C
Ch3cker
Bij het lezen van bovenstaande topic titel zullen veel mensen zich direct afvragen "waarom heb je in godsnaam zo'n zware versterker?". Vandaar dat ik deze vraag eerst even zal beantwoorden alvorens aan mijn daadwerkelijke vraag te beginnen.
In mijn situatie komt er een coax kabel binnen in de meterkast, waarna deze naar 5 punten verdeelt moet worden :
1. Een modem (<1m)
2. Een UPC mediabox (<10m)
3. Een analoge TV (<20m)
4. Een UPC Horizon box (±70m)
5. Een (in de toekomst) UPC Horizon client, op dit moment analoog (±70m)
Uiteraard zijn aansluiting 4 en 5 het probleem. Op deze mediaboxen wil ik On demand kunnen gebruiken, en een zo goed mogelijk signaal krijgen.
Vandaar de aanschaf van deze versterker. Met de oude versterker (GHV 30) kon weliswaar op aansluiting 4 een UPC mediabox werken, maar de Horizon box had te weinig signaal om te kunnen installeren, en On Demand werkt ook niet. Ook is aansluiting 5 er dus recent bij gekomen.
Het probleem is nu als volgt. Gisteren heb ik de GHV 30 afgekoppeld, en de UA 1000 F aangesloten. Aansluiting 4 kreeg hierdoor opeens haperend beeld, en dus een slechter signaal dan met de GHV 30. Hierna heb ik de UA 1000 F opengemaakt en wat dingen geprobeerd in te stellen (door middel van de potmetertjes), maar dit mocht niks baten. Na het terug aansluiten van de GHV 30, kwam ik erachter dat de kabel die gebruikt werd om de UA 1000 F aan te sluiten niet helemaal lekker gestript was (niet zelf gedaan, helaas). Dit zou natuurlijk het probleem kúnnen zijn.
Ik ben nu op zoek naar een beknopte handleiding wat wat is aan de binnenkant van de UA 1000 F, maar kan hier werkelijk waar niets over vinden, en ik ben toch redelijk bedreven als het aankomt op het zoeken op internet. Is er iemand die mij kan helpen bij het werkend krijgen van deze versterker?
Alvast bedankt!
Merk dat mijn verhaal nog niet helemaal duidelijk is. Op dit moment is het op de volgende manier aangesloten.
Splitter -> Splitter -> UA 1000 f -> Aansluiting 4
| | -> Aansluiting 5
| -> Aansluiting 1 (Modem)
|
-> Splitter -> Aansluiting 2
-> Aansluiting 3
Ook dit kan uiteraard nog mooier, door middel van een multitap, voor de versterker, in plaats van een dubbele splitter.
In mijn situatie komt er een coax kabel binnen in de meterkast, waarna deze naar 5 punten verdeelt moet worden :
1. Een modem (<1m)
2. Een UPC mediabox (<10m)
3. Een analoge TV (<20m)
4. Een UPC Horizon box (±70m)
5. Een (in de toekomst) UPC Horizon client, op dit moment analoog (±70m)
Uiteraard zijn aansluiting 4 en 5 het probleem. Op deze mediaboxen wil ik On demand kunnen gebruiken, en een zo goed mogelijk signaal krijgen.
Vandaar de aanschaf van deze versterker. Met de oude versterker (GHV 30) kon weliswaar op aansluiting 4 een UPC mediabox werken, maar de Horizon box had te weinig signaal om te kunnen installeren, en On Demand werkt ook niet. Ook is aansluiting 5 er dus recent bij gekomen.
Het probleem is nu als volgt. Gisteren heb ik de GHV 30 afgekoppeld, en de UA 1000 F aangesloten. Aansluiting 4 kreeg hierdoor opeens haperend beeld, en dus een slechter signaal dan met de GHV 30. Hierna heb ik de UA 1000 F opengemaakt en wat dingen geprobeerd in te stellen (door middel van de potmetertjes), maar dit mocht niks baten. Na het terug aansluiten van de GHV 30, kwam ik erachter dat de kabel die gebruikt werd om de UA 1000 F aan te sluiten niet helemaal lekker gestript was (niet zelf gedaan, helaas). Dit zou natuurlijk het probleem kúnnen zijn.
Ik ben nu op zoek naar een beknopte handleiding wat wat is aan de binnenkant van de UA 1000 F, maar kan hier werkelijk waar niets over vinden, en ik ben toch redelijk bedreven als het aankomt op het zoeken op internet. Is er iemand die mij kan helpen bij het werkend krijgen van deze versterker?
Alvast bedankt!
Merk dat mijn verhaal nog niet helemaal duidelijk is. Op dit moment is het op de volgende manier aangesloten.
Splitter -> Splitter -> UA 1000 f -> Aansluiting 4
| | -> Aansluiting 5
| -> Aansluiting 1 (Modem)
|
-> Splitter -> Aansluiting 2
-> Aansluiting 3
Ook dit kan uiteraard nog mooier, door middel van een multitap, voor de versterker, in plaats van een dubbele splitter.

