• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het wordt tijd voor nieuwe ontwikkelingen UPC !

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Xela
  • Startdatum Startdatum
X

Xela

Het wordt tijd dat:

Chello de snelheden verhoogt standaart 10 mbps up
De kosten verlaagd worden van het paket.

Analoge Tv:
Als men analoge tv afneemt minimaal 50% korting kan krijgen want je gebruikt het alleen voor de transport voor je data indien je Dtv en Chello hebt. Zie het als Transport kosten net zoals Engergie en gas.

Van mij mag analoog er af en evt als compensatie 5,00 transportkosten gerekend worden. Want officieel staat in de wet dat er 2 basis pakketten analoog moet zijn. 1 met de basis zenders en een 2 met het complete commerciele pakketten.

DTV: Nog meer paket keuze en de mogelijkheid om per zender beoordelen welke zender je wel en niet wilt hebben.
 
Gratis internet liefst nog sneller, 2x zoveel zenders voor de halve prijs, altijd gratis bellen, ook naar 0900 en 06 nummers!

Lijkt mij niet echt realistisch waar je om vraagt.
 
Blauw zei:
Gratis internet liefst nog sneller, 2x zoveel zenders voor de halve prijs, altijd gratis bellen, ook naar 0900 en 06 nummers!

Lijkt mij niet echt realistisch waar je om vraagt.
waarom niet? Gratis kan makkerlijk als je meerdere producten afneemt, alleen 0900 en 06 nummers! kan niet zijn koop nummers.

Mare waarom slaagt KPN er wel in om voor 7,50 per maand een Tv zender paket te lanceren ? En waar voor we 2x zoveel betalen bij upc?
 
10 mbps up kan gewoon niet bij UPC. ik kan me gewoon niet voorstellen als ze dat gaan geven. nooit niet
 
Xela zei:
Het wordt tijd dat:
Chello de snelheden verhoogt standaart 10 mbps up
De kosten verlaagd worden van het paket.

Ik ben het eigenlijk wel met je eens dat het weer eens tijd wordt dat Chello aan haar klanten laat zien dat marktontwikkelingen voor haar niet onzichtbaar zijn.
Hoewel in mijn beleving de kwaliteit van Chello de laatste 2 jaar goed vooruit is gegaan, is de prijs van bijna alle producten nog steeds hoog..... 60 euro per maand voor een snelle internetverbinding is niet bepaald meer goedkoop of concurrerend te noemen en als je dergelijke hoge prijzen vast wilt houden, zul je of meer moeten bieden (bijvoorbeeld inderdaad 10 Mbps Upload en een fatsoenlijke newsserver) of moeten accepteren dat klanten blijven omzien naar betere alternatieven.

Een suggestie aan Chello; Hanteer drie pakketten, met duidelijke prijsverschillen en duidelijke inhoudelijke verschillen. Voor internet en telefonie tezamen uiteraard, aangezien beide producten toch over hetzelfde netwerk gaan:
Pakket 1: € 20,- per maand: kaal internet (1 Mbps down, 256Kb Up) + kaal telefoonabonnement (gesprekskosten betaald)
Pakket 2: € 40,- per maand; fatsoenlijk internet (8 Mbps down, 1 Mb Up) + voordelig telefoonabonnement (gesprekskosten in daluren gratis)
Pakket 3: € 60,- per maand; uitstekend internet (24 Mbps down, 4 Mb Up) + uitstekend telefoonabonnement (gesprekskosten gratis).

Uiteraard geldt bij de telefoonabonnementen dat enkel de gesprekskosten naar vaste nummer bedoeld worden. 06- en 0900-nummers moeten uiteraard wel gewoon betaald blijven worden.

Met haar kwalitatief goede netwerk heeft Chello met een dergelijke prijs- en abonnementsstructuur opnieuw een middel in handen om een trouw gebruikerspubliek te ontwikkelen. Overstappen zal minder vaak voorkomen en lange termijn-investeringen worden weer strategisch interessant.
 
Xela zei:
Mare waarom slaagt KPN er wel in om voor 7,50 per maand een Tv zender paket te lanceren ? En waar voor we 2x zoveel betalen bij upc?

omdat KPN geen tv klanten had, en deze graag wilde hebben en dat lukt je niet als je slechts een paar euro onder de prijs van de concurenten gaat zitten dus ga je er ver onderzitten zodat je er de eerste jaren verlies op draait maar langzaam schroef je de prijs wat omhoog en maak je er weer winst op...
 
Misschien niet geheel realistisch wat de TS zegt maar hij heeft wel een punt. Het wordt tijd dat Chello/UPC weer wat (positiefs) van zich laat horen. Prijzen omlaag of snelheden omhoog en inderdaad er valt veel te winnen door een goede newsserver erop na te houden.
 
chippie777 zei:
Misschien niet geheel realistisch wat de TS zegt maar hij heeft wel een punt. Het wordt tijd dat Chello/UPC weer wat (positiefs) van zich laat horen. Prijzen omlaag of snelheden omhoog en inderdaad er valt veel te winnen door een goede newsserver erop na te houden.

