• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

hoe aan sluiten cisco epc3000 in combinatie arris met telefonie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter denof
  • Startdatum Startdatum
D

denof

hallo, heb net mijn cisco modem binnen, en contact gehad met upc, de medewerker vertelde mij dat de cisco modem na de arris geplaatst moet worden. maar nu begrijp ik de aansluiting niet. ik kreeg de cisco modem met een soort gele kabel met aan 2 kanten een telefoonstekker aansluiting. dit kan ik dus niet plaatsen en volgens mij klopt dit niet.
heeft iemand hier weet van, of hoe hebben jullie dit opgelost.
bestaat er ergens een aansluit schema?

ik heb de cisco modem met alleen ethernet/cable/power aansluiting

de upc monteur kan pas over 3 weken komen. dus dat duurt nog effe.

groeten van denof
 
Beetje verkeerd uitgelegd. ;D

Btw er loopt al een topic over https://ziggoforum.nl/topics/30629/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst is die gele kabel een UTP kabel en die heb je niet nodig.
Ten 2e moet op de huidige splitter een 2e splitter(heeft de monteur bij zich)
op die eerste splitter zit dus TV en de 2e splitter,op de 2e splitter zit dus je Cisco modem en
Arris modem.Je UTP-kabel die voorheen in je Arris zat moet nu in de Cisco en je telefoon kabel kan je in tel 1 van de Arris laten zitten.
Een monteur zal het aansluiten en je 2e splitter leveren en je Cisco modem laten activeren.

Hoop dat ik het goed heb uit gelegd en als iemand een foutje ondekt corrigeer het maar. :)
 
ik denk dat ik het goed begrijpt, sorry dat mijn uitleg niet helemaal goed was.
ik mis nu dus een splitter en een kabel. en ook las ik dat activeren bij sommige mensen erg moeizaam gaat.
ga ik toch upc bellen voor die monteur :)

bedankt voor de reacties
 
Ik wou dat het bij mij zo allemaal ging. Allereerst toen ik FB60 kreeg zei de monteur dat hij de witte stoeptegel "niet" meer zomaar mag verwijderen mits deze stuk is. Daarnaast heeft deze monteur naast de al bestaande AOP splitter een FDU-44 versterker geplaatst. Zoals je misschien al een beetje kunt schetsen vanuit deze sumiere uitleg is de plek waar dit allemaal zich plaatsvindt (in mijn geval de woonkamer) een groot dradennetwerk geworden van UTP kabels, verlengsnoeren, kastjes aan de muur, modems op de grond, router op de grond, een UTP kabel loshangend uit de witte stoeptegel(die voorheen in de Arris modem zat) en een loze Arris modem aangezien de monteur dus niet mijn telefonie daarop mocht aansluiten daar deze nog via de witte stoeptegel loopt.
Al met al, alles werkt naar behoren, maar de plek in mijn woonkamer waar dit zich plaatsvindt is een totale chaos, met andere woorden zeer slecht en onprofessioneel afgewerkt. Ik zou eigenlijk eens voor de grap een foto hiervan moeten maken en hier plaatsen.

m.v.g.
sirmogami
 
Over schetsen gesproken: PaintART!

arriscisco.png



De twee splitters zijn 1x F --> 2x F
in plaats daarvan kun je ook een 1x F --> 3x F gebruiken, is iets makkelijker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht het singaal op de 2e splitter net iets te zwak zijn voor het Cisco modem zou
je de aansuiting van TV/Mediabox op de 2e splitter kunnen zetten en Cisco modem op de eerste.
Ik heb zelf er echter toen de tijd voor 29,95 (nu 49,95) een retouwr versterker bij UPC gekocht,deze
heeft 4 retour geschikte uitgangen.1 voor TV/Mediabox,1 voor Telefoonmodem ,1 voor Cisco modem en
blijft er nog 1 uitgang over die je naar overige TV's in huis kan doorlussen,zo heb je totaal geen splitters meer nodig.
Heeft bij mij heel goed gewerkt.
 
maar je cisco modem meot door een monteur worden aangemeld kun ej niet zefl
 
Daar lijkt verandering in te komen:
https://ziggoforum.nl/posts/358579/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan