jtech zei:
Dat zeg ik ook niet, Ik zeg dat de beloofde bandbreedte wordt geleverd, niet dat jij dat netto zo ervaart. De oorzaken daarvan heb ik toegelicht.
Nou gelijk op mij persoonlijk te spelen en het niet als algemeen te beschouwen, hmmm ok je mag...
En wettelijk gezien is de 'beloofde bandbreedte' niet geleverd want ik en anderen hebben het niet, en wat wij niet hebben is niet geleverd punt.
Wel en ik heb ook zeer goede argumentatie gegeven op jou stelling die jouwe toch niet kan laten staan.
Maar goed er zijn beste veel mensen die klagen over de beloofde bandbreedte, hoeveel threads en post zijn er inmiddels alleen hier al op het forum ook al weer....?
Ook is het waar; waarom zijn al die consumenten programma's in de jaren 80 en 90 en later opgekomen naar aanleiding van mijn argumentatie hierboven? Juist om samen met de overheid regels op te leggen om fabrikanten en leveranciers te binden aan waardes.
Voorbeeld gebruik het pak melk van hiervoor; Er zat met regelmaat 990 of 980 ml in een pak melk, de consument betaald voor een liter. Dan kun je zeggen het is spijkers op laag water, daar gaat het niet over, het is een principe kwestie. Waarom zouden deze regels dan opgelegd zijn?
Juist om te voorkomen van excuses van ja de melk gaat warm in het pak, en als het afkoelt en vervolgens bij 4 graden wordt bewaard u minder dan 1 liter heeft. Of in dit geval protocoloverhead en controlebits en andere randverschijnselen.
Ook om te voorkomen dat bovengenoemde meer gelden te laten opstrijken dan nodig is of waar voor geleverd wordt. En om te voorkomen dat randverschijnselen op het bordje komt van de consument als in dit geval de niet beloofde bandbreedte omdat UPC meent dat oorzaken na de voordeur van centrale op het bordje consument valt.
Tevens door het niet hanteren van richtlijnen van zoals, met pak melk, koffie, gas enz is het voor iedereen duidelijk, door het ontbreken van deze richtlijn zoals het UPC verhalen is het in een grijs-gebied verzonken.
M.a.w tot hoever is toelaatbaar qua afwijking van nominale waardes? Juist geen en ik heb ook nog nooit iemand gehoord die is gecompenseerd voor de te lage bandbreedte tov abbo, ongeacht of dit 1% of 50% of meer, en dat is het punt...
En trouwens wat ik al eerder heb vermeld er is geen enkele belemmering om technisch de bandbreedte op te voeren over de gevraagde abbo, door externe (waar of niet in het midden gelaten) oorzaken toch het volledig aan te bieden.
Dus spijkers op laag water is het niet, argumentatie is conform O.P starter, en persoonlijk vind ik het nog niet zo verkeerd om dit is eens onder de aandacht te brengen.
Als je het onderwerp spijkers op laag water vindt, muggenziften, onzin en wat al nog niet meer, wie verplicht je om te reageren? Ignore and move on!