Nog hogere snelheden kunnen ze niet waar maken overal, dus dan maar liever de prijzen naar beneden. dan hebben we er allemaal wat aan.
 
visje zei:
omdat KPN geen tv klanten had, en deze graag wilde hebben en dat lukt je niet als je slechts een paar euro onder de prijs van de concurenten gaat zitten dus ga je er ver onderzitten zodat je er de eerste jaren verlies op draait maar langzaam schroef je de prijs wat omhoog en maak je er weer winst op...
je antwoord is niet op realisme gebaseerd, je betaald 14,95 voor niet lid van KPN en als je een dienst hebt betaal je 7,50 dus? Dat kan toch ook bij UPC lijkt me?
 
Xela zei:
Zie het als Transport kosten net zoals Engergie en gas.
En dan natuurlijk ook zorgen dat men niet meer analoog kan kijken natuurlijk. Oops, nu werken plotseling alle televisies op slaapkamers niet meer. Fijn, zitten je kinderen dag- & nacht te zappen waarna je als ouder niet eens meer rustig achter de televisie even kunt ontspannen na een dagje hard werken.

Xela zei:
Mare waarom slaagt KPN er wel in om voor 7,50 per maand een Tv zender paket te lanceren ? En waar voor we 2x zoveel betalen bij upc?

Ik denk dat naast mij, vele andere mensen hun normale telefoonlijn eruit gegooid hebben. En jawel hier komt ie Bent u al klant van KPN dan betaalt u € 7,95 /mnd, 1ste maand gratis. Je betaalt dus € 13,95 p/m.

koos zei:
10 mbps up kan gewoon niet bij UPC. ik kan me gewoon niet voorstellen als ze dat gaan geven. nooit niet

Ik denk het wel, de concurrentie moet alleen een stuk heviger zijn dan wat men nu heeft (gehad). UPC is een bedrijf dat wacht tot de volgende zet. Komt KPN met een snelheids verhoging, dan zal UPC meestal ook wel volgen. Maar de 1e stap zal veelal niet van UPC zelf komen.

Moesasji zei:
Een suggestie aan Chello; Hanteer drie pakketten, met duidelijke prijsverschillen en duidelijke inhoudelijke verschillen. Voor internet en telefonie tezamen uiteraard, aangezien beide producten toch over hetzelfde netwerk gaan:

En dat terwijl UPC capaciteitsproblemen heeft? UPC staat nu opzich al sterk met haar 2Mbit upload. Er is vrijwel geen enkele provider die dit kan en zal aanbieden, hooguit kabel maatschappijén bieden dit aan particulieren waardoor UPC dus al een goede marktpositie heeft. Want hoeveel klachten je ook tegenkomt, het overgrote deel komt niet verder dan klagen en die enkeling die wel verder komt stapt op. In veel gevallen komen deze mensen na een aantal jaar toch weer terug.

chippie777 zei:
Prijzen omlaag of snelheden omhoog en inderdaad er valt veel te winnen door een goede newsserver erop na te houden.

En dan uiteraard net als de vele andere USP's een bedrag van tussen de € 7,50 en € 14,95 per maand vragen, of hoe zie je dit precies?


Ik denk dat qua snelheids verhogingen de komende tijd niets te verwachten valt zolang KPN geen 1e stap zet. Qua upload snelheid zal het al helemaal meevallen, upload wordt in de meeste gevallen nauwelijks gebruikt en als het gebruikt wordt dan is dit in de meeste gevallen om illegaal matteriaal te verspreiden (en jawel... ook UPC weet dit). Bij dit laatste valt dan weer te bedenken in hoeverre zit UPC te wachten op nog meer rechtzaken tegenover BREIN en haar andere vriendjes? We moeten even niet vergeten dat 'wij' als klant de prijs betalen voor dit soort geintjes.

Qua prijs -> prestatie vind ik het helemaal zo slecht nog niet... Ik betaal € 64,95 en dit is incl. 24u p/d gratis bellen naar vaste nummers. Ik ben nog geen provider tegengekomen die dit biedt (nee! Orange berekent nog altijd een starttarief! en bedenk wel veel korte telefoontjes kunnen aardig in de €uro's lopen) ;)

Wat ik echter weer wel zou willen zien is combi-pakketten

TV + Internet => € .....
TV + Internet + Telefonie => € .....
TV + Internet + Telefonie + DTV => € .....
TV + Internet + Telefonie + DVR => € .....
TV + Internet + Telefonie + DTV + DVR => € .....
En dan vervolgens weer:
DTV + Internet + Telefonie => € .....
DVR + Internet + Telefonie => € .....
 
Terug
Bovenaan