• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe goed moet het signaal zijn voor een 2e mediabox?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CB Interactive
  • Startdatum Startdatum
C

CB Interactive

Vraagje.
Ik heb een tweede mediabox in aanvraag en heb een sternetwerk zonder splitters en volledig retour geschikt, afgelopen middag heb ik het voltooid.

De beeldkwaliteit is op de bovenverdieping volledig instralingsvrij en op 2 tv's met ieder een afzondelijke kabel van versterker naar tv ook vrij van ruis(zelfs op een sony LCD).
Alleen lijkt het wel en dat zie ik eigenlijk alleen op een Sony LCD alsof het beeld meer gecomprimeerd lijkt en dan vooral op de zenders van RTL terwijl dat op een Philips 100hz CRT tv niet zichtbaar is. Maar een dergelijke storingsvrije ontvangst heb ik nog nooit eerder gehad op de boven verdieping.

Op de mediabox beneden(direct vanaf de versterker aangesloten op een volledig eigen uitgang), een cisco hd dvr geeft tie via menu 1789 aan dat de kwaliteit van het signaal 100% is en de sterkte ervan 64,74 en een uitschieter van 79% en lijkt mij dan ook dik in orde en het beeld loopt vloeiend zonder haperingen, ook de hd netten.

Of ik nou de bekabeling naar boven wel of niet op de versterker aansluit, de waarden veranderen niet. Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan dat dit totaal geen invloed heeft.(ik reboot een apparaat (modem/mediabox) na wijziging van aansluiting altijd om een eerlijke vergelijking mogelijk te maken).

De analoge radio ontvangst is opmerkelijk goed te noemen valt mij trouwens op terwijl dit alleen wordt doorgelust in de tratec versterker en dus niet wordt versterkt volgens mij.

Nu heb ik ook internet(fiberpower 60) en telefonie via de kabel en gebruik een tratec versterker met op alle aansluitingen(muv de radio) retour.

Mijn vraag, zal het signaal op de boven verdieping sterk genoeg zijn en voldoende van kwaliteit voor een 2e mediabox(normale uitvoering zonder hd en hdd), ik denk zelf dat het signaal voldoende sterk is, maar er zijn wel veel apparaten op de kabel, gaat dit nog lukken uberhaupt?.

Ik heb gebruik gemaakt van schakelmateriaal(connectors, kabels en versterker) wat ik aangeschafd heb in de UPC winkel te Rotterdam en er zitten op de door UPC meegeleverde splitter voor het telefoniemodem(zowel het cisco eurodocsis 3 als het arris eurodocsis 2 modem zitten op de specifieke data uitgang van de versterker, mijn internet en telefonie verbindingen werken zonder problemen) na verders geen splitters in het netwerk.

Ben ik nog wat vergeten en heb ik het correct aangesloten zo???
 
Sluit de huidige mediabox eens boven aan en kijk of het goed werkt. Makkelijker kan het haast niet. :)

Als het goed werkt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Het maakt immers (in principe) niets uit dat de tweede mediabox nog niet is aangesloten, het signaal is immers al verdeeld (via de versterker). ;)
 
Het is een echt ster netwerk en alles lijkt gelijkmatig verdeeld qua kabel lengten.

Waar het eigenlijk op ging: Kan dat allemaal, zo veel apparatuur op een kabel aansluiting(en het is een beetje erg te duur om een tweede aansluiting aan te laten leggen)?

Ik denk dat het geen problemen op zal leveren.

Aanvulling:
Als alles straks zonder problemen werkt(tot nu toe werkt alles perfect) is het in principe wel een technisch hoogstandje gezien ik dan 7 downstream kanalen gebruik en 4 upstream kanalen en de videostreams.
15 jaar geleden was dit dan ook een totaal ondenkbare situatie en zelfs nu is dit een situatie wat werkelijk alleen met kabel mogelijk is volgens mij, dus op zich al erg knap als het werkt.
Ik zie KPN met hun VDSL dit nog niet nadoen ;).
 
CB Interactive zei:
Waar het eigenlijk op ging: Kan dat allemaal, zo veel apparatuur op een kabel aansluiting(en het is een beetje erg te duur om een tweede aansluiting aan te laten leggen)?
Zolang het uitgangsniveau op de aansluitingen voldoende is, hoef je je nergens zorgen om te maken. :)
 
Dat moet lukken, ik heb zelf een 2e mediabox een tijdje op de zolderverdieping gehad, met ca 25 mtr (goede) kabel vanaf de begane grond zonder versterkers oid en het werkte perfect.
 
dvanhul zei:
Dat moet lukken, ik heb zelf een 2e mediabox een tijdje op de zolderverdieping gehad, met ca 25 mtr (goede) kabel vanaf de begane grond zonder versterkers oid en het werkte perfect.

Misschien heb je wel gelijk(2e box is nog niet geleverd), jaren geleden(nog in het Sonera Quicknet 512dn/64up kb/sec tijdperk) tijdends de renovatie van de beneden verdieping stond het toenmalige com21 modem op de boven verdieping en als kabel heb had ik de toen de bestaande kabel naar boven gebruikt, achteraf blijkt dat om gamma-zooi te gaan.
Toch had het modem voldoende signaal en ging op groen, hoewel het modem toen wel vaak in storing lag(maar dat was bij kennissen in de buurt ook gelijktijdig).

Nu is zonder twijfel de stabiliteit van het netwerk al stukken beter en in mijn geval zelfs beter als dat van ADSL, alle binnen kabels en connectors zijn inmiddels door het juiste spul vervangen en de binnenbekabeling is nu veel beter verdeeld en als ik op iedere tv(muv beneden, de hd dvr box heeft geen RF out) een sneeuw en instralingsvrij analoog beeld toverd ongeacht welk kanaal zou het dus perfect moeten werken.
 
Terug
Bovenaan