• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe het Netwerk gedeelte van de HB resetten wanneer je er niet meer bij kunt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AmstelBier
  • Startdatum Startdatum
A

AmstelBier

Terug naar fabrieksinstellingen via het gewone menu, reset niet de netwerk instellingen.

De manier zoals hier beschreven: https://ziggoforum.nl/posts/614816/, gaat veel verder, maar nog steeds is het Netwerk gedeelte niet terug in de oorspronkelijke staat.

Ik heb daardoor wel een vreemd IP adres gekregen, maar dan staat het "Netwerk" uit en kom ik er weer niet in.

Wie, webcare?, weet een goede manier om het Netwerk gedeelte weer echt terug naar de staat te krijgen, zoals die uit de doos kwam?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij werkt dit :

Horizon loskoppelen van netwerk (alle UTP kabels er uit)
Via TV instellingen de Horizon instellen op Nieuw netwerk
Wachten tot modem herstart is (en teller op scherm weg is)

Daarna kun je een laptop op de Horizon aansluiten dmv UTP en zou je weer via 192.168.192.1 in de Horizon moeten kunnen. (je kunt dit ook meteen testen door even een commandscherm te openen en IPconfig te geven. Je moet dan weer een IP adres in de range 192.168.192.xx hebben)

edit: je moet daarbij ook niet naar de netwerkgegevens kijken op de tv want die wijken vaak af van de werkelijkheid.
 
Bedankt, ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. Uiteindelijk heb ik na een front panel reset, weer een bestaand netwerk kunnen aanmaken. Met dit locale IP adres ingelogd en vandaar een reset/fabrieksinstellingen gedaan.
 
Terug
Bovenaan