HFC: T4 Timer Expired

  • Onderwerp starter Jumping Mouse
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jumping Mouse

Hallo,

Ik heb een Motorola SB4200E
Als ik de logs lees: http://192.168.100.1/logs.html

krijg ik soms om de vijf minuten de volgende melding:


HFC: Shutting Upstream Down
Received Async Error Range Failed
HFC: T4 Timer Expired

In de volgorde van onder naar boven.

en dan reboot de modem.

maakt iemand anders dit ook mee, en wat kan de oorzaak zijn?


Bedankt,

MOUSE
 
H

Happy Athlon

één ding is zeker, het klinkt ontzettend eng. Maar heeft het ook consequenties voor je internet verbinding? Als dat niet zo is zou ik me er niet te druk over maken. :)
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jumping Mouse

Ja, want elke keer als de modem reboot... verlies ik een aantal seconden tot minuten de verbinding.
 
H

Happy Athlon

Knap vervelend dus. Ik denk dat het een probleem is met de server van chello. Mischien dat ie je naar een paar minuten dumpt ofzo. Ik zou gewoon de helpdesk opbellen want ik denk dat je er niet veel aan kan doen... :-\
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jumping Mouse

Ben je dit wel eens tegengekomen??

Want ik heb er hier over gelezen: https://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/cmtips/signal.html#cmlog

en ook op forums van andere providers. Heb je een idee of meer mensen hier last van hebben.

In principe zouden alle mensen in mijn omgeving er dus last van moeten hebben.

MOUSE
 
H

Happy Athlon

Ik heb het nog nooit mee gemaakt, ik heb zelf ook zo'n motorola geval. Ik denk niet dat alle mensen in jou buurt er last van zullen hebben. Want zeg nou zelf. Bij een beetje internetten valt het echt niet op als de verbinding even wegvalt. Zolang hij maar wel snel weer terug komt.

Meer kan ik je helaas niet vertellen. :-X
 

FireFly

Forum Gebruiker
Berichten
2.607
Ik heb het ook af en toe met mijn Com21 modem, de logfuntie werkt echter niet, die is nog compleet blanco. Ik zie het aan het plaatje in de taskbar. Downstream werkt nog, upstream is dood.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jumping Mouse

Kijk jij wel eens naar je modem logs onder http://192.168.100.1/logs.html

Kijk of je dit ook tegenkomt:

************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-X.x.x.X-XXXXX-XXXX
030604210842 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
030604210842 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed
030604210842 3-Critical H501.8 HFC: T4 Timer Expired
 
H

HaRdCoRe-PsYcHo

heb ook ff het log gecheckt maar datzelfde komt er bij mij ook in te staan maar dan boot het modem zichzelf automatisch opnieuw op!!

************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4100E-4.1.4-SCM9-NOSHELL
030602125042 7-Information H501.2 HFC: Shutting Downstream Down
030602125042 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed
030602125042 3-Critical H501.8 HFC: T4 Timer Expired

maar heb er nooit last van dat de verbinding wegvalt ofzo.. ach jah het zal wel

en nog ff een off topic vraagje :-[
WTF is baseline privacy?? die staat bij mij op skipped
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan