• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe kan ik mijn Fritz wlan repeater aansluiten op mijn horzonbox?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter marluck
  • Startdatum Startdatum
M

marluck

Ik heb een fritz wlan repeater gekocht om boven opzolder internet te krijgen.
Heb echter problemen met de fritz aan te sluiten op mijn horizonbox.
Heb de handleiding gedownload van de Fritz.
De fritzbox zegt verbonden te zijn maar geen internet opzolder.
Fritz heb ik op 1e verdieping gezet. HORIZONBOX herkent volgens mij de fritz niet.

Wat doe ik verkeerd? Of moet ik opnieuw installeren.
Ben wel een beetje technisch maar dit groeit boven mijn pet

Gr Marja
 
Het uitgangspunt van een repeater is heel simpel: het repeaten (duh!) / opnieuw uitzenden van het wifi signaal dat hij ontvangt. Je schrijft dat de HB de repeater niet herkent, dat hoeft ook niet, het is net andersom: de repeater moet de HB herkennen (hoewel de HB de repeater eerst via DHCP een ip adres moet geven). Stel je HB SSD naam is 'Horizonbox01' (fictieve naam uiteraard). Kijk dan in de webinterface van je repeater of je die naam tegenkomt.

Is je repeater overigens wel goed in het netwerk 'opgenomen' en heeft hij een IP nummer waarmee je sowieso de webinterface kunt benaderen?

Bij de fritz repeater zit volgens mij ook een tooltje voor automatische setup. Uit mijn hoofd kun je die downloaden via ftp://ftp.avm.de, anders via de fritz website
 
Bedankt voor je tip. Het blijkt dat de repeater gewoon werkt. Het probleem ligt aan de internetverbinding van upc, zodra die heel laag wordt heb ik geen verbinding op zolder. De snelheid waarvoor ik betaald heb 60 mb haalt hij vaak niet. Ok 60 is het maximum maar veelal mag ik blij zijn als ik meer dan 30 mag ontvangen. Ook ligt het internet er veel uit. Heb al gemaild naar upc.

Gr Marja
 
Je zal de repeater dan ook niet te ver van de Horizonbox moeten plaatsen. Als je op zolder verbinding wil hebben, helpt het niet als je de repeater ook op zolder neerhangt. Die repeater zal net zo'n slecht signaal ontvangen als elk device - op zolder - dat juist verbinding met de Horizonbox zoekt. Beste is dus om de repeater ergens op de eerste verdieping te hangen. Dichterbij de Horizonbox en met een beetje goede repeater heb je op zolder dan ook bereik.
 
marluck zei:
Bedankt voor je tip. Het blijkt dat de repeater gewoon werkt. Het probleem ligt aan de internetverbinding van upc, zodra die heel laag wordt heb ik geen verbinding op zolder. De snelheid waarvoor ik betaald heb 60 mb haalt hij vaak niet. Ok 60 is het maximum maar veelal mag ik blij zijn als ik meer dan 30 mag ontvangen. Ook ligt het internet er veel uit. Heb al gemaild naar upc.

Gr Marja

Dat is logisch. Repeaters halveren namelijk je snelheid. En als je repeater op repeater zet heb je nog maar 25% van de oorspronkelijke snelheid over.
 
Thanks, ik heb de repeater dan ook op de1e verdieping.Probleem is dat de verbinding beneden ook soms zo slecht is of verbroken wordt.
 
Ik heb ook een Fritz wlan repeater en had hetzelfde probleem. Bij de vorige box deed 'ie het prima, maar sinds de Horizon leek de repeater niet te werken. Ik was al bijna van plan om een UTP-kabel door het huis te gaan trekken; toch maar nog even de instellingen van de repeater gecontroleerd. Dat doe je door in je browser het IP-adres te typen zoals op de repeater wordt getoond.

Zoals ik al dacht was het apparaat goed verbonden met de Horizon box, maar geen enkel apparaat met de repeater. Terwijl ik mijn mobiel er naast hield. Toen heb ik in het instellingenmenu de Fritz wlan een andere naam gegeven dan de HB, om te controleren wat het verschil in sterkte was. Sindsdien zie ik de repeater afzonderlijk, en heb ik ook gewoon signaal op zolder. Wat precies de oorzaak is weet ik niet, maar ik zie wel dat de Horizon Box nogal wisselt in sterkte, terwijl de Fritz een vrij stabiel signaal geeft. Kennelijk verschillen ze teveel om door apparaten als één signaal gezien te worden.
 
nog een update: op mijn windows8-laptop was een andere aanpak nodig. Windows ziet de andere naam van de repeater wel, maar kan er geen rechtstreeks verbinding mee maken. Wel staat er bij de eigenschappen van de wifi-verbinding van de HB (Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen, Status van de Wifi, Eigenschappen van draadloos netwerk) een checkbox niet aangevinkt: "verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk de bijbehorende naam (SSID) niet uitzendt". Deze optie aanvinken was de oplossing op mijn laptop.
 
Terug
Bovenaan