• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

hi weet je wat ik nu zo cool vind je krijg altijd iets minder nooit iets meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

hi weet je wat ik nu zo cool vind je krijg altijd iets minder nooit iets meer
had ik 10mb kreeg ik er 8 heb je 15 krijg je er 13,5 heb je 30mb krijg je 27,7mb
nu heb ik 60mb krijg je 56,4mb :laugh:
Het is altijd iets minder dan beloofd het mag schijnbaar nooit ietsje meer zijn 8)
 
Dat je al de oude snelheden nog weet!!!

Mpogelijk is je eigen installtie (pc/software/drivers/router) wel de bottelnek.

73's
 
De aangeboden snelheden zijn theoretische maximumsnelheden, zie de algemene voorwaarden.

Je stelt geen vraag, dus verder kan ik niet reageren, behalve dan dat ik je topictitel nogal bijzonder vind.
 
pa3eia zei:
Dat je al de oude snelheden nog weet!!!

Mpogelijk is je eigen installtie (pc/software/drivers/router) wel de bottelnek.

73's
natuurlijke weet ik die niet precies allemaal meer op de laatste 2 na dan .
maar het valt me gewoon op dat het er altijd ongeveer 3mb of iets meer onder zit.
en nee in de (pc/software/drivers/router) kan het niet zitten ook deze keer is alles weer vernieuwd ,
oude pc/laptops zijn ook nog aanwezig maar daar op is het ook altijd iets lager dus daar zit het niet in.
 
En het gekke is ook dat bij internet andere normen worden gehanteerd dan normaliter wettelijk verplicht is.
Namelijk een pond koffie moet minimaal 500 gram koffie bevatten, een liter melk mag niet minder dan 1000 ml melk bevatten. Het word tijd dat het ook geldt voor alle producten waar een koop overeenkomst wordt gesloten de zelfde regels worden gehandhaafd voor food en non food. En wat er in de algemene voorwaarden staat vermeldt doet geen afbreuk aan wettelijke verplichting voor zowel landelijke als Europese voorwaarden.
Wettelijke verplichting gaan altijd boven de door de verkoper of leveranciers opgelegde voorwaarden als het bij een particulier minder gunstig uitvalt, simpel gezegd.

Dus in dit geval zal de de beloofde up en download snelheid intern moeten worden opgeschroefd zodat het beloofde bandbreedte word geleverd waar men voor betaald en conform overeengekomen overeenkomst, diensten naar belofte. Dit is simpel te realiseren evenals een hogere of lagere abo.
 
De beloofde bandbreedte wordt in de meeste gevallen ook gewoon geleverd. Dat het in de praktijk altijd iets lager uitvalt komt door met name protocoloverhead en controlebits. Niks bijzonders dus, dat was in de tijd van het telefoonmodem al zo.

Vergelijk het met de snelheid die je haalt op het interne netwerk. Daar zal je ook nooit de zgn. wirespeed halen.
 
Wel ik heb nog nooit de beloofde bandbreedte gehaald zoals de meeste ook hierover Klagen en posten.
Het is ook tegenstrijdig wat je zegt dat het meestal wordt gehaald maar aan de andere kant, dat het komt door de protocoloverhead en controlebits.
Dat het vroeger zo al was mag geen excuses zijn voor de huidig dan wel toekomstige tijd.

Als men kijkt naar het tanken van vloeibaar gas, er nu (eindelijk) een compensatie meter moet worden geplaatst om dat door de uitzettingscoëfficiënt er soms geen werkelijk liter in de gastank kwam door temperatuur verschillen cq wisselingen.

Dus en dat geld voor alles men moet krijgen waar men voor betaald en geleverd krijgen, on geacht de eventuele excuses en randverschijnselen
 
Het is ook tegenstrijdig wat je zegt dat het meestal wordt gehaald maar aan de andere kant, dat het komt door de protocoloverhead en controlebits.

Dat zeg ik ook niet, Ik zeg dat de beloofde bandbreedte wordt geleverd, niet dat jij dat netto zo ervaart. De oorzaken daarvan heb ik toegelicht.
 
Het is inderdaad precies zoals Jtech zegt. Op speedtest.net lijkt mij dat deze overhead wordt meegemeten.
Ik haal vrijwel altijd 59.6 Megabits/sec. op diverse servers in Nederland. Echter, zou dit dus 59.6/8= bijna 7.5 MegaByte per seconde moeten zijn. De praktijk is dat ik een snelheid haal van ca. 7.1 MegaByte per seconde van één van de vele 1000MB.bin bestanden die op testservers staan.

Wat mij betreft geen enkel probleem. Ik weet nog wel dat @home destijds altijd configfiles naar de modems stuurde die sneller waren dan het feitelijke abonnement. Dit omdat gebruikers dan een werkelijke snelheid zouden ervaren die (minimaal) overeen kwam met het afgesloten abonnement.

Anyways, voor wat mij betreft voldoende spijkers op laag water. Dat wil niet zeggen dat een ander geen problemen heeft trouwens. Daarvoor alle begrip.
 
jtech zei:
Dat zeg ik ook niet, Ik zeg dat de beloofde bandbreedte wordt geleverd, niet dat jij dat netto zo ervaart. De oorzaken daarvan heb ik toegelicht.
Nou gelijk op mij persoonlijk te spelen en het niet als algemeen te beschouwen, hmmm ok je mag...
En wettelijk gezien is de 'beloofde bandbreedte' niet geleverd want ik en anderen hebben het niet, en wat wij niet hebben is niet geleverd punt.
Wel en ik heb ook zeer goede argumentatie gegeven op jou stelling die jouwe toch niet kan laten staan.
Maar goed er zijn beste veel mensen die klagen over de beloofde bandbreedte, hoeveel threads en post zijn er inmiddels alleen hier al op het forum ook al weer....?
Ook is het waar; waarom zijn al die consumenten programma's in de jaren 80 en 90 en later opgekomen naar aanleiding van mijn argumentatie hierboven? Juist om samen met de overheid regels op te leggen om fabrikanten en leveranciers te binden aan waardes.

Voorbeeld gebruik het pak melk van hiervoor; Er zat met regelmaat 990 of 980 ml in een pak melk, de consument betaald voor een liter. Dan kun je zeggen het is spijkers op laag water, daar gaat het niet over, het is een principe kwestie. Waarom zouden deze regels dan opgelegd zijn?
Juist om te voorkomen van excuses van ja de melk gaat warm in het pak, en als het afkoelt en vervolgens bij 4 graden wordt bewaard u minder dan 1 liter heeft. Of in dit geval protocoloverhead en controlebits en andere randverschijnselen.
Ook om te voorkomen dat bovengenoemde meer gelden te laten opstrijken dan nodig is of waar voor geleverd wordt. En om te voorkomen dat randverschijnselen op het bordje komt van de consument als in dit geval de niet beloofde bandbreedte omdat UPC meent dat oorzaken na de voordeur van centrale op het bordje consument valt.
Tevens door het niet hanteren van richtlijnen van zoals, met pak melk, koffie, gas enz is het voor iedereen duidelijk, door het ontbreken van deze richtlijn zoals het UPC verhalen is het in een grijs-gebied verzonken.
M.a.w tot hoever is toelaatbaar qua afwijking van nominale waardes? Juist geen en ik heb ook nog nooit iemand gehoord die is gecompenseerd voor de te lage bandbreedte tov abbo, ongeacht of dit 1% of 50% of meer, en dat is het punt...
En trouwens wat ik al eerder heb vermeld er is geen enkele belemmering om technisch de bandbreedte op te voeren over de gevraagde abbo, door externe (waar of niet in het midden gelaten) oorzaken toch het volledig aan te bieden.

Dus spijkers op laag water is het niet, argumentatie is conform O.P starter, en persoonlijk vind ik het nog niet zo verkeerd om dit is eens onder de aandacht te brengen.
Als je het onderwerp spijkers op laag water vindt, muggenziften, onzin en wat al nog niet meer, wie verplicht je om te reageren? Ignore and move on!
 
Terug
Bovenaan