbinding meer krijgen.

Alle kabels ed. gecontroleerd maar zijn nog goed, wifi werkt ook nog goed want de TV en de laptop hebben geen problemen met ontvangst.

Uiteraard al diverse dingen in de Ubee veranderd en gereset maar niks helpt.

Heb uiteraard ook al gebeld met Ziggo,maar ja......... daar zal ik maar niet teveel op ingaan :evil:

Heeft iemand hier op het forum een idee? :?:
 
RTR knippert op UBEE modem

Graag reactie... ik zou het namelijk ook graag willen weten, heb de indruk dat mijn router functie ongevraagd uit staat....RTR led knippert.
En zie geen WAN IP address in de modem menu verschijnen....
(nieuwe installatie vandaag alles aangesloten). Al paar x gedefault en herhaaldelijke herstart zonder resultaat.

grtz,Robert
 
Even controleren wat het ip-adres is van je computer. Als dat begint met 192.168.x.x en je hebt wel een internet verbinding dan werkt je modem als router.

Zie status van je netwerk kaart het ip-adres of open een dos-box (cmd invullen links onder als je de windows startknop indrukt, je krijgt dan een zwart commando venster) en geef het commando ipconfig gevolgd door de ENTER toets in dat scherm.
 
Thanks Cees,

Zie dat DHCP aan de LAN zijde IP addresses uitdeeld
Gecontroleerd met ip conf. , zag 192.168.178.11 oid...
Kan in het UBEE modem komen, wireless en met cable.
Maar zie geen WAN IP address verschijnen, dus geen uitgaande route naar het internet aanwezig. Kan er wel op bellen.
Zit nu op een andere locatie ingelogd.
Zoals gezegd zie alle leds OK volgens de manuals..alleen RTR knippert groen.
Ook al "release- en renew wan lease" gedaan in het modem menu ect...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je kunt bellen moet je even de helpdesk bellen op 1200 (gratis), die kunnen je modem uitlezen. Misschien is het activeren niet goed gegaan oid.

Verstuurd met Tapatalk
 
RTR knippert op UBEE modem

Is al gebeurd...om een lang verhaal in te korten.
Er komt een Ziggo monteur "kijken".
Na wat googlen enz. enz kwam ik hier terecht en vroeg ik me af waarom de RTR knipperde en of dat iets met de router functie te maken had...
De helpdesk zegt dat er wel een WAN IP Adddress wordt uit gedeeld, alleen ik zie hem niet in het modem verschijnen..we zullen zien wat de monteur gaat doen.
 
RTR knipperend zie ik in de handleiding (bld 71) alleen op 1 plek staan bij status "router provisioning". Als hij daarin blijft hangen is hij misschien defect of niet goed geactiveerd. Maar dat zal een monteur wel oplossen met een ander modem of zoiets.
 
Beetje 'vreemd' van de helpdesk.
Toen ik hier de 3925 kreeg ging het activeren niet goed waardoor ik dezelfde 'symptomen' als jij had, en dus ook geen internet.
Op mijn verzoek heeft de helpdesk (koste wel een hoop gezeur...) de modem/router opnieuw geactiveerd waarna het probleem was opgelost.
 
Ik heb vanochtend met twee maal met twee verschillende helpdesken aan de lijn gehangen...Heb exact verteld wat ik zag en allerlei dingen met ze doorgenomen...
Had inmiddels al aangedrongen op de hoge belkosten en die werden verrekend op de eerste factuur....dat weer wel...:thankyou:
 
Had inmiddels al aangedrongen op de hoge belkosten en die werden verrekend op de eerste factuur....dat weer wel...:thankyou:

Je kon toch wel bellen via je modem schreef je ?
Dan is bellen met de helpdesk gratis als je via die telefoon 1200 belt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan