• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de problemen met de mediabox opgelost worden ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ASS-Ware
  • Startdatum Startdatum
A

ASS-Ware

Hoi.

Ik heb sinds 1,5 maand het starter pakket van UPC digital met de DVR box.
Al vanaf het begin heb ik de volgende problemen :

De box haalt op willekeurige tijdstippen een update op, meer dan eens per week, het apparaat gaat resetten, je bent je gepauzeerde programma kwijt en de opname, die op de achtergrond loopt, wordt afgebroken.

Heb ik een programma gepauzeerd, ga ik een uur later pas verder kijken, druk ik op play, weg pauze en ik zie wat er op dat moment wordt uitgezonden.

De box loopt zeker eens per week helemaal vast, dan moet de stekker er uit.

De beloofde "tot 65 uur in perfecte kwaliteit opnemen" haal ik niet, als ik 25 uur heb opgenomen, dan is de harddisk vol.
Hierover is mij al 2 keer beloofd dat ik terug gebeld zou worden, hetgeen simpelweg niet gebeurt.

Sinds de laatste update, krijg ik tijdens het zappen opeens kanalen te zien die niet in mijn favorieten staan, zap ik terug en weer heen, dan verschijnt die zender niet.
Raar.

Ik heb meer dan eens lang aan de 10 cent per minuut telefoon gehangen, ik heb al een nieuwe box gekregen, de Guideon monteur is al 2 keer langs geweest om de boel door te meten, alles was volgens hem okay, in de UPC winkel vertelt men dat ze niets voor me kunnen doen, maar de problemen blijven.

Wat kan ik nog doen om dit op te lossen ?
 
Van je hart geen moordkuil maken, de boel de eerst volgende keer met de roteb,
vuilniswagen, meegeven en van het uitgespaarde geld een digi schotelsetje aanschaffen.

Much more fun, Tenzij je van mens ergerjeniet houd natuurlijk..

Even een beetje serieus, er staat hier een waslijst met antwoordt nummers op het forum,
maak daar gebruik van, kost niets duurt wel ietsie langer.
 
Zomaar een box retourneren zonder voorafgaande berichtgeving is niet aan te raden. Er geldt ten eerste een opzegtermijn van een maand daar komt bij dat zomaar een box opsturen ervoor zorgt dat de opzegging velen malen langer duurt.

Als je als eerst nog een keer wil proberen het toch op te lossen neem dan even contact op met één van de medewerkers op dit forum.
 
Zomaar terugsturen is vragen om moeilijkheden.....
Of die lijst met antwoordnummers wel correct is weet niemand.
Een gevaarlijk advies denk ik dan maar.

Dat zap-probleem lijkt firmware gebonden.
Jouw box is steeds maar bezig met het ophalen van die firmware, dat is niet goed... ???
Hoort hij te doen circa 10 minuten nadat de box is uitgezet.

Dat van die 65 uur is al vaker besproken, haal je nooit met de betere zenders.
De bitrate is daarvan zo hoog dat het gewoon niet kan, kies je daarintegen een zender met de allerlaagste bitrate (welke dat is? geen idee) dan kom je een aardig eind.

Het lijkt erop dat alle problemen die zich voor kunnen doen zich allemaal openbaren in jouw box.... >:(

Een nieuwe box lijkt mij de oplossing, krijg je die niet dan direct opzeggen want dit is niks.
Wie weet, een maand later opnieuw aanvragen en hopen op een betere?
Doe je dit via het internet heb je 7 dagen wettelijke retour garantie toch?
Weet je allang of die box wel werkt.

Ik heb blijkbaar geluk met mijn box, die werkt wel zoals het hoort.
OK, die 65 uur dan niet maar daar lig ik niet wakker van, is met mijn HD-recorder net zo.
 
Nemesis zei:
de boel de eerst volgende keer met de roteb, vuilniswagen, meegeven
Vergeet dit advies van deze UPC hater maar heel snel.
Hij vergeet er maar weer eens voor het gemak bij te vertellen dat de mediabox eigendom is van UPC.
Gooi je hem weg, dan krijg je van UPC een gepeperde rekening met de kosten voor vervanging en voor een DVR is dat over de € 200
 
Dat 'firmware updaten' is in werkelijkheid gewoon een crash. Het apparaat handelt gedurende een paar seconden geen verzoeken meer af, bevriest dus, en een zgn. 'watch dog' reset de boel. UPC of de leverancier probeert deze crash te maskeren als een 'update'.
Slechts één keer in de week het apparaat van de stroom af moeten halen valt wel mee. Ik moet het tegenwoordig 2x per dag doen. Af-en-toe mis ik daardoor zelfs een opname, maar meestal kan het apparaat nog wel opnemen maar komt niet meer uit stand-by.

Dat pauze probleem zit in de beroerde firmware. Lijkt vaker op te treden als de pauzering langer duurt, bijvoorbeeld meer dan een uur achter lopen. Zo zitten er nog een tiental andere grote fouten in de firmware.

Bij het zap-probleem gaat het vermoedelijk om UPC zenders die in ieder geval één keer getoond worden. Deze 'bug' zit er waarschijnlijk in omdat er anders vermoedelijk niemand vrijwillig naar die rommel gaat kijken.

Een aantal problemen zit dus in de firmware en een aantal in de hardware van de box. Een nieuwe box kan de oplossing zijn voor o.a. het vastlopen, maar de problemen treden kennelijk best veel op gezien de topics hier. Het schijnt dat ze vaak dan ook een monteur sturen om de boel door te meten, maar deze problemen liggen aan de box zelf en de software en een monteur sturen is dus zinloos.

Zelf wacht ik nog af wanneer OnsNet met een DVR komt en hoe de kwaliteit daarvan is. Misschien dat mijn DVR in de tussentijd volledig de geest geeft, zodat een nieuwe zeker een verbetering is. Er komt ook nieuwe firmware aan, wat echter in de praktijk eerder voor nieuwe problemen zorgt dan dat er problemen worden opgelost.

Over de beeldkwaliteit van de DVR ben ik best tevreden, maar over de kwaliteit van de box zelf en de firmware die alleen maar slechter wordt ben ik niet tevreden.
 
ASS-Ware zei:
Hoi.

Ik heb sinds 1,5 maand het starter pakket van UPC digital met de DVR box.
Al vanaf het begin heb ik de volgende problemen :

De box haalt op willekeurige tijdstippen een update op, meer dan eens per week, het apparaat gaat resetten, je bent je gepauzeerde programma kwijt en de opname, die op de achtergrond loopt, wordt afgebroken.

Heb ik een programma gepauzeerd, ga ik een uur later pas verder kijken, druk ik op play, weg pauze en ik zie wat er op dat moment wordt uitgezonden.

De box loopt zeker eens per week helemaal vast, dan moet de stekker er uit.

De beloofde "tot 65 uur in perfecte kwaliteit opnemen" haal ik niet, als ik 25 uur heb opgenomen, dan is de harddisk vol.
Hierover is mij al 2 keer beloofd dat ik terug gebeld zou worden, hetgeen simpelweg niet gebeurt.

Sinds de laatste update, krijg ik tijdens het zappen opeens kanalen te zien die niet in mijn favorieten staan, zap ik terug en weer heen, dan verschijnt die zender niet.
Raar.

Ik heb meer dan eens lang aan de 10 cent per minuut telefoon gehangen, ik heb al een nieuwe box gekregen, de Guideon monteur is al 2 keer langs geweest om de boel door te meten, alles was volgens hem okay, in de UPC winkel vertelt men dat ze niets voor me kunnen doen, maar de problemen blijven.

Wat kan ik nog doen om dit op te lossen ?

Probeer eens een update via een andere regiocode. Probeer hem van almere ofzo of amsterdam. Daar zitten meestal de nieuwste updates het eerste. Dit kun je doen door terug te gaan naar fabrieks instellingen en dan de stappen te volgen bij nieuwe installatie alleen gebruik je je eigen regiocode niet maar van A'dam of Almere. Als de installatie voltooit is
dan kun je daarna een handmatige update uitvoeren. Stekker eruit. Voor je hem er weer in doet even he pijlte naar links (op de mediabox) indrukken vasthouden en dan de stroom er weer op. knopje loslaten na een seconde of 10.

Dan heb je de meest recente update en dan kun je via fabrieksinstellingen weer terug naar je eigen regio code.
 
Wanneer gaat UPC eens een goede kwaliteitsmediabox met goed software uitbrengen?
 
Nou, ik krijg weer een nieuwe box.
De mevrouw aan de telefoon was het met mij eens, dat dit niet goed was :-\
 
Terug
Bovenaan