• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe aan te sluiten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Heisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Heisa

Ik heb een Humax SD ontvanger, een videorecorder en een dvd speler die ik op de juiste manier aangesloten wil krijgen zodat ik alles kan gebruiken. De video moet analoog aangesloten worden zodat ik een ander kanaal kan opnemen als waar ik naar kijk. Wij kan mij, in begrijpelijk Nederlands vertellen hoe ik dit aan moet sluiten? Op mijn tv zit 1 hdmi aansluiting en 1 scart. Mijn videorecorder heeft geen hdmi maar de dvdspeler wel dus dat lijkt mij niet zo moeilijk. Die kan ik dan rechtstreeks aansluiten op de hdmi ingang. Maar de rest? Alvast bedankt voor de reacties.
 
Dat lijkt me niet zo moeilijk:

- Ten eerste heb je een SCART schakeldoosje nodig, het soort waar twee SCART aansluitingen in gaan en er eentje uit komt. Je hebt immers een SCART aansluiting op je Humax en een SCART aansluiting op je videorecorder, maar je hebt maar één SCART aansluiting op je TV. (Het wil ook wel eens dat je twee SCART-aansluitingen hebt op je Humax, en dat die doorgelust worden. Dan zou je kunnen proberen de Humax op je TV aan te sluiten dmv de 'TV SCART' (op je Humax dus) en dan je videorecorder op de andere SCART aansluiting van de Humax. Dat wil meestal ook omgekeerd (Humax op recorder op TV), maar je hebt dan kans dat je videorecorder je Humax wilt opnemen.).
- Dan de DVD-speler. Dat is minder gecompliceerd, gewoon een HDMI-kabel van je DVD-speler naar je TV.
- Goed, nu heb je alles op je TV aangesloten. Alleen moet je nog signaal binnen krijgen. Als je een versterker hebt trek je daarvandaan gewoon twee kabels naar resp. je Humax en je videorecorder. Als je dat niet hebt, steek je een splitter achter je bestaande kabel en daar twee coaxkabels in.
 
Dat lijkt me niet zo moeilijk:

- Ten eerste heb je een SCART schakeldoosje nodig, het soort waar twee SCART aansluitingen in gaan en er eentje uit komt. Je hebt immers een SCART aansluiting op je Humax en een SCART aansluiting op je videorecorder, maar je hebt maar één SCART aansluiting op je TV. (Het wil ook wel eens dat je twee SCART-aansluitingen hebt op je Humax, en dat die doorgelust worden. Dan zou je kunnen proberen de Humax op je TV aan te sluiten dmv de 'TV SCART' (op je Humax dus) en dan je videorecorder op de andere SCART aansluiting van de Humax. Dat wil meestal ook omgekeerd (Humax op recorder op TV), maar je hebt dan kans dat je videorecorder je Humax wilt opnemen.).
- Dan de DVD-speler. Dat is minder gecompliceerd, gewoon een HDMI-kabel van je DVD-speler naar je TV.
- Goed, nu heb je alles op je TV aangesloten. Alleen moet je nog signaal binnen krijgen. Als je een versterker hebt trek je daarvandaan gewoon twee kabels naar resp. je Humax en je videorecorder. Als je dat niet hebt, steek je een splitter achter je bestaande kabel en daar twee coaxkabels in.


Bedankt voor je reactie. Ik ga het uit proberen.:thankyou:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan