C
CB Interactive
Vraagje.
Ik heb een tweede mediabox in aanvraag en heb een sternetwerk zonder splitters en volledig retour geschikt, afgelopen middag heb ik het voltooid.
De beeldkwaliteit is op de bovenverdieping volledig instralingsvrij en op 2 tv's met ieder een afzondelijke kabel van versterker naar tv ook vrij van ruis(zelfs op een sony LCD).
Alleen lijkt het wel en dat zie ik eigenlijk alleen op een Sony LCD alsof het beeld meer gecomprimeerd lijkt en dan vooral op de zenders van RTL terwijl dat op een Philips 100hz CRT tv niet zichtbaar is. Maar een dergelijke storingsvrije ontvangst heb ik nog nooit eerder gehad op de boven verdieping.
Op de mediabox beneden(direct vanaf de versterker aangesloten op een volledig eigen uitgang), een cisco hd dvr geeft tie via menu 1789 aan dat de kwaliteit van het signaal 100% is en de sterkte ervan 64,74 en een uitschieter van 79% en lijkt mij dan ook dik in orde en het beeld loopt vloeiend zonder haperingen, ook de hd netten.
Of ik nou de bekabeling naar boven wel of niet op de versterker aansluit, de waarden veranderen niet. Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan dat dit totaal geen invloed heeft.(ik reboot een apparaat (modem/mediabox) na wijziging van aansluiting altijd om een eerlijke vergelijking mogelijk te maken).
De analoge radio ontvangst is opmerkelijk goed te noemen valt mij trouwens op terwijl dit alleen wordt doorgelust in de tratec versterker en dus niet wordt versterkt volgens mij.
Nu heb ik ook internet(fiberpower 60) en telefonie via de kabel en gebruik een tratec versterker met op alle aansluitingen(muv de radio) retour.
Mijn vraag, zal het signaal op de boven verdieping sterk genoeg zijn en voldoende van kwaliteit voor een 2e mediabox(normale uitvoering zonder hd en hdd), ik denk zelf dat het signaal voldoende sterk is, maar er zijn wel veel apparaten op de kabel, gaat dit nog lukken uberhaupt?.
Ik heb gebruik gemaakt van schakelmateriaal(connectors, kabels en versterker) wat ik aangeschafd heb in de UPC winkel te Rotterdam en er zitten op de door UPC meegeleverde splitter voor het telefoniemodem(zowel het cisco eurodocsis 3 als het arris eurodocsis 2 modem zitten op de specifieke data uitgang van de versterker, mijn internet en telefonie verbindingen werken zonder problemen) na verders geen splitters in het netwerk.
Ben ik nog wat vergeten en heb ik het correct aangesloten zo
Ik heb een tweede mediabox in aanvraag en heb een sternetwerk zonder splitters en volledig retour geschikt, afgelopen middag heb ik het voltooid.
De beeldkwaliteit is op de bovenverdieping volledig instralingsvrij en op 2 tv's met ieder een afzondelijke kabel van versterker naar tv ook vrij van ruis(zelfs op een sony LCD).
Alleen lijkt het wel en dat zie ik eigenlijk alleen op een Sony LCD alsof het beeld meer gecomprimeerd lijkt en dan vooral op de zenders van RTL terwijl dat op een Philips 100hz CRT tv niet zichtbaar is. Maar een dergelijke storingsvrije ontvangst heb ik nog nooit eerder gehad op de boven verdieping.
Op de mediabox beneden(direct vanaf de versterker aangesloten op een volledig eigen uitgang), een cisco hd dvr geeft tie via menu 1789 aan dat de kwaliteit van het signaal 100% is en de sterkte ervan 64,74 en een uitschieter van 79% en lijkt mij dan ook dik in orde en het beeld loopt vloeiend zonder haperingen, ook de hd netten.
Of ik nou de bekabeling naar boven wel of niet op de versterker aansluit, de waarden veranderen niet. Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan dat dit totaal geen invloed heeft.(ik reboot een apparaat (modem/mediabox) na wijziging van aansluiting altijd om een eerlijke vergelijking mogelijk te maken).
De analoge radio ontvangst is opmerkelijk goed te noemen valt mij trouwens op terwijl dit alleen wordt doorgelust in de tratec versterker en dus niet wordt versterkt volgens mij.
Nu heb ik ook internet(fiberpower 60) en telefonie via de kabel en gebruik een tratec versterker met op alle aansluitingen(muv de radio) retour.
Mijn vraag, zal het signaal op de boven verdieping sterk genoeg zijn en voldoende van kwaliteit voor een 2e mediabox(normale uitvoering zonder hd en hdd), ik denk zelf dat het signaal voldoende sterk is, maar er zijn wel veel apparaten op de kabel, gaat dit nog lukken uberhaupt?.
Ik heb gebruik gemaakt van schakelmateriaal(connectors, kabels en versterker) wat ik aangeschafd heb in de UPC winkel te Rotterdam en er zitten op de door UPC meegeleverde splitter voor het telefoniemodem(zowel het cisco eurodocsis 3 als het arris eurodocsis 2 modem zitten op de specifieke data uitgang van de versterker, mijn internet en telefonie verbindingen werken zonder problemen) na verders geen splitters in het netwerk.
Ben ik nog wat vergeten en heb ik het correct aangesloten zo


