• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

(Hoe) kan ik 2 telefoons aansluiten op mijn modem?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter XIII
  • Startdatum Startdatum
Berichten
99
Momenteel bel ik ouderwets via KPN, maar ik stap waarschijnlijk over naar digitale telefonie van UPC. Nu zijn er twee toestellen met 1 KPN-aansluitpunt verbonden (gewoon via koperdraad, geen RJ11 stekker). Op het modem zitten alleen RJ11 aansluitpunten, waarvan er maar 1 te gebruiken is als je maar 1 lijn hebt (geloof ik).

Hoe sluit ik in de nieuwe situatie 2 telefoontoestellen aan?

Moet ik dan een wandcontactdoos maken die ik via een kabel met RJ11 stekker aan het modem verbind en in die wandcontactdoos een "opzetstekker" gebruiken (dus twee stekkers op elkaar) om twee toestellen aan te sluiten? Of kan het ook anders? En hoe dan?
 
b_985.jpg

b_983.jpg

Met een RJ11-splitter en twee RJ11-plugjes kom je al een heel eind. :) De RJ11-splitter kun je dan met behulp van de meegeleverde RJ11-kabel aansluiten op het modem.

Mocht je geen krimptang hebben, dan zul je ook een krimptang (heb je al voor een paar euro) moeten aanschaffen:
b_994.jpg

Je zou ook aan de lokale elektronicaboer kunnen vragen of ie (tegen een vergoeding) de RJ11-plugjes voor je erop wil knijpen. :)
 
Goh, RJ11 splitter... Wist niet dat die bestonden! Dank!

Over het aansluiten: doet de UPC monteur dit niet voor me?

(ik ga waarschijnlijk gebruik maken van het 45 euro "glasvezel-concurrentie" aanbod, waar 60 Mbps internet bij zit en dat wordt door een monteur aangesloten voor zo ver ik weet)
 
Als het goed is zit daar 100% installatiegarantie bij. Die garantie houdt in dat je ook recht hebt op een gratis installatie door monteur.
 
sylvester(rr) zei:
Als het goed is zit daar 100% installatiegarantie bij. Die garantie houdt in dat je ook recht hebt op een gratis installatie door monteur.

Nou "gratis"; ik moet wel eenmalig 49 euro betalen (terwijl ik al klant ben van UPC).

Maar als voor die prijs alles (TV, telefoon, internet) netjes wordt aangesloten vind ik het wel OK.
 
https://www.upc.nl/100_procent_installatie_garantie/ zei:
100% Installatie garantie Gratis 100% installatiegarantie, of u nu kiest voor UPC Internet*, Telefonie of een Op Maat Pakket*, met behulp van het gratis installatiepakket is installeren heel eenvoudig. Ook ontvangt u een belkaart voor 30 minuten gratis telefonische installatie-ondersteuning. Mocht u er dan toch niet uitkomen, dan komt een ervaren UPC-monteur de installatie voor u afronden. De kosten à € 49,- kunt u achteraf vergoed krijgen.

Met andere woorden: indien je recht hebt op 100% installatiegarantie, dan kun je de installatiekosten à € 49,- terugvragen.
 
Ik had destijds precies hetzelfde en heb de gemakkelijkste weg gekozen, die was uiterst simpel:
Bij het pakket van UPC (althans dat kreeg ik destijds zelf) zat ook zo'n "ouderwets" telefoon stopcontact. Dit is aan de onderkant voorzien van een RJ11 voor de modemverbinding, binnenin vind je gewoon de schroefcontactjes die je van de PTT/KPN bent gewend.
 
Hier hebben ze netjes alle 3 me aansluitpunten door het huis aangesloten op de modem
 
Terug
Bovenaan