• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe kan ik GOS (gesproken ondertiteling) aanzetten?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gerard44
  • Startdatum Startdatum
Blauwe knop een aantal keren indrukken tot er "Audio Taal gos" staat.
Nu bij "Nao 't zuuje" op NPO 3 (tot 22:40).
 
Laatst bewerkt:
. Bedankt. Na paar keer klikken staat er inderdaad Audio Gos. Wat moet ik dan doen? Op Ok drukken? Of ?
 
. Bedankt. Na paar keer klikken staat er inderdaad Audio Gos. Wat moet ik dan doen? Op Ok drukken? Of ?
Helemaal niets.
Kijk nu maar eens naar NPO 2, "Typisch", tot 16:00.

Het is alleen bij NPO 1, 2 en 3 (HD en SD).
Als er ondertiteling in beeld komt wordt het normale geluid gedempt, en
leest een computerstem de ondertiteling voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk nu naar NPO3 en dan werkt het helaas niet. Ik krijg bij drukken op blauwe knop “ondertiteling” en dan keuze uit Dut, None en 888 (geen GOS)
Inmiddels ook bericht gekregen van Ziggo dat het met het standaard TV abonnement en de Cisco 8485DVB HD PVR GOS niet mogelijk is. Moet upgraden naar TV compleet met een andere ontvanger.
 
https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidin...elevisie-digitale-ontvanger-cisco-8485dvb.pdf
Pagina 9.
Knop 19.
De groene knop is voor ondertiteling: None, dut, 888 (dut is leeg, kies 888 voor ondertiteling)
De blauwe knop is voor audio: dut, gos
gos is er alleen bij ingebrande ondertiteling, zoals in het Journaal bij buitenlandse sprekers.

En het werkt zelfs met een Kabel TV abonnement, zonder smartcard.

DVB ondertiteling:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/cisco-8485-dvb/
En laat Ziggo nu eens melden dat het bij meer dan 50 zenders aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Wel weer mooi om te lezen dat het volgens Ziggo niet mogelijk is, en dat je een (duurder) abonnement moet nemen.
En achteraf blijkt het toch mogelijk te zijn.
Hoezo probeert Ziggo alleen maar (duurdere) abonnementen te verkopen? ;)
 
Terug
Bovenaan