• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe kan ik webspace aanmaken?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter itskit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

itskit

Hallo!
Ik heb een vraagje over hoe ik bij Ziggo een webspace moet aanmaken.
Via de ziggo website heb ik al geprobeerd te zoeken oa via Tess, maar met geen succes. Ik wordt iedere keer door verwezen naar Mijn Ziggo en vervolgens zou je onder "webspace" een website aan moeten kunnen maken. Maar dan wordt er iedere keer gevraagd om een account aan te maken, maar die heb ik al. En toch kan ik niet bij webspace inloggen.
Ik wordt echt niet goed van dat doolhof van Ziggo.
Wie kan me helpen? (liefst echt stapje voor stapje, want blijkbaar ben ik niet zo slim).
 
Je komt inderdaad in een rondje terecht. Lukt het ook niet via de E mail instellingen ?
 
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat moet doen.
Ik ben net alle mogelijkheden binnen mijn instellingen afgegaan, maar kan nergens iets zinnigs vinden.
Maar goed dat lijkt bij Ziggo normaal. Ik wil ook de opmaak in mijn emails wijzigen, maar dat kan ik ook nergens vinden.
Wordt er zo moe van inmiddels...
 
Ik kom als voormalig @home klant hetzelfde tegen, kan soms wel mijn webspace bekijken maar er niets opzetten of afhalen.
:cry::cry::cry:
 
Hmmm...

De instellingen voor voormalig-@Home kan ik je niet aan helpen. Maar wat betreft de instellingen voor voormalig Casema:

Log in met je hoofd email adres en wachtwoord op https://www.ziggo.nl/mijnziggo/e-mail en activeer webspace vervolgens onder het menu-item MijnWebspace.

Je kan vervolgens inloggen op de ftp server home.casema.nl met als username het deel van je email adres vóór @casema.nl en als wachtwoord het wachtwoord van je hoofdemail adres.
 
Dank voor de reactie,

Ik heb al webspace maar kan deze niet beheren.
Ik kan wel zien wat er op staat maar kan niets wissen of er bij op zetten.
Als ik er via mijn ziggo probeer op te komen krijg ik de melding dat account niet bestaat.
Als ik hem nog maals wil activeren krijg ik de melding dat account al geactiveerd is.
Ik blijf in rondjes lopen en kom niet verder.
:cry::cry::cry:
 
Ik heb het zojuist geprobeerd.
Met Internet exporer lukte het me niet, wel met een 'map'.
Als adres: ftp://homedrive.ziggo.nl/
aanmelden met [email protected]
wachtwoord: datvanziggo

Succes
(het makkelijkst is dan ook om een 'netwerk locatie' aan te maken in je windows):wink:

Goeie tip. Bedankt. Kleinigheidje: de @ in de gebruikersnaam kan problemen veroorzaken bij het aanmaken van een netwerklocatie. Windows (in ieder geval mijn XP) wil de gebruikersnaam met de hostnaam combineren met behulp van een @ en twee daarvan in die combinatie kan niet (de tweede wordt %40 en dat gaat fout als je de locatie weer probeert te openen).
Dat is te voorkomen door niet [email protected] maar naam%40ziggo.nl in te voeren als gebruikersnaam.
 
Goeie tip. Bedankt. Kleinigheidje: de @ in de gebruikersnaam kan problemen veroorzaken bij het aanmaken van een netwerklocatie. Windows (in ieder geval mijn XP) wil de gebruikersnaam met de hostnaam combineren met behulp van een @ en twee daarvan in die combinatie kan niet (de tweede wordt %40 en dat gaat fout als je de locatie weer probeert te openen).
Dat is te voorkomen door niet [email protected] maar naam%40ziggo.nl in te voeren als gebruikersnaam.

Hey thnks, das een goeie tip van jou kant :)

Het kan ook zo zag ik, https://homedrive.ziggo.nl/[email protected]/ in explorer en in netwerklocaties, gebruik je de https werkt het wel in internet explorer aan deze kant. (windows-xp)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan