• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hittegevoelig internet?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mengjun
  • Startdatum Startdatum
M

Mengjun

Sinds een week of zo heb ik last van internet dat elke dag 's middags uitvalt, en dat 1~5 uur later weer online komt. Echter, wanneer het internet gewoon online is, werkt het prima. Ik heb inmiddels mijn signaalwaarden bekeken, en mijn upstreamwaarde ziet er niet zo goed uit =/ Het lijkt erop dat het signaal normaal al op het randje zit, qua kwaliteit, en dat de hitte van afgelopen dagen er een invloed op heeft.

Ik heb het ook geprobeerd zonder router tussen mijn modem en mijn computer, maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Wat kan ik hier verder nog aan doen? Of moet ik een monteur laten komen?

Signaalwaarden:

Downstream
Freq/Power: 306.750 MHz -2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 53.600 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

EDIT: Het signaal lijkt nu gefixt, maar ik weet niet door hoe of wat. Ach ja, zolang het werkt =)

Downstream
Freq/Power: 346.750 MHz 1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 51 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8

(Is er nog verschil tussen QAM8 en QAM16 trouwens?)
 
Mengjun zei:
(Is er nog verschil tussen QAM8 en QAM16 trouwens?)

Qam8 heeft ook een voordeel bijvoorbeeld minder storingsgevoelig maar ook zijn nadeel minder capaciteit

Maar wat Qam16 heeft weet ik niet 1 2 3


PS die laatste meting van je signaalwaarde zien er goed uit
 
Zoals je ziet zat je eerst op een QAM16 upstream, en nu op een QAM8. Deze zitten op verschillende frequenties. Zoals melvintje reeds aangaf is QAM8 minder storingsgevoelig, je modem heeft hier beduidend minder moeite mee. :)

Aangezien je modem zo weer naar het andere kanaal kan overschakelen moet je er rekening mee houden dat je modem weer offline gaat. Dit is hoogstwaarschijnlijk een probleem in het netwerk dat door UPC opgelost moet worden. Het kan echter nog steeds een probleem bij jou thuis zijn (kabel, connector, splitter e.d.). Als je dat laatste hebt uitgesloten kan je UPC bellen.

Verder kunnen de signaalwaardes behoorlijk worden beinvloed door de warmte (het is natuurkundig verklaarbaar).
 
Terug
Bovenaan