• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe Eigenwijs zijn de monteurs van UPC?

Berichten
172
Hallo

Ik heb een probleem met m'n internet en digitale TV.
Als op de zenders BBC HD Foxlife HD Slam TV het beeld spontaan begint te blokken dan valt vrijwel meteen m'n internet uit.
Ik heb een nieuwe AOP aansluit doos gehaalt en alle F-connectoren vervangen.
Ik heb zelfs tijdelijk een andere router aangesloten.

Volgens de monteur was m'n modem oud en aan vervanging toe.
Dat het beeld spontaan begint te blokken lag volgens hem aan de coax (4m) kabel.
Ik heb toen een nieuwe kabel los over de vloer gelegt en het probleem is NIET verholpen.
Ook via het Testbeeld op voorkeuze 999 en dan de rode knop geeft alleen maar fouten.

sterker nog met het nieuwe modem valt het internet nog steeds uit en blokt het beeld ook nog steeds.

Ik zelf zit aan aan los kontakt te denken buiten in de kast.
Maar de monteur weigerde daarin te kijken.

Nu is dus de monteur geweest en het is nog steeds klote.

Aangezien Sitecom de diknekken van UPC een mooi kado of geld bedrag hebben gegeven is geen enkel ander merk router (zelf heb ik Linksys gigabit Router) nog goed en geven ze geen ondersteunig aan en ligt altijd aan de router.

Iemand nog tips?
Ben in staat de wijk kast open te breken desnoods of anders de hele zooi bij hun in te leveren.
 
Ikzelf heb ook matige ervaringen met monteurs dus leef met je mee :) Zou anders even webcare vragen ja want het is wel vreemd dat de monteur niet zelf eerst test of alles goed werkt, voordat hij weggaat.
 
Hij heeft alles getest en uiteraard was het signaal toen goed en werkte alles.
Bij tandats zelf heb je ook nooit tand pijn zegmaar.
Hij was weg en het euvel was er weer.
Ofwel toen hij er was was er geen storing en kon hij niks vinden.
Maar hij luisterde niet naar mij.
hij bleef maar beweren dat in de kruip ruimte een afstakking naar boven zit.
ik heb op de scart van de Media box een modulator aan gesloten en die coax loopt naar boven. Maar dat geloofde hij niet.
 
Een storing oplossen die er niet is, is niet mogelijk.
Als hij geen storing ziet mag hij er gewoonweg geen tijd in stoppen.

Betreft de aftakking in de kruipruimte.
Is hij daar geweest en heeft hij die zelf gezien, of gaat hij ervan uit dat dat in deze huizen altijd zo is?
 
guppje25 zei:
Ik zelf zit aan aan los kontakt te denken buiten in de kast.
Maar de monteur weigerde daarin te kijken.
Een binnenmonteur mag niet eens in de wijkkast kijken. Daarvoor moet er een netwerk monteur komen

guppje25 zei:
Aangezien Sitecom de diknekken van UPC een mooi kado of geld bedrag hebben gegeven is geen enkel ander merk router (zelf heb ik Linksys gigabit Router) nog goed en geven ze geen ondersteunig aan en ligt altijd aan de router.
Test de verbinding een tijdje rechtstreeks. Als de problemen blijven is het steeds waarschijnlijker dat het aan het modem ligt. Vergeet ook niet verschillende kabels te proberen! De door UPC verkochte Sitecom routers bevat UPC firmware waardoor ze die wel kunnen ondersteunen.

guppje25 zei:
Ben in staat de wijk kast open te breken desnoods of anders de hele zooi bij hun in te leveren.
En nu maar hopen dat niet iemand anders op dit idee komt en de kast bij jou om de hoek gaat slopen. Kon wel eens een duur grapje voor je worden. Jij geeft op een forum aan dat je die kast gaat slopen en voila kast kapot.... Bij wie zouden ze het eerst aan de deur staan?
Als je opzegt krijg je gewoon retour dozen en kun je de aparatuur gewoon opsturen ;)
 
Monteur is vandaag geweest en vertelde me dat er de nodige oxidatie in de kast en stekkers zat.
Hij heeft ook een aantal componenten vervangen.
Hopelijk is het opgelost maar heb goeie hoop.
 
Terug
Bovenaan