• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe groot is de harde schijf van de HD-DVR?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dazzle
  • Startdatum Startdatum
D

Dazzle

Weet iemand hoe groot de hardeschijf van de HD-DVR is?
In het boekje bij de box staat 160 GB maar denk dat het uit de beschrijving gekopieerd is van de gewone dvr want 160 GB lijkt me voor HD een beetje weinig.
 
Wel jammer, ik had gerekend op 500GB. Niet dat 250GB weinig is, maar als ik straks tijdens het EK en de OS lekker veel wil gaan opnemen in HD, buiten de gewone opnames, kan het op een gegeven moment toch aan de krappe kant gaan worden.

Misschien tzt zelf een grotere schijf plaatsen ;).
 
Arthur29 zei:
Wel jammer, ik had gerekend op 500GB. Niet dat 250GB weinig is, maar als ik straks tijdens het EK en de OS lekker veel wil gaan opnemen in HD, buiten de gewone opnames, kan het op een gegeven moment toch aan de krappe kant gaan worden.

Misschien tzt zelf een grotere schijf plaatsen ;).
Zou je niet via de USB achterop een externe schijf kunnen aansluiten?
 
Wel raar inderdaad, in diverse persberichten werkt gemeld dat deze box een harddisk onboard zou hebben van 500 GB.
En dat is dus maar de helft, hmmmm :-\
 
Er even van uitgaande dat een HD signaal 14Mbit/s is...

maakt 1,3 Mbyte/s

maal 3600 seconde = 6300Mbyte per uur = 6,3Gigabyte per uur.

Met een harde schijf van 250GB kun je dus ong. 40 uur in HD opnemen, zeg
20/25 speelfilms.

Ach, er zijn ergere dingen. ;) Imo kan ik me dus goed voorstellen dat UPC uiteindelijk
voor 250GB heeft gekozen, ik vind het niet verkeerd iig.
 
Bedankt voor deze rekensom :P. In dat perspectief genomen, valt er idd wel mee te leven hoor.
 
Terug
Bovenaan